Budućnost internet marketinga
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 26/09/2011, 9.2 minuta, 1860 pregleda

Naravno, vezana je uz budućnost interneta

Sudjelujemo u procesu kojeg nisu svi svjesni, ali koji će promijeniti naš svijet više nego izum parnog stroja. Internet kao medij u tome igra važnu ulogu. Od početka ljudske civilizacije do 2003, ljudski rod je zabilježio teksta, slika, filmova i glazbe – ukratko cijelu svoju povijest u 40 egzabyta informacija (1 egzabyte = milijarda gigabyta).

Do 2015. godine predviđa se da će mjesečni promet na Internetu biti veći od 80 egzabyta. Tako snažan rast prometa na Internetu imati će i značajni utjecaj na marketing.

Što to znači za internetski marketing?

Za pet godina predviđa se porast ulaganja u internet marketing od 10 puta, na preko 400 milijardi dolara. Najveći dio tog kolača sprema se uzeti Google koji je samo ove godine uveo u AdWords sustav preko 80 novosti i izmjena. Intenzivno testira automatizaciju i optimizaciju oglašavanja i u dijelu display oglašavanja.

Neil Mohan, potpredsjenik display oglašavanja u Google, tvrdi da je u pitanju revolucija gdje se bitno povećava kompleksnost, ciljanje i korisnička kontrola display oglasa. Ukratko, započeo je proces izuzetnih promjena.

Koje promjene donosi internet

Kako internet oglašavanje ovisi i o promjenama koje će se dogoditi na internetu, izabrao sam 6 najbitnijih stvari s mog kuta gledanja.

1. LINUX postaje dominantni operativni sustav

Neće Linux postati najkorišteniji operativni sustav zato što će korisnici odbaciti Windows, nego zato što će bitno porasti broj mobilnih uređaja koji koriste linuxuoidni operativni sustav. Najveći rast predviđa se u Androidnom segmentu smart-phone i/ili tablet računala. Za 3-5 godina biti će više mobilnih nego stacionarnih korisnika interneta. Androidne (LINUX) platforme rastu izuzetnom brzinom, pa priča o prestanku dominacije MS operativnih sustava ima smisla. Ove će godine, ako već nije, broj prodanih smart phone uređaja premašiti prodaju stacionarnih i laptop uređaja.

2. Kreditne kartice i novac više nećemo koristiti

Predstavljanjem Google novčanika (Google Wallet) prestaje potreba nošenja kreditnih kartica ili gotovine. Tu ulogu preuzima Vaš mobilni uređaj. Lagano ćete mobitel prisloniti na odgovarajući prijemni sustav i automatski će se s vašeg računa skinuti novac i prebaciti na račun primatelja.
Ujedno će prebaciti i sve kupone, nagradne bodove i sve ostalo što ste stekli kako bi Vam cijena bila što povoljnija.

Sustav je već krenuo u uporabu:

3. Proces kupnje izmješta se iz trgovine na internet

Nećemo više odlaziti u trgovinu u kupnju nego ćemo tamo eventualno preuzeti robu. Kupnju ćemo obaviti ranije, na internetu korištenjem tražilica i društvenih mreža. Taj proces je započeo i predviđa se njegov završetak u zapadnim državama u roku 5 godina. Nedavno predstavljena studija to potvrđuje i potpuno mijenja naš pogled na kupnju, prodaju, marketing ili proizvodnju

4. Novčane valute nestaju kao sredstvo plaćanja ili obračuna

Novac kakav danas poznajemo nestaje. U stvari nestala je već davno njegova vrijednost ukidanjem zlatne ili srebrne poluge. Glavna svjetska valuta US$ je samo obračunsko sredstvo bez stvarne vrijednosti koja stoji iza njega. Da li će u trci za glavnu svijetsku monetu pobijediti bitcoin ili neki drugi oblik internetske valute sasvim je nebitno.
Nerijetko možete čuti u poslovnim krugovima da $, niti € niti CHF ne mogu biti pravo međunarodno sredstvo plaćanja. Stoga priča o bitcoinu ne djeluje tako nestvarno. A bitcoin je najjednostavnije rečeno valuta koja obračunava Vaš uloženi trud u neki projekt i paralalni je sustav plaćanja. Trenutni obračunski omjer je 1BC ~ 5 US$.

5. Robna proizvodnja nestaje?

Sjećate li se Zvjezdanih staza i replikatora? Poželiš nešto i replikator to stvori. Pa tako budućnost vidi Ray Kurzweil. Ako niste čuli za tog gospodina, preporučam da se brzo razletite po internetu i potražite ga.
Wall Street Journal kaže da je u pitanju “restless genius”, Forbes Inc. magazinethe ultimate thinking machine” i još ga rangira kao osmog poduzetnika u SAD s dodatkom “rightful heir to Thomas Edison“. PBS ga svrstava među 16 “revolutionaries who made America“.
Nedavno je na konferenciji o budućnosti poslovanja predstavio svoje viđenje proizvodnje u skoroj budućnosti. Predviđa da će 3D printeri uspjeti odštampati model po cijeni masovne proizvodnje. Više nećete nekome za rođendan kupiti cipele ili torbu, nego ćete kupiti kodne linije koje će primateljevom browseru omogućiti prikaz onog što ste kupili. Eventualno će primatelj moći promijeniti boju ili neke elemente i poslati Vaš ‘poklon’ na ispis. U kratko vrijeme imati će Vaš ‘poklon’ dorađen prema svom ukusu.
Potpuno novo viđenje autorskih prava i intelektualnog vlasništva morati će pratiti taj novi sustav.

6. Najveća promjena koju internet donosi

Iako sve nabrojano značajno mijenja naš svijet, najveća i najdalekosežnija promjena je u društvenim odnosima. Nekada je na nekom teritoriju sve odluke donosio kralj, car, feudalac, plemić ili njegov namjesnik. Dakle neki neupitni autoritet donosio je sve odluke vezane uz tržišne odnose.
Utjecaj kraljeva je oslabio i uglavnom nestao kada su proizvođači-manufakturisti postali faktično najvažniji. Ako niste mogli (ili htjeli) platiti cijenu ili pristati na rok isporuke nekog proizvoda, niste ga mogli dobiti. Manufakturista je odlučivao o tržišnim odnosima. Do pojave trgovaca.
Danas živimo na kraju ere kada su trgovci odlučivali o tržišnim odnosima. Ako neki proizvođač ne pristane na uvjete (cijenu zakupa police, rabat na robu, odgodu plaćanja i sl.) koje mu postavi trgovac, njegova roba ne može na police robne kuće, samim tim do potrošača. Ali ta era završava zbog interneta.
Internet je omogućio razmjenu informacija u kratko vrijeme uz prihvatljivi trošak tako da prvi puta u povijesti ljudskog roda o svemu odlučuje potrošač. Onaj koji je cijelo vrijeme bio najmanje važan i stalno snosio posljedice tuđih odluka, sada postaje glavni u odlučivanju. Robu nabavlja od susjeda, proizvođača, trgovca ili prijatelja po cijeni i pod uvjetima koji njemu odgovaraju.

Dobro došli u eru potrošača!

UPDATE: 03.11.2011. Forrester je danas objavio istraživanje koje zaključuje:

We’ve entered the age of the customer — an era where a focus on customers matters more than any other strategic imperative. Companies are waking up to the fact that customers’ perceptions have a profound impact on business metrics ranging from brand equity and customer loyalty to increased revenue and cost savings. But while every executive knows that customers matter, most companies simply don’t approach their interactions with customers in a disciplined way. Lip service won’t cut it anymore. For businesses to succeed, they need to get serious about the way they define, implement, and manage the customer experience.

 

UPDATE: 29.03.2014. Business insider je na temelju Gartnerovih istraživanja danas objavio:

One the most over written, but still under appreciated stories in technology is the fact that Google now controls the next generation of computing devices.

Time je potvrđena prva tvrdnja iz mog članka od prije 3 godine. Više o tome na linku:
https://www.businessinsider.com/androids-share-of-the-computing-market-2014-3#ixzz2xLWKd793

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU