Automatizirana proširenja u AdWords oglasima
Ines Srb
Ines Srb, 20/06/2017, 5.5 minuta, 1200 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Automatizirana proširenja u AdWodsu

Korištenje proširenja u AdWords oglasima omogućuje veću vidljivost oglasa, isticanje dodatnih informacija i pogodnosti koje nisu komunicirane u oglasu zbog ograničenja broja znakova i naravno bolju ocjenu kvalitete oglasa. Većina vas sigurno koristi barem neku vrstu ekstenzija u svojim oglasima, no jeste li primijetili  da Google zna prikazati i automatske ekstenzije?

 

Koja je razlika između automatiziranih i standardnih proširenja?

AdWords sustav kreira automatizirana proširenja kada utvrdi da bi proširenja mogla utjecati na poboljšanje izvedbe oglasa. Google neće kreirati automatizirana proširenja ako je već kreirana ista vrsta proširenja npr. ako su kreirane sitelink proširenja, sustav neće kreirati automatizirana sitelink proširenja.

 

Vrste automatiziranih proširenja

Proširenje za pozive (call extensions) – ako je na web stranici naznačeno da je poslovni cilj upućen telefonski poziv, AdWords će postaviti automatizirano proširenje za pozive. Proširenje funkcionira na isti način kao i standardno proširenje za pozive.

Dinamička sitelink proširenja – sustav na temelju sadržaja oglasa odlučuje koje će dodatne sitelink proširenja prikazati korisniku. Dinamička sitelink proširenja se neće prikazati ako su već kreirana standardna sitelink proširenja.

Dinamička structured snippet proširenja – pokazuju kategorije na temelju sadržaja web stranice.

Primjer:

Dinamička structured snippet proširenja

Automatska proširenja lokacije – pokazuju oglase s lokacijom tvrtke, kartom do lokacije ili udaljenošću korisnika do tvrtke. Funkcioniraju na isti način kao i standardno proširenje lokacije.

Proširenja za recenzije korisnika (consumer rating extensions) – korisničke ocjene ističu ocjene specifične za djelatnost na temelju ankete potrošača. Jedna ili više najboljih ocjena budu prikazane ispod teksta oglasa, uz vezu na dodatne ocjene, ako korisnici kliknu na „Ocjene“, vidjet će detaljan prikaz ocjena iz ankete. Ocjene korisnika se prikupljaju kroz ankete koje AdWords provodi putem Google anketa potrošača, platforme za prikupljanje podataka o mišljenju korisnika. Sudionici ankete se identificiraju kao korisnici.

Primjer:

Proširenja za recenzije korisnika

Ocjene se odnose na prosječnu vrijednost za djelatnost. Na temelju podataka iz ankete, AdWords prvo računa referentnu ocjenu za pojedinu djelatnost. Nakon toga na temelju referentne ocjene i dogovora iz ankete određuje ocjene pojedinih tvrtki za sve kategorije djelatnosti. Na temelju referentne ocjene AdWords određuje ocjene koje odražavaju uspješnost pojedinih tvrtki u odnosu na druge tvrtke.

Korisničke ocjene se razlikuju prema zemlji (npr. korisnici koji pretražuju google.co.uk će vidjeti samo ocjene generirane za korisnike iz Ujedinjenog Kraljevstva. Za sada su korisničke ocjene dostupne samo na engleskom jeziku.

Proširenje s ocjenom prodavatelja (seller rating extensions) – Ocjene prodavatelja se prikazuju ispod tekstualnih oglasa i odražavaju ukupni korisnički doživljaj o tvrtki. Google prikuplja ocjene prodavatelja iz respektabilnih izvora koji prikupljaju recenzije tvrtki. Ocjene prodavatelja se prikazuju samo ako tvrtka ima 150 pojedinačnih recenzija i ukupnu ocjenu od 3,5 ili više zvjezdica.

Primjer:

Proširenje s ocjenom prodavatelja

Proširenje za prethodne posjete (previous visits) – pokazuje korisnicima koliko su puta i kada su zadnji put posjetili web stranicu. Kako bi korisnik mogao vidjeti prethodne posjete, on mora biti prijavljen na Google i prije toga je barem jednom morao kliknuti na rezultate Google organskog pretraživanja i posjetiti web stranicu ili je to učinio dva puta putem search oglasa.

Primjer:

 Proširenje za prethodne posjete

Gdje unutar AdWords računa možemo pronaći podatke o automatiziranim proširenjima?

Izvještaj o automatiziranim proširenjima možete pronaći pod Ad extensions – View: Automated extensions report.


Na žalost ne možemo vidjeti kako su točno izgledala proširenja već možemo vidjeti samo njihovu statistiku.

Automated callouts snippet statistika

Ako ne želite da sustav prikazuje automatizirana proširenja, možete isključiti njihovo prikazivanje. Možete isključiti sve vrste automatiziranih proširenja ili samo neke od njih.

Isključivanje automatskih proširenja

Automatizirana proširenja nam omogućuju veću vidljivost oglasa, bolju kvalitetu oglasa i mogu nam pomoći ako smo slučajno zaboravili postaviti proširenja. Kao nedostatak vidim to što ne možemo vidjeti kako su točno izgledala proširenja i odgovara li nam poruka koju je sustav plasirao, pa je teže odlučiti treba li isključiti mogućnost prikazivanja automatiziranih proširenja. Svakako mi je draže da sami kreiramo proširenja jer možemo kontrolirati poruku koju želimo plasirati korisnicima.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU