Internet Marketing i Oglašavanje

03/09/2018

Blog, Google Adwords

2 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Zašto koristiti Ads agenciju u stomatologiji

Ne možete li uložiti oko 50€ u dovođenje pacijenta koji traži All-on-four zahvat, Google Ads nije za Vas. Ali, takav zahvat je par tisuća €!

Plaćanje po učinku

Kolega Filip je nedavno objavio blog post kako ojačati brend s vrlo malom cijenom klika. Oko 0,02 kn nije neki nedostižni cilj i ako vas zanima kako to ostvariti morali bi pročitati blog post kako ostvariti cijenu klika na baner oglas koji je oko 0,02 kn.

Kako zaraditi na stomatološkim uslugama?

U našem poslu se sve svodi na testiranje. Testiranje se u stvarnosti svodi na to da (za tuđe novce) testirate da li neka Google funkcija ili opcija dovodi do rezultata koji osiguravaju tvrtki da može ostvariti dovoljan prihod/profit kako bi mogla opstati na tržištu.

Nažalost, od deset testova, devet smo promašili. To ne znači da smo mi (jako) glupi ili loši u svom poslu, nego da smo jako predani proučavanju povratnih podataka i optimiziranju ulaganja, spram postavljenih ciljeva. Naprosto, želimo imati veliku pouzdanost u preporučavanju poteza koje treba poduzeti.

U stomatologiji i turizmu, poglavito u ponudi kampiranja i hotelijerstva, često je ponuda takva da direktni odaziv potencijalnog klijenta, osigurava dovoljan povrat pa je podnošljivo uložiti 50€ za konverziju. U ovom primjeru to je bilo ulaganje da se dovede gost/pacijent.

Imamo niz primjera kako testirati guglov sustav umjetne inteligencije koji može ostvariti sasvim dobar povrat ulaganja za ono što se nudi na tržištu.

Razultati u stomatologiji

U ovom blog postu je primjer testa koji smo odradili za klijenta kojem je glavni cilj dovlačenje stomatoloških pacijenata iz Italije. Talijanski pacijent je vrlo zahtjevan ako se promatra geografska lokacija tražitelja. Uz to, vrlo je teško prepoznati da li je klijent u fazi istraživanja ili donošenja odluke da mu treba određen stomatološki zahvat.

Zato smo koristili relativno novu opciju unutar Google Ads sustava čiji je naziv Smart display i spada u Smart biding strategy kampanje. Prednost te vrste kampanji je da plaćate samo za one aktivnosti posjetitelja vašeg web-a koji je ispunio određene uvjete koje ste definirali kao konverziju. U našem slučaju to je bilo da je potencijalni pacijent ispunio kontakt obrazac sa svim potrebnim podacima i priložio i svoj ortopan ili snimak koji pokazuje u kakvom je stanju njegova čeljust.
Kako izmjeriti da li je priložen attachment i da li su ispunjena sva polja kontakt forme je problem koji je moguće riješiti putem GTM-a i za to se javite kolegi Zorinu.

Ukratko, ne zanima nas potencijalni pacijent koji istražuje klinike i cijene, nego samo onaj koji bi se naručio na pregled za ostvarenje nekog zahvata.

Što smo napravili u Smart display kampanji drugačije?

Moram priznati da sve što Google ponudi na tržištu kao rješenje, nama predstavlja izazov.

Što znači izazov?

Ako Google preporuča nešto, odmah pokušavamo pronaći nešto što je još bolje za naše klijente. Smart biding strategija preporuča da imamo barem 100 konverzija u zadnjih 30 dana, ali dovoljno je i 50 ako su konverzije ostvarene u display kampanjama i da je 90% tih konverzija ostvareno u roku od 7 dana od zadnjeg klika na oglas (tkz Time lag).
Također je jedan od preporuka da krenete s cijenom konverzije (CPA) koja je oko 20% veća od dotadašnje prosječne cijene kako bi sustav imao određenu komociju prilikom razdoblja učenja.

Napravite li remarketing listu koja ‘gađa’ samo korisnike koji su konvertirali u roku 7 dana dogodit će se čudo, ali o-tom-potom! (Hint: dovoljan je puno manji CPA od preporučenog minimuma)

Ono što smo testirali je Smart biding strategija koja je bila identična u dvije Smart display kampanje, ali s drugim postavkama CPA.

Primjerice, imali smo u jednoj kampanji CPA (Cost per aquisition/conversion) 600,00 kn, a u drugoj, identičnoj, CPA 150,00 kn.

Dakle, ništa nismo promijenili u kampanji, samo smo u jednoj imali 600,00kn CPA (što je još uvijek bilo sasvim OK) i u drugoj samo 150kn CPA.

Što se dogodilo?

Iskreno, u prvi mah je bila panika jer nam se smanjio broj konverzija. Ali, vrlo je zanimljiv bio rezultat da smo smanjenjem CPA od četiri puta smanjili broj konverzija samo dva puta. Ukupno gledano smo za isti proračun ostvarili dva puta više konverzija!

Rezultati testa Smart biding strategije

Rezultati testa Smart biding strategije

Ako se pogelda Google Ads rezultat koji uspoređuje cijene konverzije prije i poslije promjene, razlike su drastične:

Promjena CPA 4x smanjuje CPA, ali povećava broj konverzija 2x

Promjena CPA 4x smanjuje CPA, ali povećava broj konverzija 2x

Što smo još testirali u Smart biding kampanjama?

Napravili smo identičnu kampanju #2 s kampanjom #1, ali promijenili smo osnovne postavke. Rezultati su bili fenomenalni!

Također smo imali fenomenalne rezultate kada smo Final Url kampanje #1 promijenijenili u drugi Final URL u kampanji #2 s istim ostalim postavkama. Ali, o tome će uskoro kolega Filip napisati blog i stoga pratite naše objave :). Samo mali teaser do tada:

Drastična promjena

Savjet za kraj

Testirajte, testirajte, testirajte i objavljujte. Svi smo mi željni znanja i iskustva, ali možda još važnije: Google obožava kada nešto bude objavljeno kako smo ih sj….
Znam to, jer me često zovu da ispričam i drugima kako smo testom uspjeli smrdati algoritam. Vjerojatno su do tada već ispravili grešku …. 🙂

Što bi kolega Zorin rekao: Ne to objavit Vargić, a Petko: Smart na Balkanu znači: neš’ ti meni :))

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Da li se oglasi vezani uz Stomatološke poliklinike trebaju slati na odobrenje Stomatološkoj komori i da li im se to plaća?



  2. Pozdrav Igore,

    ovisno o državi, oglašavanje pojedinih struka je definirano raznim zakonima i kodeksima.
    Primjerice, kod nas se online kladionice mogu oglašavati, a u BiH ne. Slično se kod nas odvjetnici ne smiju oglašavati, a u SAD je to potpuno normalno. Čak su ključne riječi za odvjetničke riječi među najskupljima.
    Slično je za stomatološke, liječničke, odvjetničke, farmaceutske i inženjerske usluge različito od države do države.
    Tako da bi točan odgovor na Vaše pitanje bio: Ovisno o državi.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio