Internet Marketing i Oglašavanje

24/05/2014

Blog, Google Adwords

0 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

YouTube oglasi

Prije dva mjeseca je Google® omogućio oglašavanje na YouTube® platformi i u Hrvatskoj. Od tada do danas iskušali smo sve opcije i kategorije YouTube oglašavanja i zanimljivo nam je bilo pratiti kako se platforma ponaša, Stoga malo naših iskustava (tko planira oglašavanje na YouTube svakako neka prati službeni hrvatski YouTube kanal):

Postavljanje kampanje

Najjednostavnije je kreiranje YouTube kampanje u glavnom Google AdWords izborniku klikom na ‘Online  video’.

Pokretanje YouTube kampanje

Kada se otvori sučelje, glavna razlika YouTube i ‘običnih’ kampanji je u odabiru mjesta gdje će se oglasi prikazivati:

Mreža YouTube oglašavanja

YouTube search kampanje pojavljuju se prilikom pretrage na YouTube (na YouTube se ostvaruje najveći broj pretraga poslije Google tražilice) u prostoru prikaza rezultata pretraživanja. Google display oglasi su već od prije poznati, samo što sada možete umjesto slike ili teksta imati video oglas.

Odlična novost

Ono što je možda najveća novina je mogućnost spajanje AdWords računa i YouTube kanala. Svakako preporučam da to napravite. Konačno je Google napravio iskorak u pravom smjeru. Više nije potrebno da ste admin u AdWords i YouTube kanalu da bi se to moglo napraviti (izbjegnuto je nespretno rješenje kao kod povezivanja s Google Places računom).

Povezivanje Google AdWords računa i YouTube kanala

Elegantno rješenje je dostupno kada pokrente povezivanje u lijevom izborniku  – Linked YouTube accounts.

Kako povezati YouTube s AdWords računom

Klikom na tu poveznicu otvara se prozor u kojem se mogu izabrati 2 opcije:

Početni korak povezivanja Google AdWords i YouTube računa

Ako niste vlasnik i YouTube kanala (najčešće agencije to nisu), tada samo označite svoj status i i dobiti ćete link koji ćete poslati vlasniku YouTube računa:

Drugi korak povezivanja YouTube i Google AdWords računa

Vlasnik YouTube kanala klikom na taj link dobije vrlo jednostavan slijed zadataka koje treba napraviti i – računi su spojeni. Lijepo kod toga je da možete spojiti više YouTube kanala na jedan AdWords račun (i obrnuto – možete spojiti više AdWords računa na jedan YouTube kanal).

Automatske prednosti – Remarketing

Jedna od funkcija koja povezivanjem računa automatski postaje dostupna je remarketing funkcija. Svatko tko posjeti Vaš YouTube kanal, ulazi u remarketing listu i možete ga kasnije segmentirati, filtrirati i koristiti u drugim kampanjama.

Druga odlična stvar je tkz ‘Earned view’ izvještaj. Kada imate više video oglasa koji se nalaze na kanalu, možete ustanoviti koji od tih oglasa je najviše motivirao posjetitelje da pogledaju i druge video oglase. Tako dolazite do odličnog podatka kave video oglase Vaša publika najviše voli.

Segmentacijom po dobi i spolu uz korištenje kategorija i tema imate praktično upute temeljene na statistici kakvu vrstu oglasa treba za pojedinu skupinu korisnika pripremiti. Uz to earned view se ne plaća. Dakle višestuko gledanje bez naknade. Meni je to fenomenalno – imam statističke upute za klijenta kakve da snima oglase 🙂

Earned Views - poklon oglašivaču

Možda je najljepše da su video oglasi trenutno vrlo jeftini (od 0,25 – 0,30 kn). Čak višestuko jeftiniji od ‘klasičnih’ GDN oglasa. Stoga je prava prilika krenuti u YouTube oglašavanje.

Ima i nedostataka

Jedini pravi nedostatak koji meni smeta je činjenica da ako imate video kampanju, u glavnom AdWords izborniku više nije točan podatak o ukupnoj potrošnji. Tamo se samo prikazuju troškovi za kampanje izvan YouTube kanala (non-video kampanje). Jedina mogućnost za mjerenje podataka o ukupnoj potrošnji je u sučelju video kampanje (Total all video i all non-video campaigns) i to treba svaki puta klijentu naglasiti. Nekada i više puta.

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio