Internet Marketing i Oglašavanje

20/04/2015

Blog, Yandex Direct

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Želiš znati kako je moj Yandex produktivni index bolji od tvog?

Došlo je i to vrijeme da svi mi koji vodimo kampanje na Yandexu moramo paziti na Quality score. Ali ne quality score adwords kampanja već na tzv. produktivni indeks Yandexa. Ako ništa drugo, mora se priznati da rusi imaju vrlo maštovite nazive 😉 Odnedavno je Yandex uveo dodatnu metriku tj. podatak koji možete pratiti u svojim Yandex kampanjama. Radi se o Yandex produktivnom indexu. Ovaj podatak nam u pravilu govori o nekoliko stvari a po svojoj funkciji bi se najbliže mogao dovesti u vezu sa Quality scoreom adwordsa. Yandex je pokušao odgovoriti na određena pitanja poput: –    Odnos ciljane riječi i teksta oglasa –    Koliko često se ta ciljana riječ uistinu i traži (?!) –    Odnos između ciljane riječi i onoga što se uistinu nudi na samoj web stranici Yandex je odlučio uvesti ovaj indeks koji bi pobliže opisao koliko smo mi uistinu dobro odabrali određenu ciljanu riječ (i oglas za tu riječ). Produktivni indeks prije svega možete naći samo u slučaju kampanja koje ciljaju Yandex tražilicu (ne i u slučaju display kampanja).  Isto tako, potrebno je napomenuti da indeks ne utječe na same bidove ili koji će se oglas uistinu i prikazati. Jednostavno, ovo je samo „pomoć“ koja bi trebala rezultirati boljim odabirom ciljanih  riječi i teksta oglasa.

Kako taj Produktivni indeks izgleda?

Produktivni indeks je prezentiran pomoću brojčanog iznosa od 1 (najlošije) do 10 (najbolje). Zanimljivo je to da rezultati tj. indeksi od 1 do 3 su označeni crvenom bojom kao što se može vidjeti i na donjoj slici.

index1

Dobro je što sami sustav daje određene savjete što bi se trebalo napraviti da nam se indeks za određenu ciljanu riječ popravi. Da bi vidjeli te savjete potrebno je jednostavno da se klikne na sami indeks.

index2

Ako vas zanima što točno te informacije znače dovoljno je da kliknete na „expand all recommeNdations“.

Yandex indeks produktivnosti

  Nemojte se previše obazirati na savjete o tome da vam je ciljana fraza previše uska i da ima jako malo pretraga. Ukoliko ste ispravno postavili strukturu kampanje sigurno imate i „temeljne“ ciljane fraze koje pokrivaju sve moguće fraze relevantnih upita. U gornjem slučaju u samom tekstu oglasa se nije pojavljivala ta fraza pa je zbog toga i bio vrlo mali indeks. Međutim, ako pogledamo indeks za ciljanu riječ čija se fraza nalazi u naslovu oglasa ali i u njegovom tekstu onda vidimo ovo:

index4

Kao što vidite, uopće nije teško doći do što boljeg indeksa produktivnosti. Sve što trebate (u velikoj većini slučajeva) je da stavite ciljanu frazu u tekst oglasa i vaš indeks će se popraviti za nekoliko brojeva. A koliki je vaš indeks produktivnosti? Napomena: tijekom postavljanja kampanje dok još ona nije pokrenuta možete vidjeti zaista čudne indekse produktivnosti – radi se o tome da sustav još uvijek nema nikakvih povijesnih podataka (osim početnih) te je dao svojoj „početnu“ procjenu. Na isti način kako i AdWords sustav u početku dok nema povijesnih podataka odredi Quality score.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio