Internet Marketing i Oglašavanje

16/06/2014

Blog, Yandex Direct

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Yandex pozicije oglasa

Yandex tražilica je kako bi neki rekli – Lada Niva svih tražilica. Ipak, radi se o tražilici koja ima najveću zastupljenost na području Rusije te kao takvu je nemoguće ju ignorirati prilikom internet marketinga na tom području.

U ovom članku ću se kratko osvrnuti na pozicije oglasa na Yandex tražilici. Naime, mnogi klijenti najčešće imaju pitanja vezana za objašnjenje samih pozicija oglasa. Najčešće se radi o tome da su klijenti navikli na AdWords sustav oglašavanja i njihovo pozicioniraje oglasa od broja 1 do 11 bez obzira da li se oglasi pojavili na vrhu, ispod rezultata ili pored. U slučaju Yandexa to je malo kompliciranije.

Ovdje nemamo numeričkog određivanja pozicija već se radi o tome da nam se oglasi mogu pojaviti na tzv. “premium placementu” i na “guaranteed positions”. Ponekad i na posebnim “dynamic placement” pozicijama koje se još nazivaju i “dinamičkim impresija pozicijama” koje se pojavljuju tek od druge stranice rezultata na tražilici.

Naravno, ponekad se oglasi neće uopće pokazati već će se umjesto njih pojaviti posebni oglasi proizvoda Yandex marketa.

Krenimo redom. Premium placement oglasi se uvijek pokazuju iznad samih rezultata tražilice. Na tom mjestu mogu biti najviše 3 oglasa (trenutno, yandex sa vremena na vrijeme mijenja prikazivanje oglasa isto kao i Google). Da bi ciljali prvo mjesto unutar premium placementa mi unutar Yandex directa imamo mogućnost bida za “1st premium placement cost”. U suprotnom je dovoljno da bidamo za premium placement da nam se oglas prikaže na jednom od prva tri mjesta (ponekad je bid za prvu poziciju isti kao i za premium placement – bidovi su u “yandex unit”).

Vrste bidova Yandex

Na gornjoj slici ujedno vidimo i mogućnost bidanja za garantirani položaj (impresije). Oglasi koji se pojavljuju ispod samih rezultata tražilice su “garantirani položaj” oglasi. Ukupno se ispod rezultata mogu pojaviti 4 oglasa. Na doljnoj slici vidimo tri oglasa kod premium placementa i 4 oglasa kod garantirane pozicije.

Yandex Premium Guaranteed

No, ponekad se oglasi za garantirane pozicije ne pojavljuju ispod samih rezultata već pored njih. Tada imamo mogućnost da nam se prikaže čak do 5 oglasa na toj poziciji. Napomena: oglasi na tim pozicijama se pojavljuju sve manje i manje i za zaključit je da će se u potpunosti prestati prikazivati tijekom vremena što je u skladu sa nekim najavama Yandexa (prema tim najavama oglasi su se već trebali prestati prikazivati na tim pozicijama).

Yandex Guaranteed Oglasi Pored

Ponekad se oglasi na premium placementu neće uopće pokazati već će se umjesto njih pojaviti posebni oglasi proizvoda Yandex marketa.

Yandex market oglasi

To su osnovne pozicije oglasa. Naravno, sigurno će doći do određenih promjena u budućnosti kod prikazivanja oglasa na Yandexu ali zbog toga smo mi tu da pratimo sve novosti 🙂

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio