Internet Marketing i Oglašavanje

17/01/2014

Blog, Google Adwords, Internet Marketing

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Promijenite svoju web stranicu i ostvarite bolji ROI

Koliko je važno imati dobru web stranicu? To pitanje si sigurno stalno postavljaju svi oni koji žive od vlastitih web stranica, oni koji nešto “prodaju” preko svoje web stranice bilo da se radi o proizvodima ili uslugama. Na netu se može dosta toga naći o tome kako imati dobru web stranicu – od toga da je važno imati pregledno grafičko rješenje stranice do toga da se na stranici mora naći barem 200-400 riječi o tom proizvodu koji prodajete. Ja ovdje neću govoriti o tehničkim stranama dobre web stranice niti o njezinom usabilityu. Za to postoje mnoge SEO i web agencije u Hrvatskoj.

Kvaliteta web stranice i pojedinih podstranica može uvelike utjecati na cijenu klika koju plaćate u AdWordsima za svoju online kampanju na tražilici. Cilj svake adwords agencije je napraviti dobru adwords kampanju (da li vi imate dobru kampanju?) koja će prije svega imati pozitivan ROI, tj. povratak investicije. Ponekad je to vrlo teško napraviti ukoliko klijent ima “lošu” web stranicu na kojoj se korisnik nemože snaći i ukoliko je Google nemože “pravilno pročitati”. Ali, da bi mi izračunali povratak investicije mi moramo u formulu unijeti i potrošnju same kampanje. U potrošnju kampanje ulazi ukupan broj klikova na oglase po određenoj cijeni. Samim time i cijena klika utječe na povratak investicije.

Manja cijena klika nakon izmjene

Što bi se dogodilo kad bi smanjili cijenu klikova u adwordsu za recimo 25%?

Manja cijena klikova za 25% bi automatski značila i manju ukupnu potrošnju Vaše kampanje. Manja potrošnja kampanje bi automatski značila i veći povratak investicije. Jednostavna formula:

manji CPC => manja ukupna potrošnja => bolji ROI

Naravno, ukoliko se radi o tome da je budžet na kampanji ograničen onda bi manja cijena klika zapravo značila veći broj ukupnih klikova. Logički bi onda mogli reći da bi na osnovu većeg broja klikova za isti iznos AdWords budžeta imali veći broj konverzija što bi opet dovelo do većeg tj. pozitivnijeg ROI-a:

manji CPC => više klikova => više konverzija => bolji ROI

Pokazat ću vam na primjeru jednog klijenta koji je nedavno promijenio svoju web stranicu. Promjena web stranice se sastojala od cjelokupnog redizajna sa potpuno novim stranicama koje su uključivale tehnički dio (od dodavanja teksta do search engine optimizacije) ali i sami usability (veća preglednost i lakše snalaženje). Sve izmjene na samoj web stranici su bile napravljene pod nadzorom Kliktronika. Nažalost, u ovom primjeru nemamo mjerenje prodaje (klijent ne prodaje ništa) pa nemožemo izračunati direktni ROI ali se na vrlo pregledan način vidi smanjenje cijene klika.

Što se događa kada se smanji cijena klika

1 = dan kad je došlo do puštanja nove verzije web stranice. Odmah smo primijetili smanjenje cijene klika.
2 = mali broj klikova jer smo morali provjeriti sve oglase da li vode na pravilne stranice i promijeniti one stranice na koje vode oglasi ukoliko sada vidimo da postoje “bolje” i “relevantnije” stranice u odnosu na staru web stranicu. Kampanja je bila pauzirana tijekom tog vremena.
3 = kampanja je puštena sa velikim brojem novih oglasa. Primjećuje se kako dnevno raste broj klikova (potrebno je određeno vrijeme kako bi kroz sustav prošli svi novi oglasi pa očekujemo daljnje pozitivne rezultate) zbog toga jer sada plaćamo manju cijenu klika unutar istog budžeta.

Osim smanjenja cijena klika primijetili smo da je došlo i do povećanja Qualitiy scora na velikom broju ključnih rijeći za koje se prikazuju oglasi. Quality score je, možemo reći, jedna vrsta formule koja gleda koliko su relevantni Vaši oglasi u odnosu na ciljane riječi i samu stranicu na koju vode ti oglasi. O tome što Google kaže o samoj “kvaliteti” stranice na koju vode oglasi može se vidjeti ovdje. Naravno, što je bolji qualitiy score on pozitivnije utječe i na izračun same pozicije oglasa.

Qualitiy score keyworda

Iz ovog primjera se vidi koliki utjecaj može imati pravilno napravljena web stranica. U ovom primjeru smo vidjeli smanjenje cijena klika sa 0.16kn na 0.12kn. Netko bi mogao reći da je to samo 4 lipe međutim radi se o smanjenju za 25%! Razmislite sada što bi se moglo promijeniti kod vaše kampanje ukoliko bi imali smanjenje potrošnje za 25%, tj. povećanje broja klikova za 25% unutar istog budžeta!

No, moram napomenuti da je ovaj primjer jedan od rijetkih na kojem se vidio toliko veliki pomak u tako kratkom vremenskom periodu. U pravilu vidimo poboljšanje u prosjeku oko 10-15% u cijeni klika kod novih web stranica tijekom određenog vremena. Ali kod nekih klijenata smo vidjeli i negativne učinke zbog loše napravljenog posla izmjene web stranice što je uzrokovalo povećanje cijene klika ili smanjenje prosječne pozicije oglasa.

Adwords agencija možete učiniti sve što je u njezinoj moći da klijentu omogući pozitivne rezultate njezine kampanje ali klijenti moraju biti svjesni da ti rezultati uvelike ovise i o njihovim web stranicama i ponudama na njima.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio