Web shop – sinergija prodaje
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 26/03/2011, 4.5 minuta, 807 pregleda
Blog kategorije: Blog, Zanimljivosti

Web shop – sinergija prodaje

…pogotovo ako koristite Google AdWords i Facebook oglašavanje

Internet trgovina je distribucijski kanal koji u pravilu dovodi do povećanja prodaje. To povećanje ne mora nužno biti zato što web trgovina ima dobru prodaju nego stoga što web shop ‘šalje’ više kupaca u offline trgovinu. Kako imamo puno primjera web-trgovina kojima radimo i internetski marketing pokušali smo izmjeriti kako se to kupci u Hrvatskoj ponašaju i koji način oglašavanja online trgovine dovodi do najboljeg povećanja ROI (return on investment).

Optimiziranje prema minimalnom CTR


U nekoliko naših internetskih dućana slali smo posjetitelje putem oglasnih kampanji na internetu koristeći Google AdWords oglašavanje u tražilici u kombinaciji s Facebook oglasima. Kod Google AdWords oglašavanja postavili smo si za cilj postići maksimalno visoke stope konverzije uz minimalno ulaganje (maksimiziranje prema ROI), a kod Facebook kampanje smo gledali ostvariti što je moguće niži CTR (click thrue rate). CTR je omjer broja klikova na oglas prema broju prikaza oglasa i pokušali smo ga držati ispod 0.1%. Postigli smo u jednom slučaju za 342,26€ preko 10,4 milijuna prikaza oglasa.
Što znači optimiziranje na nizak CTR

CTR 342 €

Što znači optimiziranje na nizak CTR


Što je veći CTR to je u pravilu jeftiniji klik. Mi smo si postavili za cilj ostvariti što je moguće niži CTR kako bi imali što više prikaza oglasa (impresija) sa što manje klikova. Na prvi pogled to može izazvati čuđenje jer je jedan od osnovnih zadataka optimiziranja internet marketing kampanje pokušati postići što veći CTR kako bi cijena klika bila što niža. Pa gdje je onda logika?

Facebook izvještaj dijela kampanje optimizirane prema najmanjem CTR-u
Facebook izvještaj dijela kampanje optimizirane prema najmanjem CTR-u

AIDA proces prisutan je i na internetu


AIDA (Awareness, Interest, Desire, Action) je obrazac ponašanja kupaca koji vrijedi i za kupce u internet trgovinama. Prema analizi podataka u našim Google Analytics računima koja se dosta dobro poklapaju s rezultatima drugih vidjeli smo da 80% kupaca trebate  svojom porukom napasti 3- 15 puta prije nego ih uvjerite da kupe nešto kod Vas. Stoga je bitno postići potreban broj poruka sa što manje novaca, a konverziju ostvariti sa što boljim postotkom. Pokazalo nam se da je u tom procesu nagovaranja isplativo koristiti Facebook, a kod ostvarenja konverzije (kupnje) Google AdWords. Primjenom ovog modela postignuto je  povećanje ROI od 3-15%.

Ponašanje kupaca u Hrvatskoj


Zaključili smo testiranjem da se proces kupnje kod internetskih kupaca u hrvatskim online trgovinama odvija otprilike ovako:
1. Tražim informacije o proizvodu ili usluzi koristeći Google tražilicu
2. Sakupljam preporuke i mišljenja onih koji su već kupili taj proizvod ili uslugu (koristeći društvene mreže, forume, blogove, review i sl)
3. Kupujem na Internetu, odnosno donio sam odluku što ću kupiti dok sam pretraživao na internetu. Koji puta platim robu ili uslugu putem internetskih servisa za plaćanje kreditnim karticama.
4. Nakon što sam odluku o tome gdje i što ću kupiti već donio, odlazim u trgovački centar ili offline trgovinu preuzeti svoju robu, pogotovo ako nisu u pitanju računala ili računarske komponente. Slično vrijedi i za osobne usluge.

Izuzetak su pri tome kupci iz manjih mjesta ili s otoka (takvih ima oko 50% u Hrvatskoj). Oni u pravilu naručuju robu uz dostavu i vrlo često uz  plaćanje kreditnim karticama, plaćaju pouzećem.

Jesu li i Vaša iskustva slična?

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU