Internet Marketing i Oglašavanje

15/12/2015

Blog, Google Adwords, Internet Marketing, Zanimljivosti

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

90% bolji prihodi uz optimizaciju budžeta i kampanje

U proljeće 2015 godine smo dobili klijenta koji je oglašavao smještajne kapacitete svojih turističkih objekata putem svoje aktivne adwords kampanje. Pregledom postojeće kampanje smo odmah uvidjeli da postoje mnogobrojne mogućnosti za poboljšanje istih. Ovdje se nećemo previše zadržati na točno čemu smo radili da bi poboljšali kampanju već na to kako, među ostalim, pravilnije ulaganje budžeta može utjecati na povećanje prihoda preko 90% !

Ali krenimo redom. AdWords račun je imao ukupno 13 aktivnih kampanja u 2014 godini. Od tih 13 kampanja njih 9 su bile klasične „search“ (na google tražilici) i 4 display kampanje (na web stranicama i portalima). Jedna od prvih stvari koje smo primijetili tijekom audita adwords računa je to da su sve search kampanje imale vrlo nizak search impression share.

Niski IS prije optimizacije

Oglasi search kampanja su gubili svoje impresije tj. ne prikazivanje oglasa zbog nedovoljno postavljenog dnevnog budžeta ali i najviše zbog premalog ciljanog položaja oglasa (search lost IS – rank). Osim toga, search kampanje nisu imale dobru strukturu te se događalo da najvažniji upiti (prema broju postignutih konverzija) tijekom dana izgube svoj budžet te se prestanu prikazivati.

Zbog toga je odlučeno dati posebnu pozornost raspodjeli budžeta prilikom planiranja optimizacije.

Zanimljivo je bilo i to da smo tijekom 2014 godine imali samo 825 ciljanih riječi i fraza koje su imale barem jednu impresiju. Ovo je vrlo mali broj s obzirom na „širinu“ ponude samog klijenta. Osim toga, search kampanje su imale CTR od samo 2% i prosječnu poziciju od 4.8.

Kampanje su tijekom 2014 godine ukupno dovele do 205 transakcija i ukupnog prihoda od 1.530.429€

Transakcije i revenue 2014

Na osnovu audita adwords kampanja došli smo do glavnih čimbenika koje bi trebalo popraviti za dobivanje boljih rezultata:

  1. optimizacija raspodjele dostupnog budžeta
  2. optimizacija strukture kampanja
  3. optimizacija i ciljanje potencijalno boljih ključnih riječi i fraza

Na temelju ovoga donijeli smo odluku, a u svijetlu ograničenog budžeta, da se smanji ulaganje u, ili potpuno zaustave, display kampanje i sav njihov budžet prebaci u search kampanje. Naime, display kampanje su tijekom 2014 godine sudjelovale sa nekih 30% ukupnog ulaganja.

 

Rezultati optimizacije i raspodijele budžeta

 

Napomena: gledamo cijelo razdoblje 2015 godine iako su optimizirane kampanje krenule početkom travnja. Ovo smo napravili zbog toga kako bi bilo lakše usporediti podatke sa 2014 godinom.

Broj kampanja je narastao na 35 – sve kampanje su bile search kampanje. Ovo iznosi porast od skoro 3 puta!

Tijekom 2015 godine search kampanje su imale ukupno 3911 ciljanih riječi i fraza koje su imale barem jednu impresiju (ovo je postignuto pravilnom silosnom strukturom riječi, ad grupa i kampanja što predstavlja jedno od osnovnih poglavlja na PPC akademiji) – povećanje od skoro 4.5 puta!

CTR search kampanja je narastao na 10.6% kao i prosječna pozicija oglasa koja sada iznosi 2.8. Drugim riječima, CTR je povećan za 5 puta a pozicija oglasa skoro za duplo!

Rezultati nakon optimizacije

Na donjem grafu je vidljivo da su se rezultati počeli prikazivati unutar nekoliko mjeseci nakon našeg preuzimanja kampanja. U skladu sa time su postignuti dolje prikazani rezultati.

Rast transakcija

Povećanje transakcija od 77%

Revenue u 2015

Povećanje prihoda od 90%

Za ovakvo dobre rezultate nije bilo zaslužno samo prebacivanje budžeta sa display kampanja na search kampanje već istodobno i optimizacija tih search kampanja.

Naravno, mi ne govorimo da bi se uvijek trebale pauzirati display kampanje jer sve ovisi od ponude klijenta i traženog cilja. Ali ponekad je puno isplativije, pogotovo u slučaju jako ograničenog budžeta, imati aktivne samo one kampanje koje nam daju i najveći povrat uloženih sredstava.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio