Internet Marketing i Oglašavanje

05/02/2014

Blog, Google Adwords, Internet Marketing, Zanimljivosti

5 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Vaši kupci NE ČITAJU!

Upozorenje: sve osobe koje imaju neutaživ poriv da uvijek i svugdje gramatički i pravopisno ispravljaju tekstove i pri tom misleći kako šire pravdu i bolji svijet kroz ispravljanje tuđih pravopisnih grešaka, bolje je da nečitaju dalje ovaj tekst!

Ne, Vašim kupcima uopće nije važno što piše. Pitate se gdje? Pa na oglasima, gdje drugdje 😉

Ovaj post je osvrt na mali test koji sam izvršio za jednog klijenta, kojeg ja neću imenovati ali bavi se kuponskom prodajom na području Hrvatske, i njegovim oglasima na tražilici Google. Oglasi su se aktivirali u slučaju kada su korisnici pretraživali ime jedne druge kuponske web stranice, koju isto neću imenovati.

Željeli smo vidjeti koliko uopće korisnici daju pažnju na sami tekst oglasa ukoliko je u samom tekstu napravljena gr(ij)eška. Nisam htio pretjerivati sa greškama u tekstu pa sam odabrao da se u jednoj riječi ponavlja jedno slovo. Tako su napravljena tri istovjetna oglasa ali sa jedinom razlikom u tome što je u jednom oglasu bila napisana pravilna riječ dok u drugom se oglasu jedno slovo ponavljalo dvaput a u trećem oglasu – tri puta.

Tri oglasa sa pravopisnim greskama

Očekivali smo da ćemo vidjeti određene razlike u CTR-u kod nepravilnih oglasa što bi kazivalo na to da su korisnici pročitali i primijetili grešku u tekstu oglasa a samim time i reagirali na tu grešku. Rezultati koje smo dobili su ovi:

Rezultati oglasa sa greškama

Kao što možemo vidjeti – oglasi imaju skoro pa savršeno identične rezultate! Čak i ako pogledamo oglas sa tri “n” vidjet ćemo da se ne izdvaja po apsolutno ničemu, iako smo očekivali barem male razlike kod njega u odnosu na ostale.

Zaključak može biti samo jedan: korisnici (kupci) ne primjećuju greške u tekstu oglasa!

Mi bi sad mogli razmišljati zašto je to tako ali sumnjam da bi bilo tko mogao 100% ustvrditi da je bilo koji od razloga definitivan razlog. Ali ipak, probajmo navesti neke od teorija:

1) Kupci su slijepi
Slijepi su na tekst oglasa. Nije im važno što piše u samom tekstu sve dok znaju da će dobiti ono što traže.

2) Kupcima je svejedno
Kupci su primijetili grešku na samom tekstu oglasa ali to ih uopće nije zainteresiralo. Drugim riječima, nije ima važno što piše sve dok znaju da će dobiti ono što traže.

3) Kupci su primjetili
Kupci su primijetili grešku te iako su tražili ključnu riječ kuponske stranice koja se rimuje sa “zeleno jaje”, namjerno su kliknuli na naš oglas želeći vidjeti drugu ponudu.

Vjerujem da bi se moglo napraviti još teorija o tome zašto nemamo neke razlike u podacima ova 3 oglasa ali ono što je možda zajedničko svim teorijama je jedna jedina stvar: Kupcima nije važna ispravnost teksta u oglasu sve dok znaju da će dobiti ono što traže.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Koji su bili oglasi? Branded search?

    Ako je navigacijski searrrrrch query onda je korelacija jasna. Ako je bidano na termine konkurenta, a oglas se pojavljivao ispod pozicije 1, onda opet, klijenti klikaju rezultat na navigacijski query znajući da će dobiti konkurenta -> samo je headline bitan.

    Komentar?



    • Branded search je u pitanju.
      Dakle, da, korisnici su primjetili da je konkurent u pitanju ali im je svejedno jer i konkurent nudi istu stvar/ponude.
      Vjerujem da bi rezultati bili drugaciji kad bi u pitanju ne bi bio branded search. Ali opet, zanimljivo je da korisnici nisu u ovom slucaju ni malo “primjetili” greske kod pravopisa.



  2. eh, trudim se da zaobiđem oglase, da ih ignoriram što više… na televiziji, isključim ton na reklamama, na internetu imam uključen Flash blokator… 99% oglasa nudi nešto što ne trebam ili trebam, ali jeftinije i bolje. Onaj tko se reklamira, vjerojatno je u krizi ili je lanac maloprodaje sa lošom robom….

    tako mi gramatika nije jako bitna, ako opće primijetim…



  3. Zar nije Google naveo u svojim pravilima da se ne smije raditi gramatičke i pravopisne greške u oglasima?



    • Točno. Ali recimo da nam ponekad prođu oglasi koji ne bi trebali. Da li je to zbog toga jer Google isto zanima što ćemo dobiti samim testiranjem – to mi neznamo 😉

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio