Unos kreditne kartice u AdWords račun
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 29/08/2014, 6.6 minuta, 1217 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Od svih AdWords pitanja, u top 5 je: ‘Kako da uđem u svoj AdWords račun i unesem karticu plaćanja’. Nadam se da će nakon ovog teksta sve biti puno lakše.

Iako postoji opis kako unijeti karticu u Google help centru, taj je opis nekima nedovoljan

Preduvjeti za unos kartice u AdWords račun?


Podrazumijeva se:

  • da je Google Adwords račun već kreiran,
  • da imate podatke (mail i lozinku) s kojima možete pristupiti tom računu,
  • da je Vaš pristup AdWords računu s ovlastima koje omogućuju unos kartice
  • da imate, ako ste iz Hrvatske, MC ili VISA kreditnu karticu za inozemna plaćanja
  • da imate pri ruci svoj OIB ili OIB tvrtke ako je poslovna kartica.


Ako niste sigurni da su svi preduvjeti ispunjeni, savjetujte se s osobom koja je otvarala Google AdWords račun.

Koraci koje morate napraviti kod unosa kartice u AdWords račun

1. Korak – dolazak do ulaznog sučelja


Nije sramota ako ne znate ući u AdWords račun. Iako izgleda banalno, svaka peta osoba tu zapne pa sam stavio taj korak kojeg je Google zbog nečega preskočio.

Najlakše je ako se ugugla pojam ‘adwords’ i klikne na bilo koji googleov koji link. Google linkovi se prepoznaju po tome što vode na google.com ili google.hr. Nemojte kliknuti na linkove koji vode na neke druge stranice jer ćete nepotrebno nekome izbiti novac iz novčanika.

Kako ući u AdWords račun

2. Korak – prijavno i ulazno sučelje


Ovisno o tome kakve imate cookie / cache podatke, pojaviti će Vam se prijavna ili ulazna forma. Ako se pojavi prijavna forma kliknite na ‘Prijavite se’:

Prijavite se
Ako Vam se pojavi ulazna forma, ispunite polja i kliknite na ‘Prijava’ u tri kratka koraka. Savjetujem pri tome da ostanete prijavljeni ako je u pitanju Vaše računalo, a isključite to ukoliko ste na tuđem ili nekom zajedničkom računalu:

Prijavna forma

 3. Korak – ulazak u sučelje za plaćanje


Ako su ispunjeni svi preduvjeti i ako ste uspjeli ući u AdWords račun, potrebno je nastaviti u sučelje za unos plaćanja. Pri tome želim skrenuti pažnju važan podatak

Customer number ili Korisnički ID (oblika 123-456-7890) koji Vam treba ukoliko ćete zvati Google help centar ili poslati upit u vezi svog računa. Također taj broj trebate poslati npr. meni ako me želite ‘pustiti’ u svoj račun ili dati pristup nekom drugom, a ne želite mu dati svoju lozinku i mail.

Postavke naplate
Postavke naplate

Kliknete li na zupčanik označen crvenom strelicom otvara se padajući izbornik u kojem treba kliknuti na ‘Billing’ ili ‘Naplata’, ovisno o tome da li je AdWords račun namješten na hrvatski ili engleski jezik.

4. Korak – unos podataka za plaćanje


Prvo će pitanje biti o državi sjedišta. Ako je u pitanju poslovna kartica, preporučam da to uvijek bude država u kojoj je registrirana tvrtka ili podružnica. To je važno zbog poreznog broja koji se traži u nastavku.

Izbor države sjedišta
Izbor države sjedišta

Iako izgleda komplicirano, formular za unos podataka o plaćanju je u stvari najjednostavniji dokument. Skrenuo bih pažnju na nekoliko elemenata pri tome:

  • ovisno o tome u koje polje će se unijeti porezni broj (OIB), postoji mogućnost da Google obračuna PDV ili ne. Također i stope tog PDV-a mogu biti različite. Stoga savjetujem da pročitate upute (kvadratić u kojem je upitnik) prije ispunjavanja. Tvrtke upisuju OIB s postavkama koje su prikazane. Sve ostale molim da se konzultiraju sa stručnjakom za porezna pitanja. Kreditna kartica ne mora biti službena, ali podaci za fakturiranje moraju biti točni.
  • Manual plaćanje znači da ćete sami odrediti koji iznos se skida s kartice, a automatic da će sustav sam vršiti naplatu. Kada je automatic plaćanje, sustav tereti vašu karticu s mjesečnim obračunima ili kada potrošite određen iznos. Taj iznos se povećava kako kampanja dulje traje.
  • Morate prihvatiti uvjete prije nego Vam se odobri unos!


Obrazac za unos podataka o plaćanju i kartici
Obrazac za unos podataka o plaćanju i kartici

5. Korak – fakture i ostalo


Nekoliko kratkih završnih napomena. Kada ste unijeli podatke o plaćanju, sučelje pojavljuje se u padajućem izborniku iz koraka 3 jedna nova mogućnost – Billing summary. Klikom na taj izbornik možete:

  • promijeniti podatke o kreditnoj kartici ili platitelju / primatelju računa klikom na ‘Manage’. Sustav neće promijeniti retroaktivno sve fakture, nego od dana unosa nadalje.
  • Google ne šalje fakturu nego se ona povlači iz sustava po isteku mjeseca klikom na ‘invoice’
  • Ako imate promotivni kupon, unesi se pod ‘Manage promotional codes’. Kupon se prema trenutno važećim pravilima može unijeti u račun ne stariji od 14 dana i mora trošak oglašavanja u prvih 30 dana biti veći od 100,00kn da Vam se aktiviralo dopunskih 400,00kn bonusa.
  • Ako ste se odlučili za opciju Manual payment (koju je Google najavio da će ukinuti) na izborniu ‘Make payment’ možete uplaćivati na kampanju koliko i kada želite. Ako vam to ikada dosadi možete samo jednom i to nepovratno prijeći s Manual na Automatic payment.



Billing summary izvještaj

Billing summary izvještaj

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU