Internet Marketing i Oglašavanje

17/07/2013

Blog, Google Analytics

1 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Učenje Google Analyticsa

U zadnje vrijeme izlazi sve više natječaja (CM, internet marketing i sl.) gdje je jedan od preduvjeta poznavanje Google Analytics alata – konačno:)

Što to podrazumijeva (idealno)?

  1. Odlično znanje tehničke pozadine funkcioniranja weba i aplikacija (web i mobile) (u web analizi nikad i baš nikad ne gledate samo analytics već morate promatrati cijelu situaciju – site, konkurenciju, dnevne vijesti iz industrije za koju radite i sl.)
  2. Odlično poznavanje tehničke podloge Google Analytics alata (prikupljanje podataka, limiti, metode, jScript, cookies, http headers …)
  3. Osnove korištenja dodatnih alata koji se standardno koriste u analizi – Excel (napredno), Ad Planneri, Ad platforme, Chrome Developer tools, Firebug …
  4. Analitičke sposobnosti – iz hrpe podataka izvući najbitnije i prezentirati na način koji je svima jasan (najteži dio posla) (issue / opportunity detection)
  5. Hrpa strpljenja
  6. Sposobnost dugotrajnog gledanja u monitor bez vidnog napora 

Vrste poslova vezanih za Google Analytics

  1. Tehnička implementacija
  2. Izvještavanje
  3. Analiza i odlučivanje (davanje preporuka)

Učenje Google Analyticsa

Bez mogućnosti analiziranja “živog” računa učenje biti će vam jako jako jako teško zato telefon u ruke i počnite zvati FFF kako bi došli do pristupa GA accountu koji prikuplja podatke barem 2-3 mjeseca.  

1. Prvo morate krenuti u tehničke postavke jer rezultati koje gledate u izvještajima najviše ovise o početnim postavkama koje dogovarate na samom početku projekta (klijent, developeri). 

  1. Tehnička implementacija – kod
  2. Postavke računa – account, filteri, korisnici, metode praćenja, ciljevi, profili / views

2. Nakon toga krenite na čitanje standardnih izvještaja koji se nalaze Reporting tabu:

  1. Real Time (opcija)
  2. Audience
  3. Traffic Sources
  4. Content 
  5. Conversions

Dobar način je zadati si par reporta (smislenih) i naučiti gdje se što nalazi i možda najvažnije koji su limiti standardnih reporta. 

3. Već u drugom koraku doći ćete do spoznaje kako je promet koji dolazi na stranicu vrlo šaren i kako ga je potrebno dodatno označavati – tagiranje!!! Ovo je strašno jednostavan dio no bez označavanja kampanja nema analize!

4. Interperetacija rezultata je vrlo teška ako nemate kontekst te je zato slijedeći korak segmentacija (default i custom segments danas objavljene nove mogućnosti – zlo) i filtriranje (bez regexa nema filtriranja! (hvala Borisu za link)). 

5. Konverzije – što su ciljevi, kakvi mogu biti te kako ih pratiti unutar Google Analyticsa. Smisao web analize je uočiti prilike i probleme te predvidjeti kretanje ostvarivanja ciljeva.

6. Sve ostalo – universal, measurement protocol, API, custom variables / dimensions / metrics, attribution modelling, custom reports, dashboards, remarketing …

Kada ste završili proučavanje alata i imate određenu sigurnost u radu na redu je i mali test (test nije besplatan!) kojim možete ostvariti Google Analytics Individual Qualification

Resursi za učenje

Kako je učenje na internetu vrlo popularno u nastavku se nalazi par linkova koji mogu poslužiti kao prvi korak u razumijevanju poslova vezanih za web analizu:

Google Analytics Home 
Početna stranica – ovdje sve počinje.

Google Analytics IQ center
Osnove alata kroz video prezentacije i članke. Bez ovih materijala nemojte ni kreteati na GAIQ test.

Google Analytics Support
Upute i kratka objašnjenja mogućnosti i načina korištenja alata.

Google Analytics Dev Center 
Vjerojatno najbitniji link na listi – kompletna dokumentacija i primjeri implementacije. 

Google Analytics Google+ Community
Ako vam je potreban brz i kvalitetan odgovor na goruća GA pitanja ovaj community je fenomenalan!

Google Analytics Solution Gallery
Veliki broj gotovih postavki – Advanced segments, Custom reports i Dashboards. 

Google Analytics Apps
Popis aplikacija koji podržavaju integraciju Google Analyticsa. Veliki broj ovih aplikacija nije relevantan za našu regiju no obratite pažnju na kategorije Reporting i Business Intelligence (Analytics CanvasNEXT Analytics for ExcelExcellent AnalyticsTableau Software). 

Google Analytics product Forum
Slično kao i Google+ community korisno ako tražite quick fix. 

Lunametrics Blog
Izuzetno kvalitetan blog o implementaciji GA za neke specifične situacije i dosta korisnih primjera korištenja. Bitno jenapomenuti kako Lunametrics site ima i besplatne alate – Cost Data import i Regexinator

Cardinal Path Blog
Veterani web analitike na blogu pokrivaju vrlo veliki opseg tema vezanih za Google alate. Vlasnici su i ovog vrlo kvalitetnog alata za QA GA instalacija WASP.

Avinash Kaushik Blog
Car #1! Dugi, opsežni, argumentirani i iznimno kvalitetni postovi. Ovo je “a must” za sve koji se bave internet marketingom.

Justin Cutroni blog
Car #2! Blog je ponajviše vezan za novosti uz razvoj Google Analyticsa i primjere korištenja novih mogućnosti. 

Koozai Blog
Puno “How to” i “Simple guide” članaka idealnih za razumijevanje osnova Google Analyticsa. 

Moz.com
Što reći nego MOZ. 

SearchEngineWatch.com
Hrpetina članaka vezanih za Analytics – vrlo često objavljuju. 

Kissmetrics.com
Popis članaka – guides, tips and tricks … 

Puno puno sreće u učenju i zapošljavanju!

Ako imate pitanja ili ideju za još neke linkove koji će pomoći drugima slobodno pošaljite.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. LinkedIn također ima nekoliko Google Analytics grupa na kojima se pojavljuju zanimljive rasprave. No, kao što si naveo, najbitnije je imati pristup nekom živom GA profilu koji prikuplja podatke već par mjeseci, oboružati se literaturom i proučavati rezultate. Samo knjige bez Analytics profila (ili obrnuto) ne znače ništa.
    Od knjiga za plažu bih obavezno preporučio klasik Briana Cliftona – Advanced Web Metrics with Google Analytics (third edition), koja više obrađuje tehničku stranu implementacije, te kao obavezno Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity koju je napisao već spomenuti Avinash.
    Isto tako je preporučljivo poznavati specifičnosti branše u koju se imate namjeru zaposliti ili za koju već radite, jer nije isto raditi analizu i optimizaciju konverzija za jedan hotel ili za (online) dućan sportske opreme.

    Svima želim sreću u zapošljavanju, meni je također drago kada vidim da se Google Analytics sve više koristi i cijeni.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio