Struktura Analyticsa i kako dodijeliti pristup računu
Escape Studio
Escape Studio, 08/03/2015, 4.1 minuta, 1054 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Google Analytics je najčešće korišten alat za statistiku ponašanja korisnika na web stranici. Na temelju podataka iz Analyticsa moguće je bolje razumjeti korisnike koji posjećuju stranicu – odakle dolaze, što ih zadržava na stranici, gdje su ”uska grla” zbog kojih napuštaju stranicu i slično. Podaci iz Analyticsa pomažu nam pri kreiranju i optimizaciji AdWords kampanja.

Kako bismo mogli vidjeti podatke, trebamo imati pristup samom Analytics računu.

Google Analytics dijelimo na tri razine:

Račun (account) – da biste imali pristup Analyticsu morate imati račun (obično je to Google-ov račun) na kojem je otvoren Analytics. Unutar jednog Analytics računa može biti jedan ili više entiteta (propertya).


Entitet (property) – svaki Analytics račun može sadržavati jedan ili više entiteta. Kada se kreira entitet, Analytics generira kod koji se koristi za praćenje podataka tog entiteta. Kod sadrži jedinstveni ID koji identificira podatke iz tog entiteta.


Prikazi (views) – prilikom kreiranja entiteta, Analytics automatski kreira jedan prikaz, bez filtera. Prikazi su definirani pregledi podataka iz entiteta. Primjerice, može se kreirati prikaz unutar kojeg filtiramo samo posjetitelje koji dolaze putem AdWords oglasa.

Na svakoj razini možemo dodijeliti pristup.

Kada nam je poznata struktura Analytics računa, koraci potrebni za davanje pristupa su sljedeći:

1. korak – upisati u tražilicu ”google analytics” i kliknuti na prvi rezultat pretrage.


Analytics tražilica

2. korak – kliknuti na ”Prijavite se” (Sign in)


Prijavite se Analytics

Unijeti korisničko ime i lozinku pomoću kojih se ulazi u Analytics račun.

Analytics prijava

3. korak – u Analyticsu, kliknuti na karticu ”Administrator” (Admin) na traci koja se nalazi na vrhu stranice.


Analytics admin

Prikazuju se tri stupca koja smo prethodno objasnili u tekstu (račun, entitet i prikaz). Ako želite dodijeliti pristup na razini računa, kliknite na ”Upravljanje korisnicima” (User management) u stupcu račun.

Admin sučelje

4. korak – u polje ”Dodavanje dopuštenja za:” (Add permissions for:) upišite email adresu osobe kojoj želite odobriti pristup.

Desno od polja gdje ste upisali email adresu trebate odabrati dozvole.

Postoje četiri vrste dozvola:

Pročitajte i analizirajte (Read & Analyze)
– mogu se pregledavati izvješća, manipulirati podacima unutar izvješća (filtriranje tablice, dodavanje drugih dimenzija, kreiranje segmenata).


Suradnja (Collaborate) – moguće je izraditi i dijeliti osobne elemente (personal assets), surađivati na zajedničkim elementima, primjerice, uređivanje nadzorne ploče ili zabilješke. Uključuje opciju ”Pročitaj i analiziraj”.


Uređivanje (Edit) – može izvršavati administrativne funkcije i funkcije povezane s izvješćima (npr. dodavati/uređivati/brisati račune, entitete, filtere, ciljeve). Ne može se upravljati korisnicima. Uključuje opcije ”Pročitajte i analizirajte” i  ”Suradnja”.


Manage Users (Upravljanje korisnicima) – moguće je upravljati korisnicima (dodavati, brisati korisnike, dodjeljivati dopuštenja).

5. korak – označite dozvole koje želite omogućiti korisniku kojeg dodajete.

Odaberite ”Obavijesti ovog korisnika putem e-pošte:” (Notify this user by email) kako biste poslali obavijest korisniku kojeg dodajete i zatim kliknite na ”Dodaj” (Add)

Dodavanje dopuštenja Analytics

Za uobičajene radnje koje radimo u Analyticsu (postavljanje golova, remarketing lista, itd.) potreban nam je pristup na razini računa ili entiteta sa svim dozvolama.

U slučaju čuvanja povjerljivih podataka, moguće je potpisati ugovor o tajnosti.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU