Internet Marketing i Oglašavanje

13/06/2014

Blog, Google Analytics

0 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Što mjeriti u Internet trgovini? Ako koristite Google Analytics

Velika većina internet trgovina mjeri samo osnovne informacije dostupne kroz standardne metrike i dimenzije u Google Analyticsu (link Dimensions & Metrics GA). Iako ih ukupno ima preko 300 nisu baš sve pretjerano korisne (barem ne za svakodnevno korištenje).

Kao i za sve projekte potrebno je prije implementacije mjerenja definirati što će se i na koji način pratiti te kako će neki interni odjel marketinga odlučivati u odnosu na izmjereno.

Kod internet trgovine situacija je kod mjerenja prilično jednostavna gdje će se u početku mjerenje odraditi na razini nekih ključnih, standardnih, metrika i dimenzija:

  • Revenue, Avg. Order Value, Bounce rate, Sessions, Ecommerce conversion rate i sl. (metrike)
  • Source / Medium, Campaign, Landing Page, Page, Transaction (product, category), Device category, Geo i sl. (dimenzije)

Optimizacija trgovine radi se i planira prema ključnim metrikama:

  1. Goal / Ecommerce Conversion rate (u odnosu na neku dimenziju – source / medium, keyword, campaign, device category i sl.)
  2. Revenue / Total goal completion – volumen prodaje ili leadova je uvijek bitan
  3. Average order value
  4. Cost Per Acquisition – trošak transakcije
  5. Funnel conversion rate
  6. itd.

I to su naravno ključne no samo osnovne metrike koje uspoređujemo kroz definirana vremenska razdoblja no kako možemo vidjeti što je razlog (ili u korelaciji) za povećanje ili smanjenje rezultata.

U nastavku je ispisana lista stvari koje na internet trgovini možete / morate pratiti kako bi analiza imala dubinu i sve promjene na siteu postaju mjerljive – barem dijelom:

Implementacija nije uvijek jednostavna no prilično je dobro dokumentirana:

Bitna napomena – mjerite ono što vam treba i što mislite da vam pomaže u svakodnevnoj analizi.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio