Što AdWords agenciji treba na web-stranici
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 08/05/2017, 4.1 minuta, 1235 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Stranica nije mobile friendly

Potencijalne oglašivače često iznenadimo kada napravimo audit web-stranice, prije pokretanja AdWords kampanje. Naprosto, želimo minimalni CPC.

1. AdWords audit (ni)je SEO audit


Prvo i najveće razočarenje se dogodi kada potencijalni oglašivači dođu s velikim entuzijazmom i spremni su na oglašavanje svoje novo-izrađene web stranice. Prvo što napravimo je audit web-a i prikažemo da ima nekih propusta.

Ono što je važno pri tome napomenuti, alati koje koristimo za audit web-a su uglavnom alati koje koristi ili preporuča i Google. Google ‘vidi’ ono, što obični korisnik ne vidi, a developer ne obraća posebnu pažnju na te detalje. Nije to zato što developer nije dovoljno stručan, nego naprosto to nisu faktori koju su u fokusu, a vremena nikad nema dosta. Sjećam se kako smo mi imali pravilo 90-90 dok smo još radili web-ove (90% posla napraviš za 90% vremena. Za ostalih 10% stvari ti treba još 90% vremena smiley

2. AdWords ima svoje faktore


Kao što Google Algoritam za pozicioniranje rezultata na tražilici (SEO) koristi oko 200 do 250 faktora i mijenja ih više od 1000 puta godišnje (skoro 5 puta svaki radni dan), AdWords ima svoj algoritam za pozicioniranje oglasa.

SEO algoritam se mijenja preko 1000 puta godišnje

AdWords algoritam se naziva Ad Rank i koristi neke druge veličine za pozicioniranje oglasa i određivanje cijene klika u aukciji. Međutim unutar AdRank algoritma postoje neke veličine koje je Google nazvao zajedničkim nazivnikom ‘Landing Page Experience’. Jedan dio tih faktora je identičan ili blizak SEO faktorima. Zato često nastane nesporazum da oglašivač nakon našeg audita misli da mu web developeri nisu dobro odradili posao. Jesu, ali ….

3. Što bi trebalo prije pokretanja kampanje pregledati?


Svaki naručitelj web stranice, koji kasnije planira pokretanje AdWords kampanje, trebao bi prilikom ugovaranja izrade web-a tražiti da rezultati raznih alata ne pokazuju ‘crvene’ rezultate i da imaju neke stvari ugrađene ‘po defaultu’. Tu svakako spada:

- Google Tag manager (ili barem Google Analytics) da se može mjeriti uspješnost
- Verifikacija na Google Search console da se što prije indeksira i bolje prati
- Jasna i logična struktura linkova koja prati sadržaj i kategorizaciju sadržaja (svakako SEF i izbjegavajte underscore ‘_’ u linku) jer bez toga je teško napraviti točne remarketing liste.

Da ne ispadne da su naši developeri neki izuzetak, na stranim tržištima se također ne naprave baš sve stvari. Zanimljivo je istraživanje koje je objavio Searchenginewatch o najučestalijim on-site-SEO propustima:

Najučestaliji On Site SEO propusti

Jasno je da je dio problema odgovornost naručitelja web-a, a ne developera! Svi koji idu na sud uzimaju odvjetnika, nitko ne popravlja svoje zube sam, ali svi misle da mogu naručiti web bez da angažiraju web-konzultanta.

Da bi se pomoglo naručiteljima i developerima u procesu izrade web-a, koji se kasnije planira oglašavati AdWords kampanjama, preporučam korištenje ovih alata za procjenu web-a, s ovog popisa.

S napomenom: Te alate koristimo mi. To ne znači da su to jedini ili najbolji alati!

Ako nemate ‘crvene’ rezultate, (možda) imate super web smiley

I molim Vas, nemojte nikako s tim alatima testirati naš web jer je poznato da su kod šustera najgore cipele smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU