Internet Marketing i Oglašavanje

24/05/2014

Blog, Google Adwords, Google Analytics, Internet Marketing, Zanimljivosti

0 komentar/a

AUTOR

SMX London 2014.

Kao pobjednička Google AdWords agencija u Google Adriatics regiji, dobili smo priliku posjetiti konferenciju Search Marketing ExpoSMX London, jednu od najboljih konferencija vezanih za AdWords i SEO, koja je ponudila primjere iz prakse za web dizajnere, developere i oglašivače u tradicionalnim i novim medijima. Izbor u Escapeu za odlazak na ovaj izuzetno atraktivan događaj, u konačnici je pao na kolegu Davorina i mene s obzirom na to da smo još “zeleni” u pogledu posjeta konferencijama. SMX London koji se održavao 13. i 14. svibnja od početka je obilježio “prvi put”.

Prvi put smo letjeli avionom, prvi put smo posjetili London, a prvi put smo sudjelovali i na SMX-u. U svakom slučaju dovoljno da bismo bili poprilično uzbuđeni, toliko uzbuđeni da nismo dobro spavali prije puta, a u Davorinovom slučaju to sigurno nije zbog toga što se (potencijalno) bojao letenja! 🙂

London. Spoj velikog broja različitih ljudi, dodala bih i iznenađujuće ljubaznih, koji nas je oduševljavao tijekom cjelokupnog boravka u Londonu. Odlično organiziran javni prijevozni sustav druga je strana oduševljenja. Unatoč prethodnim očekivanjima, nismo se izgubili, a prvi problemi nastali su tek oko smještaja i manjih propusta s obje strane, ali isti su dovoljno brzo riješeni kako bismo se dovoljno odmorili i ujutro se zaputili na prvi dan konferencije.

SMX 1. dan

Davorin i Marina

Registracija. Krajnje bezbolna unatoč, za tamošnje pojmove, neobičnim prezimenima Černoga i Obšivač (naučili smo ih, na teži način, objasniti dan prije iznajmljivačima smještaja).

Doručak. Izgledao je odlično. No, kako to inače bude, očekivanje umanjuje doživljaj. Ispalo je da nismo baš navikli na njihove začine. Isto se dogodilo s ručkom. Zapravo, isto se dogodilo tijekom cjelokupnog boravka u Londonu pa za potrebe nekog drugog izvještaja možemo prezentirati i vrlo učinkovitu Londonsku dijetu koju smo isprobali.

Predavanja. Konferencija je imala dva odvojena tracka, a jednoglasnom odlukom odlučeno je da ćemo oboje prisustvovati Paid Search tracku. Paid Search track sastojao se od pet sessiona, od po dva ili tri predavanja po sessionu s predavačima koji su nam više ili manje poznati, ali koji dolaze iz agencija koje su nam ipak poznatije. Prvi session otvorio je Brad Geddes, osnivač Certified Knowledgea, čiji blog redovito pratimo. Uz drugog predavača, cilj ovog dijela predavanja bio je otkriti najbolje prakse kod odabira ključnih riječi, vrsta testiranja, oglasnih formata i slično. U drugom dijelu govorilo se o Enhanced kampanjama, uvedenim prošle godine, a koje su oglašivače potaknule na preoblikovanje dotadašnjih kampanja, osobito s velikim promjenama u ciljanju mobilnih I desktop uređaja.

U nastavku, predavači su se osvrnuli na proširenja oglasa, osobito sitelinkova kao proširenja za druge veze na web-lokaciji i proširenja za pozive. Naglasak je bio na korištenju proširenja za sve uređaje. Uslijedio je, meni osobno, najbolji dio predavanja, vezan uz audit kampanja i “sređivanje” kampanja koje su se nakon nekog vremena jednostavno pretvorile u organizirani nered kojem nužno treba izmjena. Izdvojilo se predavanje Tobiasa Zehndera koji je iznio možda i najzanimljivije primjere, u odnosu na druge predavače, s kojima se susreo u svom poslovanju. Kao i Escape, Tobias Zehnder i agencija Webrepublic iz koje dolazi, veliku pozornost posvećuju testiranju, s tom razlikom što raspolažu s daleko većim budžetima za kampanje i daleko boljim mogućnostima s obzirom na veličinu tržišta na kojoj oglašavaju. Isto tako, od njega smo najviše čuli o korištenju skripti, upravo pomoću kojih su za klijenta oglase plasirali ovisno o temperaturi zraka. U nastavku je iznio i primjer kako iskoristiti tipfelere koje korisnici učestalo ponavljaju (kada su vam poznati) u korist klijenta za kojeg oglašavate.

Webrepublic

Keynote Ajita Sivadasana, potpredsjednika Lenova, na temu “Will Data Save Marketing?”, obilježio je kraj prvog dana konferencije.

keynote

 

 

SMX 2. dan

Doručak. Ništa se nije promijenilo, ni hrana, a ni naše stajalište prema istoj. Kako ne bismo izazvali neki internacionalni skandal ili uvrijedili nekog, klonili smo se engleskog doručka drugi dan.

Predavanja. Naglasak na social. Integracija plaćenog pretraživanja na tražilicama i društvenih mreža s ciljem unaprjeđivanja ukupnih rezultata oglašavanja, izgradnja angažirane zajednice korisnika, primjeri uspješnih praksi s YouTube oglašavanjem (koje je odnedavno dostupno i u Hrvatskoj). S druge strane, napredne SEO tehnike, schema.org kao zbirka savjeta za webmastere i optimizaciju web stranica za tražilice, optimiziranje koje u središte postavlja ljude, odnosno korisnike stranica istodobno zadovoljavajući zahtjeve Googlea, izrada landing pageova za plaćeno pretraživanje i nužno praćenje ponašanja korisnika pomoću Universal Analyticsa.

Nakon konferencije, zaključili smo da su naše prakse na istoj razini, a u nekim dijelovima i na naprednijoj razini, u odnosu na one predstavljene na konferenciji. Koristimo najnovije metode i tehnike koje pomažu našim klijentima dobiti vrhunski povrat na uložena sredstva, a ako se vratimo na početak priče, činjenica da smo najbolja agencija u regiji i naše sudjelovanje na SMX-u, idu u prilog navedenom.

Potaknuti izvrsnim prezentacijama brojnih predavača, publika je imala puno pitanja, a u tom dijelu organizatori su izvrsno integrirali i društvene mreže, osobito Twitter, u samo izvještavanje. Kako smo s iskustvima na istoj razini u odnosu na iskustva predstavljena na predavanjima, tako smo i na društvenim mrežama jednako aktivni te smo u konačnici dospjeli na dvije liste sudionika koji su tweetovima najviše pridonijeli uspješnosti same konferencije.

ContributorsRanking

Što oni imaju, a mi ne? Puno različitih situacija, za koje naše tržište još nije spremno, koje zahtijevaju kreativno razmišljanje kako bi se riješile, a na koje naše tržište opet nije spremno, te puno veće budžete koji pomažu u maksimiziranju dugoročnog efekta oglašavanja.

London i SMX? Bilo je odlično, svakako bismo se htjeli vratiti u London, a na SMX i u ulozi predavača jer imamo itekako odličnih primjera kampanja za podijeliti. Možda sljedeći put ponesemo i vlastitu hranu, a onda ništa neće stajati između nas i potpune dominacije nad SMX-om. 🙂

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio