Internet Marketing i Oglašavanje

17/04/2012

Blog, Internet Marketing, Zanimljivosti

12 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Sljedbenici na društvenim mrežama

Sljedbenici na društvenim mrežama

Koliko imate sljedbenika?

Priča o društvenim mrežama i marketingu na društvenim mrežama svodi se na priču koliko Vam je u stvari stalo do onih koji Vas prate. Ako izuzmemo činjenicu da je važna p

Buy cheap viagra soft

ristojna i neprekidna komunikacija, to je zaista pravo pitanje: Koliko Vam je stalo do Vaših sljedbenika?

Ako ste ‘kupili’ 20.000 vijetnamskih lajkova za 150U$ vjerojatno Vam nije previše do njih stalo. Ali ako se trudite prikupiti sljedbenike kvalitetnim sadržajem (i oglasima!), koliko vodite brige o njima? Napravili smo jedan mali test koji nam je ispao jako zanimljiv. (Pogledajte i neke druge testove koje smo radili)

Testirali smo Twitter

Dakle priča je počela prije tri mjeseca. Ponudio sam 600-tom Twitter sljedbeniku Google AdWords voucher u protuvrijednosti od 100U$. Tada sam imao 550 sljedbenika. Javilo mi se u roku mjesec dana jedva 50 novih sljedbenika.

Poziv Twitterašima da se jave

Poziv Twitterašima da se jave

Onda sam priču malo okrenuo. Ako uzmete u obzir da je prema procjenama u Hrvatskoj oko 15.000-20.000 aktivnih twitteraša

Broj Twitter članova u RH

Broj Twitter članova u RH

pogledao sam kod kolega @zriha i @gpeuc (hvala dečki!) koliko imaju sljedbenika. Brojke su impozantne. Dečki imaju oko 25%-30% Twitter članova u Hrvatskoj kao sljedbenike (Ok, znam da su neki i kod jednog i kod drugog, ali ipak impozantno! Čestitke.).

Twitter followeri Željka Rihe (@zriha)

Twitter profil Željka Rihe (@zriha)

 

Twitter profil Gorana Peuca (@gpeuc)

Twitter profil Gorana Peuca (@gpeuc)

Počeo sam redom pratiti njihove hrvatske sljedbenike. Kada sam povećao broj onih koje pratim za 1000 (bilo je tu problema jer mi Twitter nije dao u jednom danu sve sakupiti), ostavio sam im 2 tjedna da mi vrate follow. Skupio sam u manje od 2 tjedna 250 novih sljedbenika (bez 100U$ vouchera, pet puta više – iskoristite taj pristup ako već niste). Nakon toga prestao sam, sve koje sam u tom razdoblju počeo pratiti, dalje pratiti (Unfollow). Dakle smanjio sam broj onih koje pratim za 1000 (Primjetilo se to i na Analytics izvještajima).

Istovremeno sam pazio da te osobe ne isključim s drugih profila jer su mi se i tamo počeli sakupljati neki od tih sljedbenika (Facebook, Google+, LinkedIN pa čak i Slideshare, Quora i Pinterest).

Nakon prestanka praćenja 1000 Twitter profila, javilo mi se slovom i brojem PET (5) od tih osoba/profila s pitanjem: Zašto ste me prestali pratiti?

Pitanje - zašto ste me prestali pratiti?

Pitanje – zašto ste me prestali pratiti?

Vjerojatno su imali instaliran neki od servisa koji dojavljuju Twitter odjave. Ipak 5 promila mi je izgledalo dosta skromno, bez obzira što sam nebitan.

Kako su prošle ostale društvene mreže?

Da ne ponavljam sada cijelu priču s ostalim društvenim mrežama, ali najbolji rezultat je pokazao LinkedIN s oko 3% povratnih upita. S Facebooka NITKO! (dobro, priznajem da je teško na FB pratiti unlikera, ali može se pratiti trend).

Da li vodite brigu o onima koji odlaze (Unfollow/Unlike/Disonnect/Unfriend) i zašto to rade?

P.S. Ne morate više klikati na ovaj link da smanjite bounce rate (možete ako baš hoćete). Ugradili smo scroll_down_to_end Event tracking u Analyticsu i sada imamo super case za novi članak :)

Više informacija o uslugama Internet marketing i Google AdWords oglašavanje.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 × 4 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>



  1. Zdravo Miroslave,

    Nemoj me krivo shvatiti, ali ne razumijem poantu? Zaključak je da je follow/unfollow isplativiji od dijeljena voučera? A onda se postavlja pitanje brige o unfollowanju? Erm, ok.

    Fora je što je follow/unfollowanje metoda koju masivno koriste spameri na Twitteru – dobro da nisi ove koji te nisu followaji još par puta zafollowao da vide :)))

    Mislim, naravno da se više “isplati” od voučera od 100$ na mreži gdje većina korisnika ne koristi kontekstualno oglašavanje tj. krug uopće zainteresiranih koji znaju što bi s time je mali.

    Možda gledam s uredničke strane, ali nisi trebao ni toliko naglašavati voučer vs. follow/unfollow već jasno staviti naslov “Ukoliko otpratite sve svoje prijatelje na Twitteru i Facebooku, koliko će ih primijetiti”. Ovako je: što je autor zapravo htio reći? :)



    • Hvala Ivane za komentar.
      Možda nisam to baš posebno naglasio, ali mislim da je svima u fokusu steći što veći broj sljedbenika. Premalo brige se vodi o tome da oni i ostanu.
      Drago mi je da čitaš naš blog :)



  2. Follow-unfollow, svaki dan po par ljudi. Ne znam zašto bi se trebalo uzbuđivati zbog toga, naročito ako je trend uzlazni.
    Ako netko ima razloga reći zašto je nekoga unfollowao, već će to reći, a ako ne želi, ne treba inzistirati. Baš kao i u real life, ne možeš svakoga zapitkivati zašto ti se ne javlja. Oni koji su ti bitni (i ti njima) to već sami objasne.



    • Hvala za komentar Dubravko,

      slažem se da se ne treba uzbuđivati, ali bilo je tu i dosta tvrtki i portala (oko 20%). Od njih bi barem očekivao neku reakciju jer se jako trude privući što više followera



  3. Kad se radi o velikom broju ljudi, manje su primjetna ta manja smanjenja, vjerojatno iz razloga sto postoji i odredena veca tolerancija na odlazak nekoliko njih.. Treba uzeti u obzir i one “zalutale”, koji svoju gresku naknadno ubrzo isprave unlikeom, unfollowom i sl.. Po meni je kljucan i ovaj dio “instaliran neki od servisa koji dojavljuju odjave”, pa bi dodala da uz to sto se ne vodi dovoljno racuna o onima koji odlaze, ne vodi se mozda ni racuna o tome tko su oni bili.. to je taj naglasak na kvantiteti



    • @Marina,

      sve je točno. Primijetio sam da je veliki broj tvrtki/osoba fokusiran na sakupljanje, manje na zadržavanje.
      Servisi postoje i neki ih koriste. Ali po meni koliko je važno sakupiti, važnije je zadržati korisnika i imati kvalitetne sljedbenike. Tu se potpuno slažemo.



  4. Mass Follow / unfollow samo da vas prate nazad je spam tehnika koja postoji od kada i Twitter. Nemojte to raditi. Kršite Twitterov TOS, i vaš account može biti suspendan.



    • @Toni

      slažem se, ali definiraj masovno? 100, 1000, 10000, ….
      Tko počinje, mora aktivno sakupljanti followere/likere. Tu je osim sadržaja i komunkacije važno povezivanje s drugim ljudima.
      Gdje je granica? To ni Twitter nema definirano – pažljivo sam pročitao.



    • Nemaju granicu definiranu jer nije bit brojka nego “intent”.

      Odnosno, pratite ljude koje želite pratiti a ne ljude koje želite da prate vas, jer Twitter je asinhrona mreža. Ako pratite ljude samo da bi oni pratili vas i micete ljude koji vas ne prate, to krsi TOS. Zato i nemaju definiranu brojku koliko je dozvoljeno, jer nije stvar u brojci nego u intentu.



    • @Toni

      da, tu si u pravu i slažem se. Ali follow/unfollow je nastarija spam tehnika na Twitteru i koristi se stalno. Slažem se da ne treba to raditi, ali mislim da je za nekog tko počinje graditi mrežu, uz sadržaj i komunikaciju bitna i povezanost s drugima. Moj intent nije bilo spam širenje, nego testiranje. Toga nema u TOS :)



  5. Osobno ne vodim neku statistiku o broju followera na svojim poslovnim računima na twitteru, bitno mi je doći do onih s kojima mogu voditi poštenu konverzaciju, rast (ili pad) broja ljudi puštam da ide “prirodnim” putem s time da se trudim popraviti komunikaciju s potaknuti ljude da se upuštaju u raspravu.

    Istina, volio bi da spamera ima manje na svakom računu, kao što bih volio da ima više onih koji se uključuju u rasprave, daju neke ideje, postaju potencijalni klijenti ili partneri, ali to puštam da ide svojim tokom…možda griješim.
    Pratio sam Vašu akciju sa Adwords voucherom, na sebi svojstven način, iz čiste znatiželje sam počeo konverzaciju sa kolegicom, na način da sam ja za svog 600-tog followera nudio VEČERU s gorenavedenom.
    Iz te šale izrodilo se dosta novih pratitelja [mislim 30-tak]u samo tri tjedna,od kojih je i jedan sada novim partneri i kolega, a priča traje i dalje, što i je najbitnije

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio