Internet Marketing i Oglašavanje

16/02/2015

Blog, Internet Marketing, Yandex Direct, Zanimljivosti

1 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Rusi odustaju od ljetovanja?

Ruse sve manje zanima ljetovanje u drugim zemljama. Na temelju podataka sa Yandex tražilice vidjet ćemo da u zadnjih godinu dana dolazi do smanjenja zanimanja za ljetovanje za jedne od najpopularnijih destinacija, kao i poseban osvrt na podatke za Hrvatsku.

Podaci će biti predstavljeni grafovima na osnovu kojih će se moći izvršiti usporedba. Crte na grafovima predstavljaju prosječni mjesečni volumen pretraga za određene upite na najvećoj tražilici u Rusiji – Yandexu. Upite koje smo testirali su oni upiti koji se prema našem višegodišnjem iskustvu najviše traže za travel segment. Među ostalim upiti su vezani za „odmor“, „hotele“, „booking“ i slično.

Krenimo prvo da podacima za Grčku i Španjolsku. Na donjoj slici možemo vidjeti usporedbu 2013 godine sa 2014 godinom. Kao što se vidi, dolazi do vidljivog smanjenja pretraga u 2014 godini. Prije svega je to vidljivo u vremenu od svibnja do kraja srpnja.

Grčka i Španjolska

Donja slika pokazuje podatke za Crnu Goru i Cipar. Treba napomenuti da se u slučaju ruskih korisnika ovdje radi o popularnim destinacijama za ljetovanje kao i za „kupovinu“ nekretnina. Na grafu se vidi malo manji pad nego u slučaju Grčke i Španjolske ali je ipak uočljiv. Najveći pad je u vremenu od lipnja do kraja kolovoza.

Crna Gora i Cipar

Sljedeći graf pokazuje podatke za Italiju i Bugarsku. U ovom slučaju treba imati na umu da ruski korisnici u pravilu pretražuju upite vezane za ove zemlje na bazi cijele godine – ne samo za ljetovanja već i za zimovanje. Zbog toga se može vidjeti posebni pad u zadnjih 6 mjeseci 2014 godine. Drugim riječima, korisnici su smanjili svoje zanimanje i za zimovanje a ne samo za ljetovanje.

Italija i Bugarska

Hrvatska je prikazana na donjem grafu. Ovdje je vrlo uočljivo koliko je manji volumen pretraga vezanih za Hrvatsku. Treba imati na umu da je Hrvatska uvele vize za Rusiju u srpnju 2013 godine – ovo je sigurno utjecalo i na smanjenje posjeta, tj. pretraga vezanih za ljetovanje. Ako bi gledali samo usporedbu srpnja 2013 i 2014 godine onda bi mogli reći da imamo približno smanjenje za 50%.

Hrvatska

Da ne bude ipak sve crno su se pobrinule Egipat i Turska. U njihovom slučaju se radi o jednim od najpopularnijih destinacija za ruske korisnike. Na samom grafu se vidi da nemamo smanjenja pretraga (napomena: upiti za ove destinacije se pretražuju na bazi cijele godine).

Egipat i Turska

Zašto je uopće došlo do generalnog smanjenja? Ne možemo reći zasigurno ali vrlo vjerojatno su na ove pokazatelje utjecali i geopolitički događaji čiji je najveći rezultat bio smanjenje vrijednosti rublje. U slučaju Hrvatske sigurno je utjecalo i uvođenje viza.

Bez obzira koji razlozi bili za ovo smanjenje – imate nas da pratimo ovakve pokazatelje za vas i vaše planiranje ulaganja budžeta u oglašavanje na području Rusije.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Ma mi smo skoro pa zabranili rusima dolazak u Hrvatsku. Uvođenjem vize smanjili smo skoro 70 % dolazaka i ljetovanja rusa u Hrvatskoj. Ja polazim od sebe, prvo nebi išla na ljetovanje u neku zemlju koja mi komplicira dolazak, viza? ma kakva Božja viza, samo kompliciramo naš turizam. Privatni apartmani i smještaj u Hrvatskoj nekoliko godina za redom Rusima je bila jako zanimljiva ponuda, a sada samo zakomplicirrali i uništili taj dio gostiju koji su trošli i sve više počeli ljetovati u Hrvatskoj. Na Apartmani Hrvatska http://www.apartmani–hrvatska.com sam čitala da je drastišno smanjen broj rezerviranja apartmana i smještaja u Hrvatskoj sa područja Rusije, zbog glupe papirologije koje smo uveli. Mi umjesto da pojednostavnimo ljetovanje u Hrvatskoj, ne mi ga još dodatno zakompliciramo… Nema šta broj 1 smo za samouništenje.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio