Internet Marketing i Oglašavanje

23/02/2015

Blog, Google Adwords, Internet Marketing, Zanimljivosti

7 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Rezultati testa čitanja banner poruke

Čitaju li se poruke s bannera ili slikovnih oglasa?  Testirali smo to vrlo jednostavnim testom i rezultati su zanimljivi.

Na ovu stranicu koju upravo čitate, ‘sletjeli’ su svi koji su guglali ‘Žuta Žipka’ ili neki pojam koji malo odstupa od toga (žuta čipka, žuta zipka i sl.), a vidjeli su oglas i kliknuli na nega.

AdWords oglas za pojam Žuta Žipka

Testirali smo i koliki je broj onih koji su kliknuli na banner pa pročitali članak koji objašnjava da su trebali postupiti po uputama s bannera, a ne kliknuti na banner  i onda došli ovdje.

Kako je test zamišljen vidljivo je iz skice:

Kako je zamišljen test

Rezultati su vrlo zanimljivi, ali prije njih treba istaknuti nekoliko utjecaja na točnost rezultata kojih smo svjesni, ali nismo se previše obazirali na njih jer smo računali da ćemo greške koje će tako nastati anulirati relativizacijom rezultata:

  • Odabrani portali nisu reprezentant svih dobnih i rodnih skupina niti imaju isti postotak prikaza u tkz. ‘over the fold‘ području
  • Ljudi različito reagiraju na koloristiku i tipografiju bannera. Izabrao sam najjedostavniji mogući template.
  • Različita je publika na pojedinom portalu pa je po portalima rezultat različit (znamo na kojem portalu su posjetitelji bili najpažljiviji čitatelji bannere – to će biti objavljeno u nekom nadolazećem blog-postu). Samo za informaciju – razlike su ogromne.
  • Izbjegli smo dimenzijama bannera mogućnost prikaza na mobilnim uređajima. Oni čine značajan udio u interentskom prometu, ali njih smo planirali testirati zasebno.
  • Nismo ‘sakrili’ članke prilikom pokretanja testa. Tako su objavljeni na nekim partnerskim portalima i ti klikovi su izmjereni, ali smo u Analyticsu postavili goal tako da isključi refferal od partnera.
  • Test je trajao relativno kratko pa je mali uzorak i podložan je sezonalnosti pretrage na internetu
  • Nije se od korisnika tražio neki preveliki angažman niti ulaganje pa su u stvarnosti rezultati koji se postižu, slabiji od ovih (ne treba ništa kupti niti ništa posebno napraviti)

Bez obzira ne sve šumove i smetnje u signalima, mislim da su rezultati upotrebljivi ako se relativiziraju:

Rezultati testa Žuta Žipka-  bannera

Od ukupno 143 konverzije, samo 35 osoba je točno napravilo što se od njih očekivali (oko 25%) tj napravili su akciju koju im je banner komunicirao.

Conversion rate search posjetitelja (61,40%) je bio iznad fenomenalno visokog CTR-a tih posjetitelja (55,34%).

Cijena konverzije search posjetitelja je bila pet puta manja od banner posjetitelja (tj od onih koji su kliknuli na banner i onda napravili konverziju).

Oko 2/3 posjetitelja koji su kliknuli na banner, na kraju su napravili konverziju (108 od 161). Iako mali CTR u banner oglašavanju (0,04%), bez bannera vjerojatno ne bi bilo niti jedne search konverzije jer nitko nije  guglao ‘Žuta Žipka’ u predtestnoj fazi kada smo imali samo search oglase. Trebali smo testirati da budemo sigurni u banner razultate. Stoga sve search impresije možemo atribuirati banner oglasima.

Oko 30% onih koji su banner kliknuli (57 od 161) su, nakon što su ‘sletjeli na stranicu koja im je ukratko objasnila što treba napraviti, otišli to i napraviti.

ZAKLJUČAK:

Banner oglašavanje daje odlične rezultate u kombinaciji sa search oglašavanjem. Da smo imali samo banner oglase, imali bi samo 5 konverzija (manje od 5%). Postoji značajana sinergija oglašavanje search i banner oglašavanja. Rezultati upućuju da bi tvrtke koje koriste push oglašavanje (tu računam i Facebook, novine, TV, radio i sponzorirane članke, bilboarde i sl.) MORALE imati search kampanju kojom bi ‘pokupile vrhnje’ tj. da pokupe one koji će guglati što banner (push oglas) komunicira.

Kratko da se osvrnem na jedan stvarni case:

Tvrtka X oglašava mobitel Y, TV oglasima. Tvrtka Z oglašava taj isti mobitel na Google tražilici i ‘kupi vrhnje’ tj. vrlo jeftino pokupi one koji taj model mobitela guglaju. Imaju konverzije koje su pet (i više) puta jeftinije i rastu na račun konkurencije koja se ne oglašava search oglasima.

Kombinacija search (pull) i banner oglašavanja (push) dokazano daje rezultate. Ako vas nema u search oglašavanju nakon što ste uložili u push marketing (TV, radio, novine, banneri, Facebook i slično) potencijalno ulažete u rast svoje konkurencije! 🙂

Ako nekoga zanima više detalja o testu ili neki neobjavljeni rezultati, morat će mi se javiti na mail.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. A koliko je zapravo prodano Žutih Žipki 🙂 . To je jedini pokazatelj efikasnosti odredjenog kanala oglašavanja.



    • Ako si politička stranka, nije ti pokazatelj broj prodanih ‘nečega’, kao što to nije ni kod podržavanja neke inicijative ili broja izliječenih osoba. S mjerilima treba biti oprezan, a ne ‘presjeći’ stvar… 🙂

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio