18/12/2012
Blog, Google Adwords, Google Analytics
AUTOR
Zorin
Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.
Teško, ali moguće je takve korisnike pronaći i prikazati im ciljani oglas kako bi ih naveli na kupovinu. Remarketing nije baš tako nova tehnologija no kreiranje liste iz Google Analytics-a je moguće od druge polovice 2012. (za javnost).
Odgovor je jednostavan – možete koristiti dodatne opcije koje vam u Google AdWords sustavu nisu dostupne. Analytics u startu nudi 4 glavna tipa remarketinga:
Bitna napomena prije početka rada je da se tracking code na stranici mora izmjeniti prema uputama – link a sve ostale informacije o pravima i obavezama pročitajte ovdje (bitan naglasak na privacy policy i sl. obzirom da je sve vezano na Google Display Network).
Cilj izrade liste je kreiranje kampanje za posjetitelje stranice koji su došli iz Njemačke (geo segment). U ovom primjeru zanimaju nas samo korisnici koji su došli bez obzira jel su kupili proizvod / uslugu ili ne.
1. Izmjena Google Analytics tracking code-a – link
2. Povezivanje Google AdWords i Google Analytics računa – link
3. Izrada remarketing liste
Unutar Google Analytics admin sučelja izaberite account za kojeg želite kreirati listu kao na primjeru:
4. Podešavanje postavki – Profil, tip remarketinga, ime liste, trajanje, i povezivanje AdWords računa
U primjeru koristimo Visitor segment (zadnji ponuđeni remarketing način) i zadajemo Dimension & Metric Filter kao Include > Country / Territory > Containing > Germany.
5. Pristup remarketing listi iz Google AdWords sučelja – link
Za početak dovoljno. Savjet je da uvijek kreirate glavnu listu koja koristi tip remarketinga – All of my site visitors koju kasnije možete dodatno segmentirati unutar AdWords-a koristeći AND, OR, NOT.
Vlasnici internet trgovina će vjerujem biti vrlo zainteresirani za slučaj kada mogu oglasima ciljati isključivo korisnike koji su stavili proizvod u košaricu ali nisu kupili proizvod.
Sjajna nova funkcionalnost. Ako se malo dublje gleda user engagement mogu se postaviti Goal-ovi koji precizno segmentiraju kvalitetne posete koje kasnije remarketing display oglasima navodimo na konverziju. Remarketing na kraju ne bude nimalo skup, a rezultati su izvrsni (cena po konverziji je nekoliko puta jeftinija u odnosu na standardne display kampanje). Naravno, prvo je potrebno prilagoditi “politiku privatnosti” na sajtu.