Optimizacijom do 1 klik – 1 konverzija
Diana Mutter
Diana Mutter, 26/03/2015, 5.3 minuta, 1008 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Što su long tail ključne riječi?

Kako sam naziv govori, long tail keyword su ključne riječi ili fraze koje su duže i specifičnije, najčešće su sastavljene od tri ili više riječi. To su ključne riječi tj. upiti koji su specifični za poslovanje određenog subjekta koji se oglašava. One su zapravo manje “popularne” i manje pretraživane od short tail riječi, ali su profitabilnije.

Zašto koristiti long tail keyword?

Slijedeći primjer koji dobro opisuje važnost long tail ključnih riječi govori da potražnja postoji za svaku tržišnu nišu, bez obzira na veličinu te potražnje. Primjer je jukebox sa vrlo velikim brojem pjesama. Vrlo mali broj pjesama biti će puštan često, dok će vrlo velik broj pjesama biti puštan povremeno. Potražnja za pjesmama kojih ima najviše (ali se puštaju povremeno) je vrlo mala, ali postoji. Svaka od tih pjesama će biti puštena u nekom trenutku.

Putem AdWords long tail ključnih riječi može se ciljati uski krug ljudi koji su prošli kroz početne faze kupnje, istražili su tržište te sada znaju što traže i spremniji su na kupnju. Na taj način ciljanje određene tržišne niše umjesto ciljanja široke publike, čini proizvod isplativijim. Time je i jasnija važnost long tail ključnih riječi.

Što više riječi korisnik upiše prilikom pretrage, podrazumijeva se da već zna što želi ili traži te je “spremniji” za kupovinu ukoliko nađe željeni predmet pretrage. S obzirom na to, za takvu vrstu riječi je najčešće i manja konkurencija (konkurencija cilja samo „općenite“ riječi), što u konačnici znači i nižu cijenu klika na tražilici.

Long tail ključne riječi obično imaju oznaku low search volume, što znači da imaju manji broj pretraga. Također, lakše je ostvariti bolju poziciju na tražilici.

Low search volume

Što je duža ključna riječ ili fraza, veća je vjerojatnost da će se klik pretvoriti u konverziju. Kada korisnik koji želi ljetovati u Hrvatskoj koristi tražilicu može upisati npr. “hotel Hrvatska”. Ta ključna riječ je dosta neodređena jer se odnosi na veliko područje. Osim toga, kao što vidimo na slijedećoj slici ima veliku konkurenciju i visoku cijenu po kliku.

Short tail vs. long tail keyword

Prilikom postavljanja kampanje, bilo bi dobro što detaljnije istražiti tržište kako bi smo ciljali one korisnike koji su već obavili svoju “domaću zadaću” i znaju što traže. Moguće je i naknadno optimiziranje kampanje koristeći se upitima korisnika koji su već ostvarili određenu radnju (posjeta/rezervacija/kupnja). Tu se radi o korisniku koji će pretraživati slijedeći pojam: npr. “hotel u Hrvatskoj na plaži”. Ta riječ je određenija od prve, te se radi o long tail ključnoj riječi, koja ima puno manji broj prosječnih pretraga, manju konkurenciju te manju cijenu po kliku.

Optimizacija long tail riječi


Prilikom optimizacije kampanje i primjenjivanja znanja o long tail ključnim riječima, došli smo do slijedećeg rezultata: u kampanji određenog klijenta koji se bavi turističkom djelatnošću (podaci poznati redakciji smiley ) došli smo do long tail ključne riječi koja se sastoji od 6 riječi te je ostvarila jednu impresiju, jedan klik i jednu konverziju.

1 impresija, 1 klik, 1 konverzija

Dakle, upisivanjem long tail keyworda korisniku se prikazao oglas koji je specifičan, prilagođen i relevantan. Iako je ovo teoretski idealna situacija, možemo vidjet da se ipak događa u praksi.

Korisnici koristeći long tail keyword (u našem slučaju keyword od 6 riječi) i strana ponude i potražnje će biti zadovoljena (win – win situacija). Korisnik će prije naći ono što je tražio (relevantan sadržaj) i zadovoljiti svoju potrebu dok će subjekt koji se oglašava doći do pravog korisnika (kvalitetan promet) u pravo vrijeme i time doći do ostvarene konverzije/rezevacije.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU