Novi način kreiranja izvještaja u AdWordsu
Escape Studio
Escape Studio, 09/06/2015, 4.5 minuta, 990 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

U AdWordsu je moguće kreirati izvještaje o rezultatima kampanja, ad grupa ili ključnih riječi, dodati željene segmente, te postaviti vrijeme kada želimo da se ti izvještaji sami kreiraju i pošalju na naš ili klijentov email. Problem kod izvještaja u AdWordsu je taj što ga je nakon skidanja potrebno prilagoditi kako bi klijent lakše mogao razumjeti podatke koji se nalaze u njemu: obrisati nepotrebne stupce, formatirati podatake, dodatno prilagoditi tablicu itd. No, unatoč tome izvještaji mogu i dalje biti poprilično zbunjujući klijentima zbog suhoparnog izgleda, odnosno tablice koja je puna podataka i teško je čitljiva. Kreiranje grafikona u Excelu na temelju skinutih tablica zahtijeva dodatno vrijeme kako bi ti podaci bili razumljiviji.

Google je ovaj mjesec počeo izbacivati novu značajku u AdWordsu – Reports editor, koji pruža više mogućnosti pri samom kreiranju izvještaja.

Ako imate novi reports editor, vidjet ćete “Reports” tab odmah pored “Campaigns” taba na izbornoj traci koja se nalazi na vrhu AdWords sučelja.

Neke od prednosti novog Reports editora su:

  •  jednostavno drag-and-drop sučelje, koje omogućuje brže kreiranje tablica i grafikona
  • mogućnost analize više različitih segmenata
  • predefinirani grafikoni koji su brzo i lako dostupni
  • napredno filtriranje i razvrstavanje omogućuje filtriranje segmentiranih podataka (npr. klikova putem mobilnog uređaja) i razvrstavanje prema većem broju stupaca.


Izgled reports editora
Sučelje novog report editora

Editor se sastoji od izbornika s lijeve strane (označeno plavom bojom na slici) gdje možemo odabrati dimenzije i metrike koje želimo koristiti u izvještaju (ako je AdWords povezan s Analyticsom, moguće je koristiti i metrike iz Analyticsa).

Središnji dio (označeno crvenom bojom) je prostor u koji stavljamo dimenzije i metrike koje ćemo koristiti u izvještaju.

Iznad središnjeg dijela nalazi se izbornik (označeno zelenom bojom) gdje možemo odabrati format i vrijeme kreiranja izvještaja. Primjerice, ovdje ćemo podesiti postavke ako želimo da se izvještaj kreira svaki ponedjeljak, u pdf formatu i da nam bude poslan na email (vizualne grafikone moguće je skidati i u pdf i png formatu).

Također, ovdje možemo odabrati kako će nam izvještaj izgledati – želimo li običnu tablicu, linijski, stupičasti ili pita grafikon.

Tablice u editoru
Tablica

Nakon što se kreira tablica, moguće je dodatno filtrirati odabrane metrike.

Linijski grafikoni u editoru
Linijski grafikon

Stupičasti grafikoni u editoru
Stupičasti grafikon

U grafikone je moguće dodati maksimalno tri metrike, dok u tablici nema ograničenja.

Pita grafikoni u editoru
Pita grafikon

Proces kreiranja izvještaja je prilično jednostavan. Primjerice, želimo napraviti stupičasti grafikon gdje se može vidjeti broj konverzija i prosječni trošak po konverziji za svaku kampanju. Odaberemo u izborniku s lijeve strane dimenziju “Campaigns” i povučemo u središnji dio. Zatim odaberemo metrike “Conversions” i “Cost/conv.” i povučemo u središnji dio. Nakon što povučemo sve podatke, grafikon će se automatski kreirati. Nakon toga možemo mijenjati vremenski raspon, eventualno vrstu grafikona i na kraju skinuti izvještaj kada smo završili s njegovim kreiranjem.

Google nudi i predefinirane izvještaje poput izvještaja za dane u tjednu, po lokaciji i slično. Sve izvještaje koje kreirate možete snimiti i postaviti da vam se automatski šalju na email, bilo dnevno, tjedno ili prvog dana u mjesecu.

Izvještaji će pomoći kod tumačenja podataka klijentu, ali i za samu analizu kampanje, upravo zbog brzog kreiranja i jednostavnog tumačenja. Google je dobro osmislio editor i jedva čekamo kada će biti dostupan u svim AdWords računima.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU