Internet Marketing i Oglašavanje

08/04/2015

Blog, Google Adwords, Zanimljivosti

0 komentar/a

AUTOR

Nisam grammar nazzi – volim tipfelere!

Često klijentima nije jasno zašto ulagati u brand kampanju i brand ključne riječi. Postoji nekoliko razloga zašto ulagati u AdWords oglašavanje i kad je organska pozicija na tražilici visoka, a o kojima smo ranije pisali. Osim navedenih, događa se i da (lošije pozicionirani) konkurenti zakupe ključne riječi koje se odnose na vaš brand (ako niste zatražili trademark) i time preuzmu dio prometa i dio korisnika jer će se takav oglas najčešće naći iznad organskih rezultata pretrage, a prosječni korisnik (odnosno, prema rezultatima istraživanja, minimalno 36% korisnika), još uvijek ne razlikuje oglas od organskog rezultata pretrage. I dok 81% korisnika, prema istom istraživanju, radije klikne na oglas nego na organski rezultat pretrage pojavljuje se dodatni zanimljivi razlog za prisutnost na tražilici s oglasima – tipfeler, odnosno zatipak.

Tìpfeler (tipfȅler) m – pogreška u tipkanju ili tiskanju; slovna pogreška

Korisnici prilikom pretraga rade puno grešaka u tipkanju. Kod brand kampanja one su osobito vidljive. Što je složenije ime branda, to je i više različitih slobodnih interpretacija u upitima na tražilici. Osim toga, ako korisnik nije siguran kako se brand ime točno piše, osobito ako je strano ime, onda će ga najčešće napisati onako kako se čita ili kako je čuo da ga netko izgovara.

Web stranica u pravilu nije optimizirana za takve upite odnosno tipfelere i zbog toga se na pretragu koja sadrži tipfeler stranica neće nužno pojaviti visoko u organskim rezultatima pretrage. No u AdWords kampanji tipfeleri se mogu zakupiti kao ključna riječ. Dio upita koje su korisnici upisali na tražilicu, pod uvjetom da su naknadno kliknuli na oglas, oglašivaču su vidljivi u tzv. search term reportu. Mi u Eskejpu redovito pratimo taj izvještaj.

Search terms

U istom je potrebno vidjeti koje se pretrage ponavljaju više puta jer kod tipfelera se može dogoditi pretraga koja je jedan izolirani slučaj, pa stoga takvu riječ nije nužno zakupiti. Pretrage koje se više puta ponavljaju, svakako se isplati zakupiti. Kada korisnik sljedeći put izvrši pretragu koja sadrži takav upit, vaš oglas se može pojaviti upravo na prvom mjestu i korisnika koji je pogrešno upisao brand odvesti na stranicu. Pri tome se odlično može kontrolirati i poruka koja je vidljiva korisniku i odredišna stranica na koju ga se vodi.

Ulaganje u tipfelere i ROAS

Prosječna cijena po kliku (CPC) za zakupljene tipfelere višestruko je niža u odnosu na druge ključne riječi, a kako su brand kampanje veliki generatori konverzija, dio brand kampanje koji sadrži i tipfelere, može rezultirati konverzijama čiji je trošak zanemariv u odnosu na ukupno ulaganje, dok je povrat na takvo ulaganje višestruk.

Prema dosadašnjem pozitivnom iskustvu, tipfelere zakupljujem u gotovo svim kampanjama, a neki od rezultata navedeni su u nastavku. U svim primjerima konverzija je definirana kao transakcija ostvarena u web shopu.

Bambi cipelice

Bambi cipelice

Navedena ključna riječ, osim što je ostvarila 1klik – 1 konverzija rezultat, o čemu je više pisala kolegica u članku, u trenutku kad je ostvarila konverziju ostvarila je povrat na ulaganje u oglašavanje od 973000,00%.

Conrad

Conrad

Povrat na ulaganje u ovu ključnu riječ iznosi 320250,00%.

Croatia Airlines

2015-04-03_11h24_24

žEnter se koristi podjednako kao Enter, a povrat koji je ključna riječ donijela iznosio je 22886,60%.

Froddo cipelice

Froddo cipelice

Ukupni povrat na ulaganje za istaknute ključne riječi iznosi 20701,29%.

Keindl Sport

keindl2

Povrat na navedene ključne riječi iznosi 19464,27%.

Ako i jeste grammar nazi, u interesu je vašeg klijenta da AdWordsu ne pristupate tako s obzirom na rezultate kakve vam tipfeleri (čak i oni namjerni, u tekstu oglasa) mogu osigurati. Na greškama se uči, ali i zarađuje!

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio