Internet Marketing i Oglašavanje

27/02/2011

Blog, Google Adwords

1 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Ne dirajte mi impresije – Google AdWordsa!

Sigurnost ulaganja u Internet marketing

Jeste li sigurni da Vas ne potkradaju?

Pitanje sa seminara koje me posebno veseli i pobuđuje pažnju svih polaznika je zabrinutost da li je moguće da ih Google AdWords sustav potkrada. Odnosno da li je moguće da Google AdWords sustav naplaćuje oglašivaču ‘lažne’ klikove ili klikove koje je napravila konkurencija?

Odgovor na to je vrlo jednostavan: DA, Google AdWords sustav Vam sigurno naplaćuje kada netko klikna na Vaš oglas. Ali Google AdWords kao i ostali sustavi internet marketinga imaju ugrađeno nekoliko barijera pomoću kojih sprječavaju prevare. Te prevare s klikovima Google AdWords naziva click fraud i može se pronaći izvještaj koliko je takvih klikova sustav identificirao (Campaigns/Columns/Customize columuns/Performance/Invalid clicks).

Kako zatražiti izvještaj o lažnim klikovima

Kako zatražiti izvještaj o lažnim klikovima

Lažne klikove Google AdWords sustav identificira na temelju IP adrese klikača, na temelju vremena razmaka u klikanju, na temelju broja klikova s određene grupe IP adresa. Kad se sve zbroji i oduzme, Google AdWords sustav Vas odobri za iznos koji su invalidni klikovi potrošili.

Kada je u pitanju display ili kontekstualno oglašavanje, stvar je nešto složenija. Radi se o oglasima koji se prikazuju na tuđim web sjedištima i nije rijedak slučaj da neki vlasnici web sjedišta kreiraju više sjedišta kako bi imali više prostora za Google AdWords, E-target ili nečije druge oglase i onda ‘samoklikom’ zarađuju na oglašivačima. Kada se radi o velikom broju klikova sustav dosta dobro filtrira ‘lopove’. Ali kada je u pitanju pametniji pristup, sustavu to promakne. Tada Vam preostaju dvije mogućnosti:

–          da zatražite ručnu provjeru nekih refferala (linkova s kojih dolaze sumnjivi klikovi)

–          da sami identificirate sumnjivce

Mi smo razvili jednu empirijsku metodu brze identifikacije sumnjivih refferala i možete je vrlo brzo primijeniti. Ako imate ugrađeno mjerenje konverzije (što je konverzija možete pročitati u ovom članku), tada je cijela priča još jednostavnija.

Pa kako to radimo?

Otvorimo automatic refferal izvještaj (Network/Automatic placements/show details)

Click fraud - kako pronaći sumnjivca

Click fraud - kako pronaći sumnjivca

Nakon toga filtriramo izvještaj tako da namjestimo u filter podatke o 10 puta većem CTR-u i 20% skupljem kliku (obično lažni klikovi ciljaju skuplje ključne riječi i te stranice u pravilu imaju mali broj posjeta):

Kako pronaći sumnjivi link?

Kako pronaći sumnjivi link?

Jedino još preostaje provjeriti na popisu refferala da li ima neki koji je u zadnjih mjesec dana imao 20-100 klikova. Ti su refferali meni sumnjivi jer su to oni koji znaju da sustav propušta klikove ukoliko je razmak između  klikova takav da ih nema više od 1-5 dnevno. Pogotovo je link sumnjiv ukoliko nikada s tog refferala nije došla niti jedna konverzija i svaki dan ima podjednak broj klikova. Tada je stvar jasna – EXCLUDE! Naravno, nakon nekoliko godina ćete imati pozamašnu bazu sumnjivih refferala (kao što je imamo mi) i onda možete odmah, pri pokretanju kampanje te refferale isključiti i značajno povećati efikasnost svoje kampanje.

Ako ste djelatni u turizmu ili u širokoj potrošnji gdje imate veliku konkurenciju, ovom metodom možete uštedjeti puno novaca. Imate na raspolaganju i nekoliko način zaštite prije pokretanja kampanje. Jedna je Frequency cap kojim možete ograničiti da jedna osoba ne može kliknuti više od 3  ili 5 puta dnevno, ali to se temelji na cookie zapisu i lako se zaštita sustava mimoiđe.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. čitajući vaše objašnjenje , mislim da imam isti problem , kampanju radim na etargetu i posječenost mi se u zadnje vijeme smanjila za 70% a nitko me me može dati objašnjenje

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio