Internet Marketing i Oglašavanje

09/11/2016

Blog

0 komentar/a

AUTOR

Najčešći pojmovi koje koristimo u našim izvještajima

U prvom susretu s AdWordsom, nakon početnog uzbuđenja i leptirića u trbuhu 🙂 – shvatiš da se zapravo radi o jednoj velikoj količini informacija. Količina se svakim sljedećim korakom sve više povećava. Ono što olakšava situaciju u kojoj se nađeš je kada imaš mali podsjetnik o osnovnim pojmovima, kao šalabahter ili AdWords vodič kroz lektiru 🙂

Na donjoj slici su prikazani osnovi pojmovi oko postavljanja kampanje i proračuna – kako bi znali o kojoj vrsti kampanje se radi te na kojoj mreži se prikazuje (tražilica, web lokacija, YouTube, mobilne aplikacije i sl.) te koji je proračun dodijeljen kojoj kampanji. Ispod slike su navedena objašnjenja pojmova.

Osnovni pojmovi postavljanja kampanje

  1. Campaign (kampanja) – naziv kampanje.
  2. Budget (proračun) – dnevni iznos proračuna po kampanjama.
  3. Campaign status (status kampanje) – pokazuje status kampanje odnosno da li je kampanja aktivna, pauzirana, uklonjena, ograničena proračunom i sl.
  4. Campaign type (vrsta kampanje) – gdje će se oglasi prikazivati. Može se odabrati pretraživačka mreža s opcijom prikazivačke (search network with display select), samo pretraživačka mreža (search network only), samo prikazivačka mreža (display network only), shopping i video.
  5. Campaign subtype (podvrsta kampanje) – koje su dodatne postavke i opcije dostupne kao npr. koje vrste oglasa će se moći izraditi u kampanji. Kod search kampanja se najčešće odabiru sve značajke (all features). Postoji još podvrsta koje se mogu odabrati ali sve ovisi o vrsti kampanje koja se postavlja (npr. kampanja za instalaciju mobilne aplikacije, dinamični oglasi – DSA ili oglasi samo za pozive – Call-only).
  6. Total – all campaigns (ukupno – sve kampanje) – ukoliko na gornjem izborniku odaberemo sve kampanje prikazuje se ukupna statistika svih kampanji (aktivne, uklonjene i pauzirane). Ispod se nalazi statistika za svaku vrstu kampanje posebno (search, display, video)

Total - all enabled campaigns

 

  1. Total – all enabled campaigns (ukupno – sve omogućene kampanje) – ukoliko na gornjem izborniku odaberemo sve kampanje koje imaju status aktivno (enabled).

Slijede osnovni pojmovi koji su zapravo statistika kampanje. Kako bi iz svih brojeva koji su navedeni pored kampanje znali „pročitati“ koji su brojevi bitni, bitno je dobro znati što točno koji pojam znači.

Statistika kampanje

  1. Clicks (klikovi) – označava broj klikova na oglas.
  2. Impressions (pojavljivanja) – označava broj pojavljivanja/prikazivanja oglasa na tražilici ili drugoj web lokaciji na Google mreže.
  3. CTR – Clickthrough rate (stopa klikanja) – u kojem omjeru korisnici kliknu na oglas. CTR je broj ostvarenih klikova podijeljen s brojem impresija. Primjerice, ako je neki oglas ostvario 100 impresija i 10 puta je kliknuto na oglas, CTR će biti 10%.
  4. CPC – Average Cost Per Click (prosječna cijena po kliku) – prosječan iznos koji se plaća za klik na oglas.
  5. position – Average position (prosječna pozicija) – pokazatelj prosječne pozicije oglasa. Ukoliko je prosječna pozicija 1.5 – to znači da se oglas prikazuje između prvog i drugog mjesta na tražilici.
  6. Cost (cijena) – ukupan iznos potrošenog proračuna u određenom razdoblju.
  7. Conversions (konverzije) – radnja koja je ostvaren na web stranici od strane korisnika koji je došao putem AdWords oglasa, a koja se od važnosti za oglašivača. Cilj je postavljen unaprijed putem AdWords-a ili Analyticsa kao npr. poslani upit putem kontakt forme ili kupovina u web trgovini. Uz ovu metriku moguće je vidjeti i npr. kolika je bila stopa konverzije (u kojem postotku klik na oglasom vodi do konverzije) te cijena po konverziji (prosječan trošak konverzije) i mnoge druge.
  8. Search Impression Share (udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži) – ostvareni broj pojavljivanja podijeljen s procijenjenim brojem pojavljivanja za koje su ispunjeni određeni uvjeti (koji ovise o raznim faktorima). Ukoliko je udio pojavljivanja 60%, to znači da su se oglasi prikazali u tom postotku, ali i da se u 40% slučajeva nisu uspjeli prikazali zbog nekih drugih razloga. Jedan od tih razloga može biti izgubljeni udio pojavljivanja zbog niske pozicije oglasa pri licitaciji na rezultatima pretraživanja ili izgubljeni udio pojavljivanja zbog ograničenog proračuna.
  9. Display Impr.Share (udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži) – radi se o istom pokazatelju kao i prethodno navedenom, osim što se ovdje radi o prikazivačkoj (display) mreži. Također, postoje i izgubljeni udio pojavljivanja zbog ranga oglasa i proračuna kampanja.

Uz sve navedene osnovne osnova, postoje i mnoge druge metrike u AdWordsu koje se koriste prilikom praćenja i optimizacije kampanja, te u izradi izvještaja kampanja. Bitno je koristiti i podatke iz Analytics-a kako bi znali što se događa kada korisnici posjete web stranicu, sve u cilju kako bi ostvarili što bolje rezultate. O svim navedenim i nenavedenim metrikama bi se moglo puno pisati, ali bi se dosta toga sigurno promijenilo ili nadogradilo dok bi se pisao tako dugačak blog post. Jer ipak, radi se o Google-u. 🙂

 

 

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio