Internet Marketing i Oglašavanje

16/11/2011

Blog, Google Analytics, Internet Marketing

4 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Na kojoj poziciji su Vaše stranice na Google-u?

Kako doznati na kojoj poziciji se nalaze Vaše stranice za određenu ključnu riječ u zadanom vremenskom intervalu (proizvoljnom)? – za ključne riječi koje koristimo u pretraživanju putem Google pretraživača – i to za rezultate organske pretrage. Ovo je ujedno i alternativa za Google Webmaster Tools ili Search engine optimization report u Google analyticsu.

U koju je svrhu ovaj izvještaj primjenjiv najbolje je prikazati na primjeru:

Primjer

  • zanima Vas koje stranice su pozicionirane za koje ključne ključne riječi  u rasponu od 11-15 mjesta (2. stranica SERP)
  • te stranice su idealne za dodatne preinake sadržaja, linkove i dodatne modifikacije kojima ih možete “pogurati” na 1. stranicu Google SERP
  • bolje pozicioniranje == bolji krajnji rezultat (prodaja, posjećenost i sl.)

Isti princip je primjenjiv i na slučajeve:

  • kada je stranica pozicionirana 8-10 mjesta (kako ne bi otpala na 2. stranicu rezultata)
  • kada je stranica pozicionirana 21-26 (ima šansu za prelazak na 2 stranicu)
  • itd.

Ukratko biramo idealne kandidate za popravljanje pozicije. Kako ćete popraviti pozicioniranje tema je za neki drugi članak no krenimo na opis aktivnosti za identifikaciju “popravljivih stranica”.

Tehnički preduvjeti:

Korak 1

Pod preduvjetom da već  imate otvoren Google analytics account morate učini sitne izmjene u tracking kodu i postaviti ga na stranicu.

<script type="text/javascript">

var _gaq = _gaq || [];

  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXXX-X']);

  if(document.referrer.indexOf('cd=')>0)

  {

   var rank = document.referrer.split('cd=',2);

   rank = rank[1].split('&',2);

   _gaq.push(['_setCustomVar',1,'Google_Ranking',rank[0],2]);

  }

  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {

    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;

    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';

    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);

  })();

</script>

Napomene:

  • Kod se postavlja odmah ispred zatvaranja </head> tag-a
  • Umjesto UA-XXXXXXXX-X upišete svoj Web Property ID
  • ostalo samo prepišete (modifikacija standardnog async Tracking koda)

Slika – Kako doći do ID-a?

Korak 2

Provjeriti uspješnost instalacije koda na način da nakon 1-2 dana provjerite unutar Google analytics sučelja . Pogledajte report > Standard reporting > Visitors > Demographics > Custom Variables – na dnu ekrana pod Custom Variable (Key 1) mora se pojaviti “Google_Ranking”.

Slika – kako provjeriti funkcionalnost novog koda

Korak 3

Pod preduvjetom da već  imate instaliran MS Excel 2007-2010 (možete instalirati i trial verziju za probu) na adresi http://excellentanalytics.com/ preuzmite plugin i instalirajte ga na svoje računalo. Nakon uspješne instalacije kliknite na tab Excellent Analytics i zabava počinje (prije bilo kakvog spajanja morate unijeti Vaš login i password za pristup Google Analytics računu).

Slika – Excel nakon instalacije Excellent analytics plugin-a

Slika – Pokretanje Excellent analytics plugin-a

Korak 4

Za potrebe ovog članka radimo jednostavan izvještaj (report) gdje koristimo:

  • Select dates (vremenski interval – vrijeme od kada je aktiviran novi tracking kod)
  • Dimensions
    • custom var value 1 (u kategoriji Custom Variables)
    • keyword (u kategoriji Campaign)
    • landing page path (u kategoriji Page tracking)
  • Metrics
    • visitors i new visits (u kategoriji Visitor)
    • sve ostalo je po izboru (što god Vam treba)
  • Filters
    • opcija
  • Custom segments
    • možete ih kreirati unutar Google Analytics sučelja (pozicije 8-10, 11-15, 21-26 i sl.)
  • Profiles
    • odabir profila na kojem je instaliran novi Tracking kod
  • Kliknite na “Execute”

Slika – Primjer ispunjene forme Excellent Analytics

Korak 5

Igra bez granica.

Nakon što je u Excel-u kreirana tablica morate samo sortirati tablicu prema stupcu 1 (Custom var value 1) u kojem se nalazi podatak na kojem je mjestu bio rezultat na Google SERP-u.

Uočeni problemi

Za pozicije 1-7 podaci značajno variraju i treba ih uzeti uz određenu rezerve – mogući razlozi:

  • personalizirana pretraga (ili ste logirani u gMail ili bilo koji drugi servis ili je definirana postavka lokacije)
  • +1 i share rezultata (stranica) – koji se izlistavaju među prvim rezultatima
  • .hr i .com daju različite rezultate

Testiranje još traje a dodatne uočene probleme i potencijale ćemo objaviti u naknadnim člancima.

Obzirom na  prije spomenute probleme savjetujem korištenje ovog izvještaja za pozicije u nižim segmentima 11-n.

Napomene:

  • Mjesto/pozicija 11 znači 1. mjesto na 2. stranici, 21. mjesto/pozicija znači 1. mjesto na 3. stranici itd.
  • Cijela ideja je došla kroz mnoštvo pročitanih članaka na seomoz.org i yoast.com

Sretno korištenje!

Zorin Radovančević

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Jako dobar clanak – dobio sam par ideja nakon citanja 🙂
    Samo jedna stvar – bojim se da kako bude Google sirio svoju drustvenu mrezu i ostale servise, tako ce sve vise pretraga na Google trazilici biti zasticeno i nece se vidjeti ovi podaci…
    Zaista steta jer ovi podaci uvijek dobro dodju.



  2. za mene prekomplicirano da bih razbijala moju lipu blond glavu s tim cudima..cestitam na trudu!pozz

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio