Internet Marketing i Oglašavanje

20/10/2012

Blog, Google Analytics, Internet Marketing

8 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Moj ROI

Moj ROI

Kako bez povećanja ulaganja do veće zarade?

ROI (Return on investment) ili povrat ulaganja bi trebao biti osnovni cilj svakog marketinga. Nažalost već sam pisao o tome da primjerice kod Hrvatske turističke zajednice to nije tako. Kako se u internet marketingu stvari mogu dosta dobro izmjeriti tako je i ROI mjerljiv. ROI se često izračunava kao:

.

ROI = [(Dobit – Ulaganje) / Ulaganje] x 100%

.

Blog ima dobar ROI

Kako su aktivnosti u Internet marketingu mjerljive i kako se mnogi kanali koriste za kreiranje što boljeg ROI-a, pametne će tvrtke svoje aktivnosti usmjeravati tamo gdje očekuju najveći ROI:

Blogovi su odličan način prezentiranja. Pišući o onome što radite, možete pokazati svoju vjerodostojnost i razinu znanja (ali i neznanja). Nama je blog drugi najveći generator upita klijenata.

Pošto svakako pišemo blog, pokušali smo to iskoristiti za povećanje ROI-a bez dopunskog ili s minimalnim dopunskim naporom.

Kako blog učiniti još efikasnijim?

Ako u blog uključite neki link, možete ga označiti tkz. utm tagovima (Urchin tracking managment). Utm tagovi su dopunske oznake koje ne utječu na link, ali omogućuju dopunska praćenja ponašanja tako označenog linka u Google Analytics sustavu.

.

Kako možete vidjeti naše tagove

Miša zaustavite iznad linka i tako možete vidjeti tagove u linkovima

.

UTM tagovima je moguće poslati bilo koju poruku (to može biti ponuda ili komentar). Ne samo da se može poslati ponuda, nego pretvarate i dio svojih čitatelja u glasnike te ponude. Primjerice tko u ovom blogu klikne na link inchoo.net, završiti će na stranici inchoo.net i ujedno na taj link poslati poruku koja glasi:

Pozdrav_Inchoo_ekipi_od_Miroslava_i_nekih_citatelja_escapestudio_dot_hr_bloga

Ovaj_link_smo_Vam_poslali_da_pokazemo_mogucnosti_blog_oglasavanja_uz_utm-poruke_koje_mogu_biti_u_funkciji_ponude

Nemojte_nam_zamjeriti_ali_kako_imate_dobar_blog_iskoristili_smo_Vas_za_primjer_koji_smo_koristili_u-blog-postu_Moj_ROI

Što više klika na taj link, više puta će im stići ta poruka. Tako svi čitatelji koji kliknu na taj link, postaju naše glasonoše.

Gdje se vidi naša poruka?

Poruka se vidi u Google Analytics acountu kod provjere izvora prometa. Tvrtke koje ozbiljno prate svoje izvore web prometa, moraju prije ili kasnije provjeravati izvore prema tipu (source/medium/campaign). Kada će to provjeravati, u svom Google Analytics izvještaju će vidjeti našu poruku. Ako imate veliki broj čitatelja bloga i puno puta nekome pošaljete svoju poruku, velika je vjerojatnost da će ta poruka izazvati pozornost kod primatelja:

.

Kako izgleda tag u Analyticsu

Kako izgleda tag u Google Analyticsu?

.

Mi nudimo usluge koje su specifične za Google AdWords i Google Analytics sučelja. Naša ciljana populacija su internet marketing stručnjaci kojima tako izravno šaljemo poruku. Primjerice, u ovom blogu želim poslati poruku šefu internet marketing odjela (Ivanu Kovačeviću) u Konzum online trgovinu. Stoga ću tagirati link porukom:

Pozdrav_Ivane_od_Miroslava_s_escapestudio_dot_hr_bloga

Mi_smo_specijalizirana_Google_certificirana_tvrtka_koja_radi_posebne_Google_Analytics_i_Google-AdWords_inhouse_treninge_kojima_mozete_povecati_svoju_online_efikasnost_nazovite_031-20-99-51_ili_posaljite_e-mail_na_info_at_escapestudio_dot_net

Ako_Vas_zanima_vise_detalja_o_tome_molim_Vas_da_nazovete_031-20-99-51_ili_posaljete_e-mail_na_info_at_escapestudio_dot_net_ili_naprosto_da_se_javite_komentarom_na_nas_blog-Uz_to_bih_Vas_upozorio_na_novu_Google_funkciju_kojom_Analytics_kod_ugradjujete_umjesto_u_head-tag_na_vrh_body-taga_koja_se_zove_Google_tag_manager

.

kako URL Builder radi

Kako URL Builder radi

.

To mogu napraviti ‘ručno’ (nemojte jer ćete vjerojatno pogriješiti) ili poluautomatski koristeći Google URL builder. Ako ćete koristiti URL builder, dobiti ćete link koji izgleda ovako:

.

http://online.konzum.hr/?utm_source=Pozdrav_Ivane_od_Miroslava_s_escapestudio_dot_hr_bloga&utm_medium=Mi_smo_specijalizirana_Google_certificirana_tvrtka_koja_radi_posebne_Google-Analytics_i_Google_AdWords_inhouse_treninge_kojima_mozete_povecati_svoju_online_efikasnost_nazovite-031-20-99-51_ili_posaljite_mail_na_info_at_escapestudio_dot_net&utm_campaign=Ako_Vas_zanima_vise_detalja_o_tome_molim_Vas_da_nazovete_031-20-99-51_ili_posaljete_e-mail_na_info_at_escapestudio_dot_net_ili_naprosto_da_se_javite_komentarom_na_nas_blog-Uz_to_bih_Vas_upozorio_na_novu_Google_funkciju_kojom_Analytics_kod_ugradjujete_umjesto_u_head-tag_na_vrh_body_taga_koja_se_zove_Google_tag_manager

.

Taj link onda naprosto pridružite nekoj riječi (anchor text). U ovom tekstu to sam pridružio riječi Konzum. Ukoliko sada netko klikne na riječ Konzum, poslati će posjetu u kojoj su tagirane poruke za primatelja. Ako Vas nekoliko stotina koji čitate ovaj blog klikne na to, u konzumovom Google Analytics izvještaju naći će se prikaz izvora prometa s mojom ponudom. Tako ste mi pomogli doći do posla i ako se Konzum javi, imati ćete informaciju. Ako se ne javi, možda ne gleda Analytics izvještaje 🙂

Ovo još nitko u Svijetu nije napravio?

Kojem god linku slali poruku, ako pretpostavljate da analiziraju svoj Google Analytics account, uvjeren sam da će ga prije ili kasnije uočiti. Ovaj način pisanja ponude putem utm tagova još nigdje na Svijetu nismo imali prilike vidjeti. Dakle mala svjetska premijera! 🙂

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Koristimo UTM tagove svakodnevno samo nisam 100% siguran vezano uz ovo – da li UTM tagovi utječu na prijenos link juice-a i anchor texta (SEO) i da li google tretira link s UTM tagovima drugačije ili gleda u npr. ovom slučaju http://online.konzum.hr – bez obzira što ste naljepili poruku. Imate li možda odgovor?



  2. Gospon Varga je zakon!
    Uvjek iskustveno, korisno, šarmantno i na osoban način …
    “Deda i-marketinga” 🙂



  3. @Zoran Rudman: UTM tagovi su isključivo u funkciji označavanja linka za praćenje u Analytics sustavu.
    Na prijenos link juice nemaju utjecaja. Ako pažljivo pogledate te linkove na kraju imaju rel=”nofollow”. Taj tag utječe na prijenos link juice.



  4. Zanimljivo!!! Kliknula sam na Konzum i nadam se da ce Vam se vrlo brzo obratiti i angazirati Vas.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio