Internet Marketing i Oglašavanje

30/04/2012

Blog, Google Adwords, Internet Marketing

2 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Mobilni internet marketing

Mobilni internet marketing

Ima li to smisla za Vas?

Ako ste čuli za veliku priču o oglašavanju na mobilnim uređajima, sigurno se pitate: Ima li to smisla? Prva informacija je usporedba ulaganja u internet marketing kanale zadnjih 5 godina:

Ulaganje u internet marketing kanale zadnjih 5 godina

Ulaganje u internet marketing kanale zadnjih 5 godina

.

Iako je početak mobilne revolucije započeo s Apple iPhone uređajima, kasnija pojava iPad i ostalih tablet uređaja unijela je puno promjena. Izvrsna studija koju je nedavno objavio Google o ponašanju vlasnika mobilnih uređaja pokazuje:

Google istraživanje o ponašanju korisnika mobilnih uređaja

Google istraživanje o ponašanju korisnika mobilnih uređaja

Pripremite svoje web stranice za mobilne korisnike. Odličnih servisa za to ima puno. Meni je dudamobile.com najdraži. Iako je za neke ulaganje u web stranicu još uvijek investicija s neizvjesnim povratom, izrada Facebook/Google+ page i mobile stranice smatra se danas standardni paket u internetskom predstavljanju (dakle cca 5ok KN). Ako nemate mobile web, kupci odoše.

Zašto morate imati stranicu optimiziranu za mobilne uređaje?

Zašto morate imati stranicu optimiziranu za mobilne uređaje?

Ako uzmete u obzir istraživanja koja pokazuju da će internet oglašavanje do 2016. godine biti izjednačeno s današnjim ulaganjima u TV oglašavanje i da:

  • Mobile ads will overtake social ads and email marketing already this year

  • Social media will grow relatively slowly

Možda ima smisla ulagati u mobilno oglašavanje. Morate znati da ne možete očekivati povrat na način kako ste navikli do sada. Korisnici mobilnih uređaja ipak koriste tablet ili ‘pravo’ računalo za kupnju:

Povrat ulaganja u oglašavanje na mobilnim uređajima

Povrat ulaganja u oglašavanje na mobilnim uređajima

Mobilni uređaji omogućuju vrlo dobro geo-lokacijsko oglašavanje s odstupanjem od 2 – 5000 m. Nemojte da Vam se dogodi da kupci dođu pred Vašu policu, pa napuste trgovinu jer ih je ‘pogodio’ tuđi oglas gdje su vidjeli nižu cijenu ili bolju ponudu. Odlično istraživanje prošle godine to dokazuje. Rezultate možete pogledati u ovoj studiji (slajd 33):

Napuštaju li kupci vašu trgovinu?

Napuštaju li kupci vašu trgovinu?

Preko 50% potencijalnih kupaca (vlasnika smartphone uređaja) koji uđu u trgovinu s namjerom da nešto kupe, napuste je jer su na licu mjesta našli bolju ponudu. Ako ulažete silan novac u povećanje tkz. foot-frequency da kupci dođu u Vašu trgovinu, pola ste novaca bacili ne pratite li svoje kupce i mobilnim stranicama. Čak je taj fenomen opisan u mnogim studijama i nije iznenađenje kada pročitate da su K-mart ili Wall-mart postali izložbeni saloni za kupnju na Amazon.com ili ebay.com. I mi smo primijetili poklapanje s tim trendovima u Hrvatskoj.

Nevjerojatno mi je bilo ove godine kada sam gledao turiste u Parizu kako izbjegavaju restorane i kafiće koji su imali loše komentare na Foursquare.com i tripadvisor.com mreži.

Za kraj jedna mala informacija koju nam je predstavio tko drugi, nego GoogleSnažan rast mobile pretraga na internetu (slajd 19):

Rast pretraživanja mobilnim uređajima

Rast pretraživanja mobilnim uređajima

Nemojte pri tome zaboraviti da korisnici pristupaju internetu različitim uređajima u različito vrijeme i stoga je mobilno oglašavanje komplementarno oglašavanju na stolnim ili prijenosnim računalima:

Dnevna dinamika korištenja uređaja za pristup internetu

Dnevna dinamika korištenja uređaja za pristup internetu

I nikako nemojte izgubiti iz vida činjenicu da 35% vlasnika tableta svoj uređaj nosi i na WC, a čak 78% u krevet.

UPDATE 30-04-2012-23:00h :

Zaboravih spomenuti – više ljudi ima mobilni uređaj nego pristup pitkoj vodi ili struji:

chart-of-the-day-more-people-have-mobile-phones-than-electricity-or-drinking-water

Više informacija o uslugama Internet marketing i Google AdWords oglašavanje.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

  1. Pingback: Nokia Lumia 710

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio