Internet Marketing i Oglašavanje

09/02/2017

Blog

0 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Konferencija Superweek 2017

Jedna od tri najbolje i najpoznatije Analytics konferencije je završila. Od tri prezentacije koje su održala sva tri hrvatska predstavnika, dvije su pripremili Escape-ovci.

Što je Superweek?

Superweek je najveća i najbolja Analytics konferencija po mnogima (Tim Wilson, Damion Brown i niz drugih već su napisali svoje dojmove. Uskoro će i Zorin Radovančević). Oni koji su trenutno u svjetskom vrhu i postavljaju trendove (unutar i izvan tvrtke Google, Yandex itd.) tamo dolaze po iskustva, razmjenu znanja, nove ideje ili naprosto da se vide s ljudima s kojima se cijelu godinu dopisuju, ali nemaju se vremena naći. Dijelom i stoga što su razasuti po cijelom svijetu. A Superweek se održava na vrh brda gdje ne možete nikuda, osim na čašicu razgovora s kolegama iz branše. I, slušate sva predavanja! 🙂

Viktor Tarnavski, Mark Edmondson, Doug Hall, Stephane Hamel

Viktor Tarnavski, Mark Edmondson, Doug Hall, Stephane Hamel

Iz Escape-a smo ove, kao i zadnjih 5 godina, bili Zorin Radovančević i ja. Jedan jer je pametan, a drugi jer ima veze u upravi. I, moram reći, da smo ostavili neizbrisiv trag .. 🙂

Koji su trendovi aktualni?

Svake godine neka tema svojim značajem prevladava nad ostalima. Sjećam se prve godine kada sam bio, tada je veliki hit bio Google Tag Manager. Mnoga su predavanja predviđala sjajnu budućnost tom alatu. Pokazivali su prezentatori prednosti, ukazivali na mane i objašnjavali razne mogućnosti. Uglavnom GTM je bio hit. Da su bili u pravu potvrđuje činjenica da je danas implementacija mjerenja, poglavito na kompleksnijim web stranicama, nezamisliva bez GTM-a. A, naš Zorin je u tom području manga. To nije moja izmišljotina, nego i najvažniji svjetski autoriteti navode Zorina kao nekog, koga morate pratiti (npr Simo Ahava).

Zorin Radovancevic at Superweek 2017

Zorin Radovancevic at Superweek 2017

Ove godine je i prva nagrada otišla za GTM rješenje kolegi Doug Hall-u (koji je već 3 godine za redom bio drugi) koji je napravio A/A testing u GTM-u da bi dobio neke varijable koje inače ne može vidjeti. Vrlo inteligentno i elegantno rješenje. Čak su neki rekli da je nejasna granica da li se radi o hack-u ili rješenju.

Doug Hall

Doug Hall – umjesto A/B testinga, napravio je A/A testing i razvalio

Ove godine je hit bilo algoritamsko predviđanje (machine learning). Meni najbolju prezentaciju u tom dijelu je imao Matt Gershoff koji je pokazao da je trebalo oko 600 koraka da računalo ‘pronađe’ najbolji način igranja jedne igrice.

Imali smo jednu svjetsku premijeru računalnog predviđanja optimizicacije konverzija iz Finske (PREDICTIVE CONVERSION MODELING – LIFTING WEB ANALYTICS TO THE NEXT LEVEL – Ron Luhtanen i Petri Mertanen) i nekoliko predavanja koja su pokazala izrazitu usmjerenost prema tkz Big Data. Pogotovo je Tahir Fayaz s predavanjem WHAT IS POSSIBLE WITH DATA & MACHINE LEARNING IN 2017? napravio zbrku u glavama sudionika.

Meni osobno se najviše dopalo predavanje kolege Roberta Petkovića koji je predstavio vrlo jasnu i lijepu metodu procjene efikasnosti izvedbe grupe proizvoda temeljeno na Enhanced e-commerce modulu unutar Google Analytics-a.

Robert Petkovic

Robert Petkovic

Vezano uz Big data, AI – Artificial intelligence, Machine learning i slične stvari za utjehu svima koji su u ovom poslu na našim prostorima možda najbolje zvuči izjava Stephane Hamel-a: We can not use this. I live in Quebec and we have only 8 mil. inhabitants. We miss the data set. Još će dugo, puno toga kod nas, biti ručno praćeno jer imamo premali uzorak. Nismo se mogli sjetiti desetak tvrtki u Hrvatskoj koje imaju dovoljno podataka za pouzdano zaključivanje na temelju velikog uzorka.
Važno je naglasiti razliku između ML – Machine Learning i AI – Artificial Intelligence. Machine learning će nam dati odgovore na pitanja. Artificial Intelligence će nam postavljati pitanja. 🙂

Stephane Hamel

Stephane Hamel

Zaključak

Živimo u krajnje zanimljivom vremenu. Neki tvrde da je ključ učenje programskog jezika ‘R’, neki Phyton. Drugi tvrde da je najvažnije Javascript-om dobro upucati funkcije u GTM i mjeriti nemoguće. Treće brine zaštita privatnosti i pohrane osobnih podatka. Četvrti se bave algoritmima za predviđanje ponašanja i optimizaciju ulaganja.

Ivan Recevic, Robert Petkovic, Zorin Radovancevic i Miroslav Varga (iza kamere)

Ivan Recevic, Robert Petkovic, Zorin Radovancevic i Miroslav Varga (iza kamere)

Ono što smo mi (Robert Petković, Ivan Rečević, Zorin Radovančević i ja) zaključili bilo je jednoglasno: Dobro da smo bili jer nam se otvorilo niz ideja i imamo sad cijelu godinu što testirati.

Svakako preporučam da pogledate dio mog nastupa na Superweek 2017 konferenciji kojeg su sudionici vrlo pažljivo saslušali.

Hvala Ivanu Rečeviću na snimci i Zoltanu Banoczy što ju je uredio.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio