Internet Marketing i Oglašavanje

04/03/2014

Blog, Google Adwords, Internet Marketing, Zanimljivosti

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Koliko mi je dovoljno?

Dosta često se susrećem sa pitanjima klijenata o tome koliko je klikova dovoljno da bi donijeli određene odluke. Uistinu, koliko je potrebno klikova, a samim time i potrošenog novca da bi mogli odlučiti da li je neki oglas bolji od drugog? Da li smo skupili dovoljno klikova da možemo reći da li nam ta kampanja donosi povrat investicije ili ne?

Problem se javlja najčešće kod tek pokrenutih ili tek optimiziranih/promjenjenih kampanja. Naime, došlo je do određenih izmjena i sada mi “ponovno” skupljamo podatke na osnovu kojih bi trebali donijeti odluku da li je neki oglas/ad grupa ili kampanja bolja od druge. Ali, koliko podataka trebamo skupiti da bi donijeli dobru odluku?

Krenimo sa jednostavnim primjerom. Recimo da bacate novčić i gledate koliko puta će pasti na jednu a koliko na drugu stranu. Da bude jednostavnije, zamislimo da bacamo kovanicu od 5 kuna gdje na jednoj strani imamo mrkog medvjeda a na drugoj strani imamo brojku 5.

Kovanica od 5 kuna

 

Recimo da bacamo novčić 10 puta. U idealnim uvjetima znamo da bi trebali dobiti pet puta brojku 5 i pet puta mrkog medvjeda. Ali, u stvarnom životu zna se dogoditi da recimo dobijemo šest ili sedam puta medvjeda. Isto tako nam se može dogoditi da medvjeda dobijemo tri ili četiri puta. Ne vjerujete? Probajte sami pa vidite koliko puta će vam biti jedna strana a koliko druga. Recimo da nam se medvjed pojavio sedam puta. Da li mi onda možemo donijeti zaključke da nam u 70% slučajeva ispadne medvjed?

Postotak za 10 bacanja

Iz iskustva znamo da to nemožemo tvrditi. No, što bi se dogodilo da recimo 100 puta bacamo novčić? Znamo da u idealnom slučaju imamo 50% šanse da dobijemo jednu ili drugu stranu novčića što znači da bi u 50% slučajeva trebali dobiti medvjeda. Ali to nije uvijek tako. Međutim, sada nemamo toliko puno slučajeva da smo dobili medvjeda u 70% slučajeva. Sad je taj broj manji. Drugim riječima, sada nam se pokazuje to da imamo više slučajeva koji su bliži idealnoj raspodijeli od 50-50.

Postotak za 100 bacanja

 

U ovom slučaju bi mogli reći da već sada možemo doći do određenih zaključaka, ali još uvijek možemo doći do krivih poput toga da nam se medvjed pojavljuje u 60% slučajeva.

Što bi se dogodilo da bacamo novčić 10000 puta? Ovdje već možemo pretpostaviti da će nam se u najvećem broju slučajeva jednako pojaviti brojka 5 i medvjed. Lagano smo se približili idealnom slučaju od 50-50.

Postotak za 10000 bacanja

Sada smo skupili dovoljno podataka da je vjerojatnost da krivo donesemo zaključke jako mala. U najvećem broju slučajeva ćemo zaključiti da je vjerojatnost da dobijemo medvjeda 50%.

I tu dolazimo do problema sa AdWords kampanjama. Koliko nam je potrebno klikova, impresija i konverzija da znamo da li je nešto bolje od drugoga? Najjednostavnije rečeno, što više to bolje.

Što više mi imamo klikova generiranih od određenih oglasa to nam je lakše donijeti zaključke da li je neki oglas bolji od drugoga. Iako postoje određene matematičke formule za izračunavanje statističke vjerojatnosti ja ih ovdje neću navoditi jer priznajem, iako sam završio matematičku gimnaziju da ni meni nije u potpunosti jasno 😉 , zato je najbolje da se držimo što jednostavnije formule:

 

Što više podataka = veća sigurnost donošenja odluka/zaključaka

 

Ali nemojte očekivati da možemo donijeti zaključke na samo 10 klikova. Recimo da se držim pravila da uopće ne želim donositi zaključke sve dok neki oglas/ad grupa nije prikupila barem 100 klikova. A i kod te količine klikova nismo previše oduševljeni da to moramo raditi. Iz iskustva znamo da podaci mogu ovisiti i od mnogo drugih faktora na koje mi nemamo utjecaja, od dana u tjednu pa sve do toga da li vani pada kiša ili ne (zanimljiv slučaj kod trgovine sportske odjeće 😉 ) Tako nam se znalo dogoditi da jedan tjedan određeni oglasi imaju bolje rezultate da bi se drugi tjedan to okrenulo u korist drugih oglasa.

Jedini ispravan odgovor na pitanje “Koliko mi je dovoljno?” je: Što više!

PS. možda smo trebali napraviti ovakvo testiranje. Sigurno bi bilo zabavnije 😉

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio