Internet Marketing i Oglašavanje

20/05/2015

Blog, Google Analytics

3 komentar/a

AUTOR

Kako ukloniti payment gateway s referral liste u Analyticsu

Jedan od najposjećenijih izvještaja u Analyticsu je Acquisition > All traffic > Source / Medium izvještaj gdje možemo vidjeti koji izvori dovode najviše posjetitelja na našu web stranicu.

Jedan od izvora prometa je i referral, odnosno promet koji dolazi na vašu stranicu preko veze na nekoj drugoj domeni. Primjerice, ako netko objavi članak na net.hr-u i u članku postavi link na vašu stranicu, svi posjetitelji koji kliknu na link u Analyticsu će biti označeni kao posjetitelji s net.hr / referral izvora prometa.

Analytics automatski prepoznaje izvor prometa i u izvješćima prikazuje naziv domena kao izvore prometa (ako ne prepozna informaciju document referrer promet će biti označen kao (direct) / (none)). Više informacija o tome kako Analytics radi s izvorima prometa ovdje – https://developers.google.com/analytics/devguides/platform/campaign-flow

U izvještaju Acquisition > All traffic > Source / Medium često se znaju pojaviti referali paypal.com, payway, wspay.biz i slični servisi. Oni predstavljaju payment gatewaye koji su ugrađeni u stranice na kojima možemo izvršiti online kupovinu. To znači da određeni promet koji uđe u proces kupnje, mora otići na payment gateway, tamo ispuniti sve potrebne podatke za kupnju i nakon što je kupnja napravljena, vraća se natrag na vašu stranicu.

Ako nije pravilno isključeno, Analytics će prihode s web shopa pribrojiti payment gatewayu.

paypal-kao-referral-u-analyticsu

Problem može nastati ako Analytics označi payment gateway kao referal promet. Payment gateway je usluga koja omogućuje plaćanje kreditnim karticama na web shopu. Primjerice, Paypal je payment gateway sustav.

Zašto se ovo događa?

Google Analytics započinje novi session svaki puta kada korisnik dođe na stranicu preko izvora prometa koji je drugačiji od prethodnog, čak i ako prethodni session nije istekao. Korisnik pregledava stranicu i odluči kupiti neki proizvod. U jednom od koraka kupnje, korisnik je poslan na payment gateway i vraćen na stranicu nakon uspješne kupnje. Kada korisnik stigne na stranicu, Analytics prepoznaje da je korisnik došao s payment gatewaya (PayPal.com, PayWay, Wspay itd.) i pribraja mu promet s web shopa.

Ovaj problem onemogućuje vam da vidite prave podatke prometa koji su odgovorni za transakcije. Često payment gatewayi oduzmu velik dio ”kolača” od ukupnog postotka prodaje web shopa. Primjerice, umjesto 50 transkacija preko google / organic i 70 preko google / cpc, vi možete vidjet 120 transakcija preko paymentgateway / referral.
S obzirom da nam payment gatewayi služe za završetak kupnje, oni nam ništa ne govore u Analyticsu i stoga ih je potrebno isključiti.

Napomena: ovaj način primjenjiv je jedino ako imate postavljen Universal Analytics na stranici.

1. Uđite u svoj Analytics račun
2. Kliknite na “Admin” na vrhu Analytics računa
3. U srednjem stupcu odaberite “Property” na kojem želite isključiti payment gateway

koraci-u-analyticsu

4. Kliknite na “Tracking code” i zatim na “Referral Exclusion list”

5. Kliknite na crveno dugme ”+Add referral exclusion”

referral-exclusion-list

6. U polje ”Domain” upišite domenu payment gatewaya. (primjerice: paypal.com, wspay.biz …) i kliknite na “Create”

referral-exclusion-list

Od tog trenutka, za sve nove kupce, više ne bi trebali imati u izvještajima svoj payment gateway kao izvor prometa.:) Za stare kupce koji su već nažalost ‘krivo’ zabilježeni morat ćete pričekati da doďu na vašu stranicu preko bilo koje izvora prometa osim (direct) / (none) kako bi se nastavili normalno bilježiti u izvještajima.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Dobar tekst Igore! Ovo je very basic, ali dobro znam da ovakve stvari korisnici zaborave podesiti, pa nije loše s vremena na vrijeme napraviti ovakav jedan podsjetnik 😉



  2. @Robert,

    kao što nedavno reče jedan moj dragi analitičar:
    “Podatkovno utemeljeno odlučivanje u Hrvatskoj? No chance, čisti SF”

    Tako i ovaj ‘very basic’ članak spada u čisti SF. Btw. Koliko je bilo po istraživanju Universal analytics web-shopova? :))

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio