Internet Marketing i Oglašavanje

31/05/2017

Blog, Google Adwords, Google Analytics

0 komentar/a

AUTOR

Vodi Google AdWords kampanje uz pomoć Google Analyticsa. Kao Google AdWords Qualified Individual i Digital Marketing Specialist, kontinuirano stječe nova znanja u području internet oglašavanja. Sudjelovala na Google Online Marketing Challenge 2014 i kao član tima ostvarila najbolji rezultat u Hrvatskoj.

Kako napraviti Audience u Analyticsu

Remarketing kampanje su vrlo snažan alat za ponovno komuniciranje sa korisnicima koji su već bili na vašoj web stranici i upoznati su sa vašom ponudom. Ali za to je potrebno prvo kreirati remarketing liste koje će to omogućiti. Postoje dva načina na koji se mogu kreirati liste: kroz AdWords ili Analytics.

Razlika AdWords vs. Analytics remarketing liste

Kratko ćemo objasniti razliku i zašto najčešće koristimo kreiranje remarketing lista u Analyitcsu. Za AdWords remarketing liste, potrebno je ugraditi dodatan kod na sve stranice, dok za Analytics remarketing upotrebljavate postojeći Analytics kod koji omogućava izradu remarketing lista. Potrebno je samo unutar Data Collection postavki (Property razina unutar Admin izbornika) omogućiti opcije Remarketing i Advertising Reporting Features.

AdWords vs. Analytics

Na slici se može uočiti najvažnija razlika. AdWords remarketing lista se može kreirati isključivo na temelju URL-a. Već same ponuđene Analytics liste nude veći izbor, ali i jednostavniji odabir, pogotovo ako već imate postavljena praćenja Goal-ova ili Transakcija. Međutim, Analytics liste se mogu kreirati gotovo prema svim mogućnostima koje pružaju Analytics izvještaji.

Što sve uzeti u obzir prije kreiranja?

Prvi korak kreiranja remarketing lista je planiranje. Prvo je potrebno razmisliti što bi to htjeli postići remarketing kampanjom i odrediti ključne čimbenike ponašanja korisnika. U svakom slučaju, potrebno je uzeti u obzir i širi i uži raspon korisnika. Bitno je znati želimo li u budućnosti ciljati korisnike koji nisu ostvarili kupnju ili upit ili želimo ponuditi nove proizvode, ili čak oboje.

Osim toga, vrlo nam je važno znati i koliko korisniku treba za odluku o kupnji nakon prve posjete, koji je životni ciklus kupovine naših proizvoda usluga ili pak koje uređaje koriste itd. Pri tome mogu pomoći i izvještaji u Analytics-u pod Audience report. Jedna od najvažnijih odluka je koliko će se dugo prikupljati korisnici u liste. Za to nam može pomoći izvještaj Cohort Analysis. Na slici ispod je primjer jedne takve analize koja pokazuje kako je najveća vrijednost po korisniku u prvom tjednu, ali i u 8. i 9. tjednu, što se može uzeti u obzir pri kasnijem kreiranju liste.

Cohort Analysis

Postupak kreiranja

Prvo je potrebno prijaviti se u Google Analytics, kliknuti na Admin i pod Property pronaći Audience Definitions -> Audiences. Ako izrađujete prvu listu onda vam se otvori prozor kao na primjeru ispod, te je potrebno odabrati next step. Zatim Analytics automatski izradi generičku listu za sve korisnike koji su posjetili web stranicu u zadnjih 30 dana. Nakon toga, potrebno je samo odabrati AdWords račun u kojem želite koristiti kreiranu listu. Naravno, prije toga je potrebno povezati AdWords račun sa Analytics računom.

Setup Audiences

Ako već imate izrađenu generičku listu, te želite samo dodati novi popis onda je potrebno kliknuti na crveni gumb +NEW AUDIENCE. Nakon otvaranja prozora, mogu se izabrati već ponuđene Analytics liste (koje se najčešće i koriste), mogu se uvesti postavke iz već kreiranih segmenata, ili kreirati potpuno nova lista.

Audience Builder

Ukoliko odaberete kreiranje nove remarketing liste, otvara se Audience Builder. Liste se mogu kreirati prema demografiji posjetitelja, tehnologiji dolaska, ponašanju, prema kanalima dolaska te prema e-commerce podacima. Napredne mogućnosti daju mogućnost kreiranja lista sa još više metrika i dimenzija, prema korisnicima ili prema sesijama. Conditions omogućuje kreiranje prema uvjetima i, ili, izuzmi, isključi itd. Sequences daje mogućnost segmentiranja prema slijednim uvjetima (step 1 -> step 2 itd.).

Nakon odabira dimenzija, metrika, stranice ili segmenta korisnika, otvara se prozor u kojem se vide uvjeti koji su definirani, broj korisnika ili sesija u zadnjih 7 dana koji zadovoljavaju postavljene uvjete, mjesto za odabir vremenskog razdoblja u kojem će se prikupljati liste, za koju vrstu remarketing kampanje se lista može koristiti, te polje za naziv liste.

Audience definition

U ovom trenutku nam od velike pomoći može biti istraživanje kroz Analytics o broju dana od prvog kontakta korisnika. U tom slučaju mogu se napraviti iste segmentacije, ali različitih perioda prikupljanja podataka. Tako se mogu kreirati liste ukoliko je netko napravio transakciju unazad 7 dana, ukoliko ciljamo sve posjetitelje koji su bili na stranici samo unazad 7 dana. Na taj način će se moći u AdWords remarketing kampanji ciljati svi koji su posjetili stranicu, a izuzeti one koji su ostvarili transakciju.

Na isti način se mogu kreirati iste liste, ali sa periodom prikupljanja od 60 dana. Naravno, proces kupovine novog automobila traje i nekoliko godina, te bi se u tom slučaju mogli izuzeti poslani upiti ili kontakt stranica i za maksimalan broj od 540 dana. Mogu se ciljati svi posjetitelji ili posjetitelji određenih demografskih kriterija, ukoliko promovirate novi proizvod ili uslugu, za koju postoji veća vjerojatnost da će ju prihvatiti korisnici koji su već upoznati sa vašim proizvodima i uslugama.

Na što paziti?

Zbog toga preporučamo dobro planiranje segmentiranja različitih kategorija proizvoda, ostvarenih ciljeva ili transakcija za nekoliko različitih perioda. To ponajprije ovisi o oglašavanom proizvodu, usluzi, ciljanim korisnicima, duljini kupovnog procesa i ponovne kupnje, te koja poruka će se koristiti u kampanji i sa kojim ciljem.

Vrlo je bitno i da segmenti korisnika u određenom razdoblju ostvaruju dovoljno posjeta koje zadovoljavaju sve uvjete. Maksimalno trajanje popisa za remarketing za Google oglase iznosi 540 dana, dok se mora prikupiti barem 1000 cookie-a za prikazivanje oglasa na  pretraživačkoj mreži. Zbog toga je važno da se previše ne „suzi“ broj korisnika i posjeta.

Nekoliko dodatnih savjeta za remarketing kampanje uključuje ciljanje korisnika u određenom razdoblju nakon kupnje (za ponovnu kupnju), prilagoditi oglasne poruke ovisno o ciljevima remarketinga, postaviti veće bidove za remarketing kampanje za koje postoji veća vjerojatnost da će se izvršiti konverzija ili povećanje prikupljenih korisnika u remarketing listama se mogu ostvariti samim povećanjem prometa na web stranici.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio