Istražite nove prilike putem DSA kampanje
Filip Grgurić
Filip Grgurić, 23/12/2016, 5.2 minuta, 1279 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Ukoliko upravljate AdWords kampanjom, vjerojatno ste u konstantnoj potrazi za novim ključnim riječima. Iako maksimalno iskorištavate neke od osnovnih metoda istraživanja ključnih riječi – analizirate ključne riječi s vaših i konkurentskih web-sjedišta, nalazite nove ključne riječi putem keyword plannera, provjeravate search terms report itd., nikada ne znate postoji li još neka „neotkrivena“ ključna riječ koja bi vam mogla donijeti dobre rezultate. Stoga, pred vama se nalazi jedna naprednija metoda koja bi vam mogla pomoći u pronalasku novih ključnih riječi (novih prilika!) koje ste propustili pronaći klasičnim metodama. Riječ je o DSA kampanji.

Što je DSA kampanja?


DSA kampanja je posebna vrsta search kampanje (nalazi se unutar “Search Network only” kampanje)

DSA kampanja

Ukratko, ova kampanja prikazuje dinamičke oglase na pretraživačkoj mreži (eng. Dynamic Search Ads). Vi sami smišljate opis oglasa (description) te display URL dok se naslov oglasa (headline) i odredišna stranica (landing page) automatski generiraju.

DSA oglas

Međutim, ključna razlika u odnosu na klasične search kampanje jest ta što DSA kampanja za ciljanje koristi sadržaj web-sjedišta, a ne ključne riječi. Drugim riječima, kada korisnik upiše određeni pojam u tražilicu, Google će provjeriti da li taj pojam ima veze sa sadržajem web-sjedišta.

Vi definirate koji će sadržaj web-sjedišta (targets) Google koristiti kako bi obuhvatio nove pretrage i izabrao landing page za oglas. Primjerice, umjesto ciljanja svih stranica na web-sjedištu, možete postaviti uvjet da Google u obzir uzme samo određene stranice (npr. one koje sadrže određeni pojam u URL-u).

DSA target

I, kako onda DSA kampanja može pomoći u pronalasku novih prilika?


Obzirom da pronalazak novih relevantnih pretraga više nije ograničen ključnim riječima, otvara se mogućnost da Google sam „uhvati“ relevantne pretrage koje inače postojeće ključne riječi, a i one kojih se možda nikada niste ni sjetili, ne bi. Jednostavno provjeravajte search terms report i istražite što su korisnici upisivali u tražilicu. Ako neki od upita nije relevantan, i dalje imate mogućnost isključiti ga kao negativnu ključnu riječ.

Kako pravilno postaviti DSA kampanju?


Kako bi ova metoda istraživanja novih prilika funkcionirala, potrebno je pravilno postaviti kampanju kako se ključne riječi ne bi „kosile“ s onima iz ostalih search kampanja. To se postiže na sljedeći način:

    - Sve ključne riječi koje ste dosad ciljali u drugim kampanjama ubacite u DSA kampanju kao negativne riječi
    - Sve negativne ključne riječi iz ostalih kampanja kopirajte kao negativne u DSA kampanju
    - Sve search term-ove koji su ‘okidali’ oglase do trenutka pokretanja DSA kampanje ubacite isto kao negativne ključne riječi u DSA kampanju.

Nemojte zaboraviti točku broj 3. Naime, nedavno smo naišli na članak koji objašnjava postavljanje DSA kampanje, ali izostavlja navedeni korak. Naš Google trener Miroslav promptno je naredio da informiramo sve zainteresirane i ukažemo na ovaj detalj :). Naime, prisjetimo se, negativne ključne riječi ne prepoznaju varijante. Ako je negativna ključna riječ, primjerice, „mobilni uređaji“, tada se i dalje oglas može prikazati ako korisnik pretražuje „ponuda mobilnih uređaja“. Ne samo to – proći će i „mobilni uredaji“ (d umjesto đ), kao i bilo koji tipfeler (a oni su teško predvidivi i zna ih biti jako puno), a to također ne želite dopustiti. Dakle, osim svih dosadašnjih ključnih riječi te negativnih ključnih riječi, u DSA kampanji isključite i sve dosadašnje search term-ove iz ostalih kampanja. Krajnji cilj je da ova kampanja prikuplja isključivo nove riječi koje dosad još nismo testirali.

U svakom slučaju, preporuka je da testirate DSA kampanju. Tko zna, možda pronađete novu ključnu riječ koja vam nije bila „ni na kraj pameti“, a koja bi vam mogla dovesti nove kupce ili potencijalne klijente.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU