Internet Marketing i Oglašavanje

03/02/2012

Blog, Internet Marketing, Zanimljivosti

9 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Internet marketing s 20 followera čini čuda

Internet marketing s 20 followera čini čuda

Saznajte kako s 20 followera natjerati i najveće na ispriku!

Pojavom društvenih mreža, gerila i viralni marketing doživjeli su renesansu. Vrlo lako, jeftino, brzo i efikasno se svaka po

Buy levitra online

ruka, koja se nalazi na internetu, može proširiti i obuhvatiti veliki broj osoba koje su zainteresirane za određeno područje. Za velike društvene mreže su skoro svi čuli, ali postoje efikasne i manje zastupljene mreže.

Manje zastupljene mreže.

Tu spadaju svakako Quora i Slideshare.

Quora je mreža koja se može opisati kao mreža za stručne savjete koje korisnik traži, a stručnjaci odgovaraju na njih. Postoji taj oblik suradnje već dugo na forumima i blogovima, ali Quora je mreža gdje imate ime i prezime svakog uključenog jasno predstavljeno. Stoga može biti odličan kanal za stvaranje autoriteta pojedinca u određenom području djelatnosti.
Pitanja i odgovori su javni, autori pitanja i odgovora su javni, ocjene korisnosti odgovora i komentari su javni. Zato svatko tko treba savjet ili ima prijedlog rješenja nije sveden na neki avatar ili nadimak, nego se javno očituje o problemu.
Druga, vrlo zanimljiva mreža je internetski servis za razmjenu prezentacija Slideshare. Inventura koju su nedavno objavili zanimljiva je iz više razloga. Pokazuje da je prosječan broj slajdova 2011. godine porastao s 19 na 22 slajda po prezentaciji, a najduža prezentacija ima 2811 slajdova. Također, preko 80% korisnika koristi .ppt ili .pptx formate za kreiranje svoje prezentacije što govori o nepisanom standardu za izradu prezentacija. Preko 72% prezentacija koristi se slikama, a najčešće teme su marketing i poslovanje. Fontovi su uglavnom Arial ili Helvetica.

.

Zeitgeist 2011. godine za Slideshare servis

Zeitgeist 2011. godine za Slideshare servis

.

Međutim ono što bih svakako preporučio pogledati na Slideshare servisu je najgledanjia prezentacija u 2011. godini kolege Stevena Vana – Social media around the world.
Studija je nezaobilazna za svakog tko se bavi društvenim mrežama jer pokazuje vrlo zanimljive obrasce ponašanja korisnika društvenih mreža u raznim državama. Možda niste znali, ali Facebook u istočnoj Europi nije dostigao mrežu Vkontakte koja ima 53% udjela. I ne čudi me što je 60% korisnika društvenih mreža izjavilo da ne žele nove društvene mreže, a preko 93% je zadovoljno onim što postojeće mreže nude. Očito je tržište zasićeno.

Savjet tvrtkama u regiji

I jedan savjet tvrtkama u regiji: 2 od 3 zaposlena su zadovoljna svojim poslodavcem, ali ne šire priču o njemu na društvenim mrežama. Mislim da je dio problema i u tome što poslodavci nisu shvatili ogroman potencijal koji nose društvene mreže za njihov razvoj poslovanja. Neki čak brane ili onemogućuju zaposlenicima pristup društvenim mrežama za vrijeme radnog vremena. To je kao da zabranite komercijalisti da odlazi na teren kod potencijalnog kupca.

.

Studija Stevena Vana o ponašanju korisnika na društvenim mrežama

Studija Stevena Vana o ponašanju korisnika na društvenim mrežama

.

Kako samo 20 followera može napraviti erupciju

Također je zgodan podatak da prosječni Facbook profil ima 133 prijatelja, što je često isticano u javnosti. Ali nisam do sada vido da je bilo objavljeno da prosječni Twitter korisnik ima 59 sljedbenika (ne stignem nažalost sve pratiti). Ali dovoljno ih je imati 20 da bi napravili vulkansku erupciju. To je dokazao nedavni primjer:

.

.
Dostavljač koji je snimljen nadzornom kamerom na kući 19.12.2011. godine uzdrmao je FEDex. Ali taj primjer je dokazao da je dovoljno imati samo 20 sljedbenika kako bi za manje od dva dana, točnije već 21.12.2011. godine natjerali direktora velike korporacije da se javno ispriča.

.

.

I na kraju, zna se red. Morate mi klikom na ovaj link pokazati volju za čitanjem i drugih članaka na blogu i tako smanjiti bounce rate. Molim Vas zato klik ovdje!

.

Varga Miroslav, autor članka

Varga Miroslav,

Google AdWords i Gogole Analytics specijalista

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 × = 48

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>



  1. Slažem se da se s manjim brojem sljedbenika mogu postići velike stvari. Ljudi nerijetko slijede sve i svakoga na Twitteru ne bi li drugi bili iznenađeni brojem njihovih sljedbenika, a o broju sljedbenika čije objave ih zaista zanimaju, dalo bi se diskutirati.

    Nije bitna kvantiteta, već kvaliteta! :)



    • Tako je Ana !

      Pa i servisi za procjenu utjecaja na društvenim mrežama još uvijek se zamaraju brojem.
      Logično je da jedan bend ima stotine puta više fanova od jedne lokalne tvrtke, … pa sad dal se treba uzrujavati i biti nezadovoljan ?!



  2. Prema zakonu spojenih posuda ili je malo pratitelja a priča je turbo dobra pa se širi ili je priča bezveze, ali zbog puno pratitelja postaje poznata. A mogli bi stvar gledati i prema utjecaju leptira s jedne strane planete na tsunamije s druge strane…



  3. Izvrstan post!
    Mislim da nije stvar broja follower-a, vec doista sjajnog contenta gdje onda broj followera i reach dolaze sami po sebi … kao sto je bio odlican primjer sa FedEx-om



  4. Nešto generalno bi napomenuo da ipak po meni nije svaki servis za društvenu mrežu …kao npr. slideshare.
    Zašto?!
    Pa slideshare je jedan dobar cloud servis ali nije to dovoljno da bude dobra društvena mreža.
    Inače da sam u krivu,… trebalo bi svaki cloud servis koji ima dosta korisnika proglasit društvenom mrežom jer kao taj servis ima opciju da te doda kao prijatelja ili nešto slično :-)



  5. @Dario slažem se da Slideshare ili Klout nisu ‘prave’ društvene mreže. Pa i Quora je rubna u tom slmislu jer nema mogućnosti da korisnik ima sljedbenika ili sviđnitelje (joj što mi je zabavan taj pojam sviđnuti koji treba zamijeniti lajk u Hrvatskoj). Ali u mom svijetu, sve što je user generated content i omogućuje interakciju nekako mi spada u društvenu mrežu. Stoga su po meni i forumi društvene mreže. Nešto starije i manje atraktivne doduše, ali ipak društvene mreže.

  6. Pingback: Osvrt na: Internet marketing s 20 followera čini čuda ‹ Vedran Koren mag.oec. – Community & Marketing Manager



  7. @mvarga forumi nisu drustvene mreze naprosto zato sto tek sad pocinjemo spoznavati sto su to ustvari drustvene mreze. Forumi su bili mjesto gdje smo fokusirani na neki problem o nekom proizvodu, usluzi, gradivu trazili odgovor ili postali svoje pitanje i čekali. Nismo ni u snu pomislili da cemo jednog dana pisati kakvu kavu pijemo i gdje. Kad su to neki i poceli pisati na drustvenim mrezama cudili smo im se. Danas kad mi to radimo cudimo se onima koji nam se cude.
    Bitna razlika, vjekovna razlika, izmedju foruma i drustvenih mreza je sto smo na forumima pitali ili odgovarali, a na drustvenim mrezama pisemo sto nas nitko ne pita i sto nikome ne dogovaramo. Pisemo o sebi. Ukljucili smo i GPS da ne moramo pisati gdje smo. Na sve mreze se logiramo pomocu Facebook ili Tw profila. Baze podataka su povezane, svih drustvenih mreza jer samo tako sve imaju koristi. Sve zajedno te mreze postaju sve vise i vise jedinstvena pametna mreza koja ce nam jednog dana cim kihnemo ponudi lijek koji je bas za nas idealan i nalazi se u nasoj ljekarni preko puta koja naravno radi tad i tad a ima i online chat. Mreze ce znati i ono sto smo mi zaboravili. Mreze ce nam na zahtijev napisati autobiografiju za minut, ili ce nam izbaciti samo za nas knjigu recepata nasih omiljenih jela. Dovest ce nam za ruku kupca bas koji treba nekoga poput nas, a nas odvesti u firmu koja upravo treba nas. Ili ce nam poruciti: daj malo vise i ucestalije spinova, i ne drzi se te svoje jedine inovativne disrupcije.
    Marketari ce tad biti iznad tog sloja, uglavnom u uciteljskoj ulozi, kako da oni kojih nema u bazama, sto prije tamo dospiju i skojim podacima a da imaju koristi od mreze. To ce biti jedna inteligentna mreza kojoj cemo vjerovati ako smo bili iskreni na mrezi. Lijecit ce nas, davati nam posao, poslodavce, posloprimce i uglavnom ce nam jako puno ustedijeti novca koji se danas gubi na nedorecenosti i neorganiziranost u svakom poslu, a dio te ustede ce biti njena primanja, a puno vise cemo dobiti svatko od nas. To je nas sljedeci cudesni civilizacijski kat: inteligentna mreza. I dok po meni inteligentna racunala nikad nece postojati, inteligentnu mrezu vec sad imamo, samo se jos igra u pijesku.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio