Internet marketing proračun
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 06/03/2012, 3.7 minuta, 808 pregleda

Ima li Vaš internet marketing maksimalni učinak?


Google AdWords sustav zaista je jedan o najmoćnijih alata u internet oglašavanju. Koristili smo i koristimo druge sustave, ali niti jedan sustav ne daje ni približno tako dobre povratne podatke. I najljepše, stalno se dograđuju nove funkcije.

Impression share na razini adgrupe


Nedavno uvedeno mjerenje impression share na razini oglasne grupe (Adgroup) pokazalo je neke vrlo zanimljive rezultate. Svakako savjetujem da pročitate što je impression share, kako tumačiti taj podatak i njegove sastavnice IS lost (budget) i IS lost (rank). Što je pokazao impression share na razini adgrupe?

Poslužiti ću se primjerom koji volim pokazivati na predavanjima. Pojam pretraživanja ‘kolači’ u Hrvatskoj (i susjednim nam državama) ima izražen snažan sezonski porast koji je nešto manji pred Uskrs i eksplodira pred Božić.

Dinamika prikaza riječi kolači u Google tražilici
Dinamika prikaza riječi kolači u Google tražilici

Iz dijagrama je vidljivo koliki su pikovi i kada se događaju. Ako ne znate da se Vaš pojam ponaša tako da ima izražen snažan porast u nekom trenutku, lako izgubite tržišnu utrku. Uzmite primjerice pojam kolači u 2011. godini.

Ulaganje u ključnu riječ kolači
Ulaganje u ključnu riječ kolači

Ako je dnevni proračun ulaganja u oglašavanje za riječ kolači označen crvenom linijom, do početka studenog impression share bio bi 100% ili vrlo blizu toga. Tada bi se moglo zaključiti da je obuhvaćeno cijelo tržište. Ako ne znate da se događa nagli rast pretraživanja u drugoj polovici studenog, a pogotovo u prosincu, gubite priliku za božićnu zaradu. Kako je porast potražnje kratkotrajan, ali vrlo snažan, dnevni proračun ne može osigurati predstavljanje tržištu kada je najveća potražnja.

Impression share crvenog ulaganja koje je do početka studenog imalo impression share 100% je oko pet puta manje od potencijala potražnje u prosincu. Da se ne bi dogodilo da zbog naglog porasta potražnje u nekom trenutku oglasi stanu, preporučamo namještanje dnevnog proračuna nekoliko puta iznad onog koji ima impression share 100%. Za svaki slučaj!

Što to znači za AdGrupe?


Impression share za adgrupe
Impression share za adgrupe

Ako se taj primjer preslika na impression share adgrupe, lako se identificira koja adgrupa ostaje ‘bez daha’ jer je proračun kampanje premalen za sve adgrupe. U takvim slučajevima, najbolje je izdvojiti kritične adgrupe u zasebne kampanje s bitno većim proračunom. Ako je to previše posla, biti će dovoljno samo povećati proračun kampanje. Ako pak za to nemate novaca, identificirajte unutar adgrupa koje ključne riječi su najvažnije pa ih izdvojite u zasebnu kampanju s izdašnijim proračunom.

Kako još nismo ugradili scroll down event tracking, moram opet zamoliti da bounce rate rušimo klikom na neki drugi članak ili ovdje!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU