Internet Marketing i Oglašavanje

09/04/2013

Blog, Google Analytics, Internet Marketing

0 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Import prihoda tvrtke u Google Analytics

Davne 2012. mogli ste pročitati članak kao najavu što se može očekivati od novog Google Analyticsa i kako će se to odraziti na općenito na sve koji aktivno prate i analiziraju web stranice, trgovine, aplikacije … manje više sve što je priključeno na internet. 

Kako je Universal Analytics krenuo u Public Beta u javnost su počele izlaziti razne ideje i mogućnosti primjene novog načina prikupljanja podataka i samog “otvorenog” principa. Primjeri implementacije:

  1. Uređaj za praćenje pokreta u Google Analyticsu 
  2. Naprednije praćenje ulaz / izlaz u offline store i praćenje transakcija

Dodatni primjer će biti objašnjen u malo više detalja. Cilj implementacije je bio import rezultata tvrtke u Google Analytics gdje su rezultati prihod i rashod. Dodatno je uvedna i segmentacija prihoda po kupcu, industriji, banci, broju računa kako bi omogućili drilldown dimenzija. 

Što smo zapravo napravili? Od Google Analyticsa smo napravili alat za pomoć u odlučivanju koji odgovara na pitanje:

  • Koliko često objavljivati post na blogu

Objašnjenje:

Nakon objavljenog blog posta očekujemo neki rezultat (prodaju) naravno ako je post ciljan i pisan za prodaju. Dio koji želimo pratiti je odmak od objave posta do realizacije (slično kao time to purchase). Ako dovoljno dugo pratimo izvještaje možemo dobiti uzorak u kojem se može vidjeti:

  1. Objava blog posta
  2. Leadovi (ako ih ima) – nakon 5 dana
  3. Realizacija – nakon 30 dana
  4. Dodatna realizacija – nakon 90 dana

Na ovaj način možemo planirati vrijeme između objava blog postova ovisno o raspoloživosti osoba koje rade na fazama projekta 2-4. Dodatno, uz prije navedene segmente (industrija, kupac i sl.) moguće je planirati postove tematski vezane za određenu industriju tj. vrstu kupca. 

Tehnička implementacija

Cijeli proces je relativno jednostavan. 

1. Otvaranje Universal Analytics računa
Ova opcija je sada otvorena svima tako da pri otvaranju samo postavite opciju Universal tracking. 

2. Postavite Custom dimenzije i metrike unutar GA sučelja
Universal analytics nudi dodatne mogućnosti importa podataka kroz definiranje custom dimenzija i metrika – za više informacija pročitajte upute na Google Help centru.

Custom dimensions GA Universal

3. Napravite aplikaciju / formu koja šalje podatke u Google Analytics 
Primjer dijela tracking codea koji šalje informacije Google Analyticsu:


ga(‘create’, ‘UA-39638950-1’, ‘escapestudio.hr’);
ga(‘send’, ‘pageview’, {
‘dimension1’: ‘Client 1 Ltd.’,
‘dimension2’: ‘PBZ’,
‘dimension3’: ‘0001’,
‘dimension4’: ‘Tourism’,
‘metric1’: adwords1,
‘metric2’: total1,
‘metric3’: cost1
});

4. Izrada custom izvještaja u Google Analyticsu
Primjer jednostavnog izvještaja koji prikazuje dio importiranih podataka:

Escape Revenue Cost - Google Analytics - Custom report

Rezultat prikazan u izvještaju:

Escape Revenue Cost - Google Analytics

 

Zaključak

Za sve projekte koji imaju mogućnost praćenja učinkovitosti putem Google Analyticsa ove nove mogućnosti predstavljaju ogroman potencijal za korak naprijed u kvalitetnijoj analizi rezultata i odlučivanju. Tehnička implementacija će vremenom biti sve lakša i procesi razmjene podataka će više manje biti automatizirani što za krajnjeg korisnika alata znači više korisnog vremena za analizu i testiranje. 

Korisni linkovi:

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio