Internet Marketing i Oglašavanje

25/04/2014

Blog, Google Adwords, Internet Marketing

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Greške koje skupo plaćate

U ovom postu možete pročitati stvari s kojima se najčešće susrećemo kada preuzimamo kampanje ili kad radimo audit kampanja. Te stvari nas najviše iznenađuju s obzirom da spadaju u one stvari koje se nikako ne preporučuju da ih radite u svojim kampanjama.

Korištenje samo “broad” riječi

Ovo je jedan od najčešćih grešaka koje primjećujemo na drugim kampanjama. Iako u nekim slučajevima korištenje “broad” fraza ima smisla ( u kojim slučajevima prije svega ovisi o ponudi kao i tržištu klijenta te i ciljanom segmentu), u velikoj većini slučajeva bi se trebalo koristi barem “broad modified” riječi ako ne “phrase” i “exact”. Jednostavnim rječnikom, korištenjem “broad” fraza klijenti dobivaju veliki volumen prometa na svoju stranicu ali se u tom velikom volumenu lagano “sakriju” riječi i fraze koje nemaju nikakve veze sa ponudom klijenta.

Sve broad rijeci
Možemo reći da klijenti jednostavno “bacaju” novac na upite i “fraze” koji ih ne zanimaju. Ovo posebno dolazi u fokus ako znamo da klijenti imaju ograničeni budžet za svoju kampanju. Upravo zbog toga oni budu vrlo iznenađeni kada uspijemo za polovinu prijašnjeg budžeta povećati rezultate oglašavanja i do nekoliko puta.

Upiti, upiti, upiti

Kada već i dobijemo kampanju koja je imala samo “broad” riječi onda očekujemo da su oni koji su vodili kampanju barem gledali upite tj. fraze za koje su se pokazali oglasi i na koje su korisnici kliknuli. Jednom kada znamo za koje upite su se pokazali oglasi onda možemo i “isključiti” te fraze dodavanjem negativnih riječi u samu kampanju.

Da bi uopće vidjeli koje točno upite su korisnici upisivali dok su kliknuli na oglas dovoljno je da odemo u našu kampanju i zatim u ad grupu koja nas zanima. Tu kliknemo na tab “keywords” i zatim na “details”. U padajućem izborniku odaberemo “selected” za riječi koje smo odabrali ili “all” za sve riječi u toj ad grupi.

kako vidjeti upite
Jedna od osnovnih stvari je dodavanje negativnih riječi u samoj kampanji, a pogotovo u kampanjama koje idu neko duže vrijeme. Osim toga, korištenje negativnih riječi u kampanjama je i jedan od uvjeta dobivanja novog Google Partner certifikata. Zato nas jako iznenadi kada dobijemo na pregled kampanju koja nema ni jedne jedine negativne riječi.

Display i Search kampanja zajedno

Vrlo česta greška koju susrećemo je i zajedničko ciljanje diplay (kampanja koja cilja Google partnersku mrežu portala i web stranica) i search (kampanja koja cilja Google tražilicu) u jednoj zajedničkoj kampanji. Ukoliko već želite da Vam se oglasi pokazuju i na tražilici i na portalima/web stranicama, onda je pravilni način stvaranje posebne kampanje za display i posebne kampanje za search tj tražilicu.

vrste kampanja
Bid management

Jedna od stvari koje nas najviše iznenade je kad pogledamo što se sve radilo na kampanji od kada je pokrenuta i vidimo da se zapravo nije radilo ništa. Jedna od takvih stvari je i pravilno bidanje tj. kontrola koliko novca smo spremni dati za klik na određene riječi. S obzirom na cijenu koju smo spremni dati mi možemo kontrolirati i samu poziciju oglasa. Naravno, generalno pravilo je da što smo na većoj/višoj poziciji da imamo skuplju cijenu klika (ali ne uvijek 😉 ). Zato nas zna iznenaditi kada vidimo da su za određene riječi (za koje po logici možemo reći da bi donijele klijentu puno leadova) i njihove oglase bidovi bili postavljeni na “first page bid” tj. na onaj iznos novca koji je dovoljan da se oglas prikaže na tražilici ( u pravilu to je među zadnjim mjestima).

Ali, isto tako, znamo se susresti sa potpuno suprotnim slučajem gdje vidimo da se za sve riječi cilja prva (i samo prva) pozicija na tražilici. Bez obzira da li ta riječ donosi dovoljan povrat investicije da opravda klijentovo ulaganje novca. Kako vidjeti da li se isplati biti na prvoj poziciji? Tu dolazimo do zadnje točke.

Ne praćenje rezultata

Vrlo jednostavno: ukoliko klijent ima takvu ponudu koju oglašava i koja se može mjeriti (da li je primljena narudžba, koliko je prodano i po kojoj cijeni) – onda se to treba i mjeriti.
Dakle, znamo se susresti sa kampanjama koje nemaju uspostavljeno mjerenje konverzija. Samim time i klijent jednostavno ne zna da li mu se isplati oglašavati za određene riječi/fraze ili ne. Ukoliko neznamo koje fraze nam donose profit mi tada neznamo koje fraze trebamo pauzirati, koje oglase treba mijenjati, koju poziciju oglasa ciljati…

Nedostatak konverzijskog koda

Klijent bez mjerenja ne zna da li ima pozitivan ROI (return of investment) ili ne, kao i da li mu se uopće isplati oglašavanje.

Za kraj

Ovo su jedne od najčešćih grešaka s kojima se susrećemo kod optimiziranja i audita kampanja. Nisu sve, ali barem one na koje bi svatko trebao paziti kad pokreće AdWords kampanju.

A vi nas i dalje nemojte slušati 😉 . Jer, ako nas slušate onda ćemo i mi imati manje posla u optimiziranju kampanja.

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio