Google mijenja AdWords pravila
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 16/09/2012, 5.5 minuta, 626 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Ove godine već 38 promjena


Internet marketing je vrlo dinamično zanimanje, a ova je godina definitivno nadmašila sve prijašnje. Google je ove godine uveo niz novih funkcija u AdWords sustav. Sve je to začinio promjenama pravila oglašavanja, tkz. AdWords policy. Ove godine ih je do sada bilo 38. Kako je kraj godine još cijeli kvartal daleko, moglo bi ove godine biti više dopuna nego u 2009., 2010. i 2011. zajedno (ukupno ih je bilo 52 u 3 godine).

Primjer nadozvoljenog oglasa za kupnju bubrega
Primjer nedozvoljenog oglašavanja obavljanja neregistriranih djelatnosti

Koje su nove AdWords policy odredbe?


Do sada su neke izmjene bile pomalo bizarne kao npr. zabrana oglašavanja supstituta za majčino mlijeko u nekim državama ili zabrana oglašavanja vatrometa. Ima toga i ove godine.

Primjer zabranjenog oglasa za prodaju - kokain
Primjer zabranjenog oglasa za prodaju farmaceutskih pripravaka iz kućne radinosti.

Nekoliko najvažnijih izmjena ove godine su:

  • Ukinuta je mogućnost takozvanih spam/bulk kampanji (zakupljivanje puno riječi koje okidaju ne-relevantne oglase),
  • Omogućeno je oglašavanje nekih vrsta do sada zabranjenog oružja,
  • Zabranjeno je oglašavanje lula, cigara i cigaretnih papirića
  • Zabranjeno je oglašavanje kratkoročnih pozajmica u Singapuru, a u ostalim državama se smije oglašavati samo ukoliko ima ovih podataka na LP (landing page):
    • kolika je zatezna kamata,
    • koliki su troškovi opomene,
    • koje su posljedice neredovite otplate,
    • jasno navedeni svi uvjeti posuđivanja uključujući sve troškove obrazaca,
    • jasno opisan postupak posudbe kao i mogućnost produženja roka otplate,
    • EKS i
    • adresa fizičke poslovnice.
  • Zabranjeno je oglašavanje naručivanja supruga iz Malezije, Tailanda ili Indonezije.  (Rusiju i Ukrajinu nisu spomenuli. Još?)
  • Političke stranke i oglašavanje u izbornom razdoblju dobilo je poseban AdWords policy poglavito za Brazil, Kinu, Indoneziju, Japan i Koreju
  • Ne dozvoljava se oglašavanje Burmanskog dragog kamenja i rubina u SAD
  • Zabranjeno je oglašavanje nekih dodataka hrani (koji zamjenjuju anaboličke steroide)
  • Omogućeno je oglašavanje online kockarnica u Španjolskoj i Danskoj, uvjetno u Austriji, a zabranjeno u Poljskoj
  • Zabranjeno je oglašavanje offline ili brick ‘n mortar kockarnica u Kini, Egiptu, Estoniji, Indiji, Indoneziji, Koreji, Maroku, Sjevernoj Irskoj, Tajlandu, UAE, Ukrajini i u Vijetnamu.
  • Zabranjuje se oglašavanje netočnih ili lažnih ponuda
  • Ograničava se oglašavanje stranica koje za sitne poklone traže osobne podatke korisnika
  • Zabranjuje se oglašavanje svih liječničkih usluga u Poljskoj i Irskoj, a u Njemačkoj se postrožuju uvjeti za oglašavanje farmaceutskih proizvoda koji su neregistrirani ili iz kućne radinosti.
  • Zabranjuje se oglašavanje usluga abortusa u Mađarskoj, Rusiji i Ukrajini, a omogućuje u Austriji.
  • Zabranjuje se oglašavanje stranica koje se lažno predstavljaju kao vladine ili javne podružnice
  • Oglašavanje prodaje znanstveno neutemeljenih ponuda ili bezvrijednih diploma i doktorata. Jedino se dozvoljava prodaja plemićkih titula (Lordships of the Manor and Scottish Feudal Baronies)
  • Zabranjuje se oglašavanje postupaka ili testova za testiranja očinstva u Francuskoj
  • Zabrana oglašavanja istovrsne ponude na raznim domenama istog ponuditelja
  • Zabranjuje se oglašavanje prodaje nečega što se inače može dobiti besplatno (prodaja primjerice obrazaca i sl)
  • Zabranjeno je oglašavanje stranica koje pokazuju položaje radara za mjerenje brzine vozila kao i prodaje anti-radar uređaja u Francuskoj
  • Zabranjeno je oglašavanje usluga za koje trebaju javne ovlasti bez registracijskog broja ili dokumenta odobrenja nadležnog državnog tijela.
  • Zabranjeno je oglašavanje usluge ili proizvoda kojeg na landing page ne možete kupiti u najviše 1-2 klika.
  • Postroženi su uvjeti za jasnu vezu između oglasa i lading page
  • Oglašavanje prodaje softvera koji se ne može jednostavno instalirati i koji se kasnije neće moći jednostavno deinstalirati, koji ne javlja jasno što će promijeniti na računalu i koji šalje podatke o korisničkom računalu bez odobrenja korisnika.

Zabranjeno je oglašavanje brzog bogaćenja

Zabranjeno je oglašavanje brzog bogaćenja

Zabranjeno je oglašavanje prodaje ‘znanstveno neutemeljenih’ proizvoda
Zabranjeno je oglašavanje prodaje ‘znanstveno neutemeljenih’ proizvoda

U odnosnu na prijašnje godine, sve promjene AdWords policy su ove godine začinjene s vrlo zabavnim primjerima koji zorno pokazuju što se uvođenjem pojedine odredbe htjelo spriječiti. Popis svih promjena nalazi se na Google Adwords policy stranici. Osobno su mi sve promjene bile više manje logične, osim zabrane oglašavanja uređaja, testova i klinika za dokazivanje  očinstva u Francuskoj wink


Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU