Internet Marketing i Oglašavanje

06/12/2011

Blog, Google Analytics, Internet Marketing

1 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Google Analytics – kako pratiti “sitne” aktivnosti na stranici

Google Analytics jednostavna primjena Event tracking-a

U okviru članka opisuje se jednostavna metoda kako pratiti jednostavne akcije koje korisnik odrađuje tijekom posjeta stranici:

  • otvara veću sliku
  • pokreće video
  • klik na eksterni ili interni link
  • itd.

Metoda se najbolje primjenjuje na:

  • jednostavnim stranicama (gdje nema follow up aktivnosti (Thank You page – stranica nakon ispunjene forme))
  • OnePageWeb – stranica koja najčešće predstavlja jednu uslugu / proizvod ili uvod u pokretanje nove usluge / proizvoda
  • specifične stranice unutar sustava za koje nam je bitno znati koliko je odreženi tip sadržaja atraktivan (recimo ako smo potrošili brdo novaca za produkciju videa ili fotografija pa želimo znati koliko su korisnici uopće odradili željenu interakciju)
  • izbor vrste fotografija (na stranici stavljamo dvije fotografije – ovisno koju sliku korisnici više klikaju (kadar, tema, boje) vjerojatno ćemo u novoj objavi sadržaja koristiti prikupljene podatke)
  • stvar izbora …

Preduvjeti za rad:

  • otvoren googleAnalytics račun
  • mogućnost dodavanja / izmjene HTML koda

Korak 1. Kategorizacija događaja i aktivnosti

Prije samo pisanja kratkog koda moramo prvo razmisliti o kategorizaciji događaja koje ćemo pratiti na stranici.  U primjeru ćemo koristiti tri vrlo često korištene kategorije – slike, dokumenti i video. Naravno ako imate veće potrebe možete proširiti kategorizaciju prema zahtjevima stranice.

Aktivnosti prema kategorijama:

  • slike – najčešča interakcija je klik za povećavanje slike
  • dokumenti – preuzimanje dokumenata
  • video – pokretanje i zaustavljanje videa

Korak 2. Pisanje koda

Pisanje koda je vrlo jednostavno. Ukratko unutar klasičnog linka …

<a href="#">Moj link</a>

… ubacujemo mali dio koda koji definira kako će google Analytics čitati svaku poslanu aktivnost:

<a href="#" onclick="javascript: _gaq.push(['_trackEvent', 'Kategorija', 'Aktivnost', 'Naziv']);">Moj link</a>

Gdje nam je bitan dio …

'Kategorija', 'Aktivnost', 'Naziv'

Struktura koda je jednostavna – umjesto ‘Kategorija’ upišete ‘Slika’, umjesto ‘Aktivnost’ upišete ‘Povećaj’  i sl.  ‘Naziv’ nam omogućava potpunu kontrolu i statistiku za pojedini dio sadržaja (Naziv slike, Naziv videa). Koji u “živom” primjeru izgleda …

<a href="#" onclick="javascript: _gaq.push(['_trackEvent', 'Slika', 'Povećavanje', 'Veliko sunce - žuto']);">Moja slika</a>
<a href="#" onclick="javascript: _gaq.push(['_trackEvent', 'Video', 'Pokreni', 'Zalazak sunca']);">Moj video</a>

… gdje # naravno promjenite u link te ‘Moja slika’ i ‘Moj video’ stavljate sadržaj – sliku ili video clip.

Korak 3. Google Analytics praćenje rezultata

Izvještaj koji Vas sada zanima nalazi se pod Standard reporting > Content > Events. U nastavku se nalazi primjer gdje je vlasnik stranice zatražio jednostavnu mogućnost praćenja preuzimanja datoteka u .PDF formatu. U izvještaju možete vidjeti koje PDF datoteke su atraktivne / popularne u odreženom vremenskom intervalu. Naravno možete pregledavati evente i prema kategorijama, aktivnostima i sl. – drill down.

Ograničenja

Problem se najčešće javlja kod “embedanja” video klipova koristeći YouTube i sl. jer nemate kontrolu nad aktivnostima.

Ugodno praćenje korisnika!:)

Zorin Radovančević

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 + = 11

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>



  1. Kad sam ja koristio G.Analitics za mjerenje downloadsa vrijedilo je pravilo da Google uhvati oko 20% dogadjaja. To je vrijedilo za sve ostale usluge G. Analiticsa. Zato nam je on sluzio za trendove, usporedbe i relativnosti, a apsolutne vrijednosti smo uvijek morali traziti na vlastitom posluzitelju. Jel’ tako i danas? ili se Analitics primakao apsolutnim vrijednostima?

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio