Internet Marketing i Oglašavanje

11/01/2013

Blog, Google Adwords, Google Analytics

8 komentar/a

AUTOR

Google Analytics specijalist s višegodišnjim iskustvom u analizi i savjetovanju projekata baziranih na Internetu u području turizma, trgovine, zdravlja i financija za EU, Rusiju, Ukrajinu, Kuvajt i SAD.

Google Analytics i AdWords Remarketing u praksi

Remarketing je moćan alat za ciljanje nama “poznatih” posjetitelja kroz Google Display Network. Dodatnom segmentacijom i postavljanjem uvjeta za ulaz u listu možemo izraditi i primjeniti vrlo ciljane marketing strategije.

 

Cilj cijele priče je naravno prodaja. Na primjeru jedne internet trgovine prikazan je način izrade dodatnih kombinacija postojećih remarketing skupova korisnika. Za više informacija o izradi remarketing liste pročitajte prethodni članak. 

Google Analytics – Koga ciljamo?

Tražimo korisnike koji su za vrijeme posjeta stranici bili na stranici košarice ali nisu ništa kupili. Za ovaj slučaj potrebno je izraditi dvije liste:

  1. Lista koja prikuplja sve posjetitelje shopping basket stranice i
  2. Lista koja prikuplja samo kupce (korisnici koji su bili na “Thank You page”)

 Google Analytics admin Remarketing

Napomena – URL stranice za košaricu i potvrdu kupovine različit je za skoro svaki CMS pa ćete ovaj dio odraditi uz programera ili jednostavno napravite testnu narudžbu. 

U Google Analyticsu ćete odabrati “Create my own remarketing type using Visitor Segments” za tip remarketinga i unijeti odgovarajuće filtere.  Ako su Google Analytics i Google AdWords već povezani obje liste su dostupne za Display oglašavanje. 

Prijelaz u Google AdWords

Nakon što smo kreirali kampanju samo za Display krećemo i izradu kombinacije prikupljenih korisnika kako bi dobili željenu skupinu.

Kliknemo na Tab Display Network i odaberemo +Change Display Targeting i napravimo izbor Ad Grupe:

Google AdWords admin Remarketing

Dolazimo do dijela Interests & Remarketing gdje možemo vidjeti trenutno raspoložive liste:

Google AdWords Remarketing lists

Prelazimo na dio Custom combinations i kliknemo na +New custom combination:

Google AdWords Remarketing custom combinations

Napišemo naziv i opis za kasnije lakše snalaženje i zadajemo uvjete definiranja nove liste:

Google AdWords New custom combinations

U popup prozoru odaberemo Remarketing lists i prvo izaberemo listu kupaca koji su posjetili stranicu košarice (shopping basket) i kao dodatni uvjet postavljamo kombinaciju da svi korisnici koji su nešto kupili (thank you page) ne ulaze u kombinaciju:

Google AdWords combination Filters

Google AdWords Remarketing Final Combination

Kliknemo na Save and continue, skupljamo posjetitelje i željno očekujemo povrat ulaganja:)

Google AdWords Remarketing Combination lists

Dodatne napomene:

  • Kako bi koristitli remarketing iz Analytics-a potrebno je izmjeniti tracking code
  • Neke od ovih postavki moguće je definirati i direktno iz Google AdWords-a no počnite vježbati kroz Google Analytics jer novi Universal Analytics donosi još puno novih mogućnosti za dopunsku segmentaciju
  • Do kreiranja nove liste i administracije u Google Adwordsu može se doći i kroz Shared Library 
  • Ovisno o cijeni klika moguće je uputiti korisnika direktno na stranicu košarice ako CMS ima opciju permanent basket
  • Moguće je izraditi dodatne segmente koji u funnelu ciljaju specifične skupine korisnika koji su izašli iz funnela kod opcije plaćanja, odabira dostave i sl. te se i oglasi mogu dodatno specijalizirati ovisno o problemu  

 

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Pozdrav g. Zorin,
    Moje pitanje vezano je upravo za remarketing popise kreirane kroz Analytics sustav (naravno, nakon što je tracking kod prilagođen).
    Konkretno me zanima zašto, kad prijeđem u Adwords (Biblioteka za dijeljenje > publika > popisi), popisi koji su kreirani u Analyticsu nemaju opciju otvaranja/zatvaranja, odnosno uvijek su otvoreni. Međutim ako u Adwordsu kombiniram te iste popise dobijem “novi” popis s kojim mogu manipulirati, mijenjati ga i zatvoriti?
    Unaprijed hvala na odgovoru.
    Silva



    • Pozdrav Silva,

      cijela administracija lista koje su kreirane u Google Analyticsu može se dalje ažurirati kroz Google Analytics sučelje i isključivo tamo. Kombinacije su kreirane direktno u Google Adwordsu pa je tamo ta mogućnost dostupna. Dakle poanta je gdje su te liste napravljene i gdje primaju inicijalne podatke. Nadam se da je pomoglo:)



  2. Hvala Zorine.
    Pomoglo je i potvrdilo pretpostavku.
    U tom slučaju, u Analyticsu ne vidim opciju za zatvaranje popisa. Postoji li neki način da se popis ipak pauzira u prikupljanju novih članova?



  3. Koliko vidim nema mogućnosti pauziranja no nekako mislim da i nije pametno pauzirati obzirom da se uvijek nešto može neplanski dogoditi pa se lista može iskoristiti:)



  4. Odličan tutorial!

    Pratio sam sve korake, al me iznenadilo da mi na mom accountu ne nudi +New custom combination opciju na trećem koraku. Ima li još takvih slučajeva?

    Ja sam je uspio kreirati jedino pod “Shared library” -“Audiences”-“New Audience”-“Custom combinations”. I onda sam postavio kampanju ispočetka…uspješno 🙂

    P.S. mene nigdje nije tražilo da promjenim tracking code kako bih uključio remarketing… kako to?

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio