Internet Marketing i Oglašavanje

12/01/2018

Google Adwords

0 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

INJAK – Indikator jalovog klika

Oglasi na mobilnim uređajima se klikaju, ali moguće je da se tamo klik dogodio slučajno. INJAK (indikator jalovog klika) može tu pomoći. Kao svjetlo u mraku.

INJAK ili indikator jalovog klika

Siguran sam da svaki Google AdWords oglašivač prati i kontrolira niz metrika koje mu govore koliko su mu kampanje dobre, odnosno isplative. Iznimno često su Google AdWords i Excel (ili Google Spreadsheets) u simbiozi koja je osnova svakom AdWords Account manageru. Ali, prije dubinske analize nekada mali trikovi mogu bitno ubrzati optimizaciju kampanji. Jedan od takvih trikova je i naš INJAK – indikator jalovog klika. Od milja ga tako zovemo inspirirani pričom o Harry Potteru gdje je BEZJAK sinonim za neupućenu osobu, bez magije u duši.

Temelj je Custom columns opcija koja omogućuje da se iz postojećih metrika, koje se standardno prikazuju u kolonama, nudi i kreiranje vlastitih kolona koje koriste postojeće podatke, ali ih kombiniraju na malo drugačiji način:

Custom columns opcija u Google AdWords kampanjama

Custom columns opcija u Google AdWords kampanjama

Dosta je lijepih stvari o Custom kolonama napisao Brad Geddes (kojeg svakako preporučam pratiti i čija je knjiga Advanced Google AdWords obavezno štivo svakom AdWords stručnjaku). Jedna od Custom kolona kojom ste u stanju brzo procijeniti kvalitetu Google AdWords kampanji računa je Lin-Rodnitzky omjer (autori Will Lin i David Rodnitzky) kojim računate efikasnost ulaganja spram konverzija.
INJAK je brzi način identificiranja anomalije da se značajno veći broj klika događa na mobilnim uređajima, nego na računalima. Uzroci mogu biti razni i moguće je da ljudi kliknu oglas zabunom, poglavito ako se radi o display oglasima. INJAK se izračunava se kao omjer CTR mobile / CTR computer ili naprosto u custom column ubacite ovo:

INJAK upotreba Custom columns

Click i Impressions po uređaju ćete namjestiti ako kliknete na metriku i odaberete neki od dostupnih segmenata koji stoje na raspolaganju:

Injak definiranje custom columns u AdWords-u

Ako imate izrazito sezonalni proizvod (kao npr nešto za Božić, Novu Godinu, Valentinovo), INJAK može biti i preko 3. Čak i do 10 nije iznenađenje. Ali, ako imate visok INJAK, a proizvod nema izrazitu sezonalnost, preporučam temeljitu analizu. Nekad su razlozi i da Vas netko potkrada (svakako molim da pročitate http://escapestudio.hr/blog/ne-dirajte-mi-impresije-google-adwordsa/). Kad sve dobro napravite, naprosto brojevi vrište da je nešto sumnjivo i gdje prvo gledati:

Injak identificra brzo anomalije

INJAK identifikacija na razini kampanje

Injak indikator na adgrupi

INJAK identifikacija na razini Adgrupe

Jedan od trendova kod zločestih igrača u mobile app developmentu je kreiranje aplikacije za djecu 2-5 godina u kojoj se stalno pojavljuju neki oglasi, a djeca ne znajući o čemu je riječ samo kliknu jer se žele dalje igrati. Oglašivač to plaća, a vlasnik aplikacije samo se raduje. Iako nije izravno click fraud, nije ni daleko.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio