Internet Marketing i Oglašavanje

11/06/2013

Google Adwords, Internet Marketing

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

10 Najboljih

U sljedećem tekstu možete naći deset najčešćih pitanja koja postavljaju naši klijenti kao i naše odgovore na njih. Osim što su ova pitanja najčešća ona su nam vrlo zanimljiva te bi svatko tko se kreće upoznavati s internet marketingom i AdWordsima mogao to pročitati.

1) Koliko trebam uložiti u online oglašavanje?

Odgovor na ovo pitanje prije svega ovisi o tome što želite postići ali i o tome koliko imate dostupnih sredstava. U pravilu uvijek pokušavamo napraviti kampanje na taj način da se najbolje iskoristi dostupni proračun. Ujedno, mi možemo prije početka same kampanje istražiti i predvidjeti otprilike koliko bi sama kampanja, s obzirom na parametre, mogla trošiti. Međutim, tek nakon pokretanja kampanje možemo puno točnije predvidjeti moguće maksimalno ulaganje.

2) Koliko će me koštati Vaša naknada?

Naša naknada je navedena na ovoj stranici. Međutim, spremni smo sniziti naše naknade s obzirom na klijentov dostupan ukupan budžet, ali to uključuje samo određen broj radnih sati tijekom 30 dana.

3) Zašto je vaša naknada toliko visoka?

Escape ima 5 stručnjaka isključivo u području oglašavanja unutar Google AdWords i Yandex Direct sustava. Ukupno je to preko 20 godina iskustva na području PPC oglašavanja. Escape ima i jednog od dva certificirana Google AdWords trenera u Hrvatskoj. Prije nego smo se usko okrenuli samo online oglašavanju, radili smo web stranice i imamo iskustva i u tome.
Drugim riječima, naknade su tolike jer u našem timu imamo stručnjake sa područja marketinga, web dizajna, SEO-a, web izrade i Google Analyticsa i koji govore tri jezika kao materinji (hrvatski, engleski, njemački).
Mi nismo skupi (barem ne onoliko koliko želimo biti 😉 ) obzirom na ROI koji ostvarujemo našim klijentima. Ali, s obzirom u kojoj situaciji se nalazi cijela država, nudimo optimalni omjer cijene i kvalitete.

4) Zašto ne vidim svoje oglase na tražilici?

Dva su najčešća razloga: 
– Prvi je razlog da se proračun potrošio, tj. da je dnevni proračun koji je postavljen nedovoljan. Stoga se već potrošio u vrijeme kad ste vršili provjeru.
– Drugi razlog je da Google pokušava ‘razvući’ proračun za prikazivanje vašeg oglasa tijekom cijelog dana. Kako nema dovoljno dnevnog proračuna oglas se ne prikazuje kod svakog upita već primjerice kod svakog desetog upita. Drugim riječima, vaš proračun je nedovoljan da osigura da se oglasi stalno pojavljuju tijekom cijelog dana. Koliko to ‘fali’ u proračunu možete pronaći u podatku Impression share (lost budget) .
Postoji vrlo dobar alat preko kojeg možete provjeriti da li Vam se oglasi pojavljuju a nalazi se na linku ovdje.

Google ad preview

5) Zašto nemam rezultata od oglašavanja?

Naš zadatak je da Vam dovedemo korisnike na Vašu web stranicu. Taj zadatak ispunjavamo najbolje što možemo koristeći usko ciljane riječi i fraze kao i odgovarajuće oglase i landing stranice. Da li će korisnik odlučiti kupiti ili rezervirati Vašu uslugu ili proizvod na kraju ovisi o vašem proizvodu tj. ponudi. Pretvorba korisnika u kupca ovisi i o mnogim drugim stvarima na koje nemamo utjecaja, poput preglednosti web stranice, jednostavnosti narudžbe, ispravnosti forme za uplatu i slično.

6) Koliko ulaže moja konkurencija?

Ne možemo točno odrediti koliko ulaže Vaša konkurencija. Možemo samo približno predvidjeti, ali koji točan iznos konkurencija troši ne možemo reći bez uvida u njihovu kampanju. Jedan od razloga je to što cijena klika ovisi o web stranici na koju oglasi vode (taj postupak tj. formulu Google drži tajnim i krije se iza podatka koji se nalazi u AdWords sučelju pod nazivom Quality score

7) Da li konkurencija može klikati na moje oglase i tako trošiti moj budžet?

Konkurencija može pokušati to raditi, ali Google ima svoj sustav koji vrlo uspješno otkriva takvu vrstu ponašanja. Kada Google detektira da su se dogodili takvi klikovi on će vratiti iznos koji je naplatio za njih. Kada i koliko je toga sustav detektirao nalazi se u izvještaju Invalid clicks .

Invalidni klikovi

8) Koliko ključnih riječi je uključeno u Vašu naknadu?

Ukupno možete ciljati pet milijuna ključnih riječi ili portala (više možete vidjeti ovdje). Ukoliko to kampanja tj. vaši ciljevi to zahtijevaju, ciljamo tisuće fraza ili riječi. Ali, u pravilu, uključujemo samo one riječi i fraze koje su u vezi sa vašom ponudom tj. ciljamo one fraze i riječi koje su usko ciljane i za koje predviđamo da će imati najbolje rezultate. I cijelo vrijeme testiramo da li nam je možda promakla neka isplativa fraza ili ključne riječ.

9) Kako možete raditi kampanju i oglase, a ne znate našu ponudu?

U postavljanju kampanje prvo koristimo Vaše informacije pa sadržaj oglašavane web stranice. Kampanjama u pravilu ciljamo one ponude koje se nalaze na Vašoj web stranici – ponudu koju nemate na web stranicama nema smisla oglašavati. Oglase kreiramo prema tekstu ponude s Vaših web stranica, ali i prema našem iskustvu s obzirom kakvi oglasi su se pokazali najbolji. Ali, radi se u biti o beskonačnoj petlji testiranja, mjerenja i prilagođavanja najboljem povratu ulaganja ovisno o postavljenom cilju.

Često klijentu spomenemo da on nije kupio naše znanje jer se ono nalazi besplatno na Internetu. Klijent kupuje naše iskustvo u vrijeme koje ulažemo u optimizaciju. Ponekad to znači preko 100 radnih sati mjesečno.

10) Kako određujete cijenu koju plaćam za klik na oglas?

Mi ne određujemo cijenu koju plaćate za klik na oglas. Google licitacija koja se temelji na Quality score algoritmu određuje cijenu koja se plaća za svaki klik na Vaš oglas. Algoritam koji to radi nije javno objavljen, iako postoji formula i neki poznati parametri (npr. CTR) koji utječu na to. Njihove iznose i omjere za svakog oglašivača izračunava Google AdWords algoritam, za svaku pretragu nanovo. Ono što možemo napraviti je da postavimo gornju granicu koju smo spremni platiti za klik.  

Bonus pitanja:

a) Koji su tel. brojevi Googla?

Iako znamo telefonske brojeve određenih osoba koji su zaposleni u Googlu, morate shvatiti da nemamo dopuštenje da ih slobodno dijelimo okolo. Stoga molimo za razumijevanje ako Vam ne damo njihove brojeve telefona da im Vi ‘kažete dvije-tri stvari koje bi oni morali znati!’

b) Već tri mjeseca ulažem u kampanju a još uvijek se nalazim na trećoj stranici rezultata?

Mi radimo plaćeno oglašavanje na Google-u i Yandexu. Ti se oglasi uglavnom pojavljuju na prvoj stranici rezultata pretraživanja i to iznad ili pored ‘prirodnih’ ili ‘organskih’ rezultata. Mi ne radimo SEO (Search engine optimizacija) pomoću koje Vaša web stranica poboljšava svoje pozicije u tražilici. Ukoliko želite popraviti pozicije svoje web stranice predlažemo vam da kontaktirate neku od SEO agencija.

c) Zašto moj oglas nije na prvom mjestu?

Može biti više razloga. Možda je cijena koju smo spremni platiti za klik na oglas nedovoljna, možda smo izmjerili da Vaš oglas ima najbolje pokazatelje ukoliko se nalazi na drugoj ili trećoj poziciji ili naprosto se gledali u vrijeme kada niste bili prvi nego treći. Podatak o prosječnoj poziciji oglasa možete pronaći u izvještaju AVG. pos, ali budite pri tome oprezni da ne donesete krivi zaključak .

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio