Google AdWords segmentiranje oglašavanja
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 15/02/2011, 3.8 minuta, 799 pregleda

Google AdWords location targeting


Jedna od najmoćnijih postavki Google AdWords sustava je location targeting. Location targeting predstavlja naprosto mogućnost oglašavanja na nekom određenom području, bez da Vaše ulaganje u internet marketing raspršujete širom neke države ili kontinenta.

Google AdWords location targeting stalno se unaprjeđuje kako bi se postigla veća preciznosti određivanja područja internetskog oglašavanja. U teoriji, možete označiti bilo koje područje gdje želite da se Vaši oglasi prikazuju ili možete isključiti prikazivanje na nekom području. Nedavno je Google AdWords predstavio popis gradova u kojima je povećao preciznost svog location targeting sustava. Ima preko 4700 gradova samo u SAD. U tim gradovima sada je moguće prikazivati oglase samo nekoliko blokova lijevo ili desno od Vaše trgovine što je zgodno manjim prodavaonicama hrane, cvijeća ili salonima za uljepšavanje.

Google AdWords location targeting u kombinaciji s ostalim filterima


U Hrvatskoj je taj sustav nešto neprecizniji, ali teoretski je moguće označiti da se oglasi prikazuju samo na parnoj strani Maksimirske ulice od broja 102 – 108. Ako se tome dodaju i ostale mogućnosti segmetiranja, tada možete namjestiti Google AdWords oglašavanje tako da se oglasi prikazuju samo ženskim osobama koje imaju završenu srednju školu, zarađuju 10.000$ – 15.000$ godišnje, imaju na svom uređaju namješten portugalski jezik, čitaju članke s portala arena.hr na svom iphone uređaju kojeg su zakupile preko VIP neta, ujutro od 8:00 – 10:00h subotom i četvrtkom. I pristupaju internetu trenutno iz Maksimirske ulice, od broja 102- 108. Koliko takvih osoba ima, ne znam, ali skoro pa je moguće napisati ime i prezime osobe kojoj želite prikazati svoj oglas.

Location targeting primjer (ili kako smo naljutili Podravku)


Ima jedna vrlo interesantna mogućnost kod location targetinga, a to je tkz exclude area. Pretprošle godine imali smo klijenta koji je želio oglašavati svoje proizvode na internetu u cijeloj Hrvatskoj, ali nije želio da se oglasi vide u Koprivnici. Kako je tamo sjedište konkurentske tvrtke, procjenio je da će manja šteta biti ukoliko izgubi tržište Koprivnice (koje bi ionako vrlo teško pridobio pored lokalnog šampiona) nego da uđe u nadmetanje s tom tvrtkom u cijeloj Hrvatskoj. Ako bi u Koprivnici saznali da im konkurencija oglašava na internetu, vjerojatno bi određenim ulaganjima pokušali zauzeti dio tog prostora. Time bi došlo do nadmetanja u cijeni klika i samim tim do skuplje kampanje.


Google AdWords location targeting

Stoga je jednostavnije bilo isključiti Koprivnicu. U internet marketing kampanji reda veličine nekoliko desetaka tisuća kuna, oglasna kampanja je obuhvatila cijelu Hrvatsku godinu dana. Za to vrijeme, u Koprivnici nisu imali pojma da im se konkurencija oglašava. Lukavo, zar ne?

Taj pristup nagrađen je posebnom pohvalom ocjenjivačkog odbora na WEB::STRATEGIJI 9.  Znali smo da je rješenje dobro i da je donijelo odlične rezultate. Jedino nismo znali da će među publikom bila ekipa iz Podravke…

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU