Google AdWords obuhvat
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 31/03/2011, 6.4 minuta, 902 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Google AdWords obuhvat ključnih riječi


Google AdWords sustav omogućuje postavljanje obuhvata ključnih riječi na više načina. Obuhvat ključnih riječi određuje kojim tražiteljima će se prikazivati oglas kada u tražilici traže ključnu riječ koju je oglašivač ‘zakupio’.

CPM ili CPC?


Postoje dva način plaćanja oglasa – plaćanje svakih 1000 prikazivanja (CPM) ili plaćanje po kliku na oglas (CPC). Stoga je kod plaćanja po kliku na oglas zakup uvjetno rečen. Prilikom upisivanja ključne riječi ‘okida’ se prikazivanje željenog oglasa, ali prikazivanje oglasa se ne naplaćuje. Tek ukoliko tražitelju oglas bude zanimljiv i on klikne na njega, Google naplaćuje klik. Cijena klika u Hrvatskoj je trenutno u okviru 0.50-1.50kn/klik kod 90% naših kampanji. Primjerice, traži li se ključni pojam ‘knjigovodstveni servis’ rezultati Google tražilice izgledati će otprilike kao na slici:

Google Awords obuhvat ključnih riječi
Što tražitelj dobiva traži li u Google tražilici neki pojam

EXACT obuhvat


Širinom obuhvata oglašivač može odrediti točno kojim tražiteljima se oglas prikazuje. Ukoliko je širina obuhvata exact ili točni obuhvat tada se ključna riječ napiše u obliku [knjigovodstveni servis]. To znači da će se oglas prikazivati samo onim tražiteljima koji u tražilicu upišu pojam ‘knjigovodstveni servis’. Ništa više i ništa manje. I točno tim redom

PHRASE obuhvat


Širina obuhvata phrase ili usmjereni obuhvat, oglašivačev oglas će prikazati onim tražiteljima koji u tražilicu upišu pojam ‘povoljni knjigovodstveni servis’, ‘knjigovodstveni servis u Zagrebu’ ili ‘knjigovodstveni i računovodstveni servis u Donjoj Stubici’. Uvjet za prikazivanje oglasa prema usmjerenom ili phrase obuhvatu je da se pojam ‘knjigovodstveni servis’ nalazi u pojmu pretraživanja tako da su prisutne točno riječi ‘knjigovodstveni’ i ‘servis’ i to tim redom. Napiše li tražitelj u tražilicu ‘servis za knjigovodstvo’, oglas se neće prikazati. Phrase ili usmjereni obuhvat se definira tako da se ključna riječ upiše u kampanju dvostrukim navodnicima: “knjigovodstveni servis”.

BROAD obuhvat


Broad ili široki obuhvat će uzrokovati prikazivanje oglasa ukoliko netko traži bilo koji pojam koji u sebi sadrži riječi ‘knjigovodstvo’ i/ili ‘servis’. Definiranje širokog  ili broad obuhvata je prednamješteno tako da se ne moraju upisivati nikakvi dodatni znakovi. Oglas će se prikazivati za jedninu, množinu, padežne oblike pa čak i za sinonime. Primjerice za pojam ‘knjigovodstveni servis’ u širokom ili broad obuhvatu moguće je da se oglas prikazuje kada netko traži ‘knjigovodstvo’, ‘servis računovodstva’, ‘računovodstveni i knjigovodstveni servisi’ i sl. Taj je oblik obuhvata najbolji ukoliko krećete s oglašavanjem u području koje Vam nije dovoljno poznato i ne znate što tražitelji upisuju kada trebaju nešto što je Vama važno. Kod broad ili širokog obuhvata Google je uveo i jednu zgodnu mogućnost da zakupite primjerice +knjigovodstveni servis što će prikazati oglase onima koji u traženom pojmu imaju točno upisanu riječ ‘knjigovodstveni’ s nastavcima ‘servis’, ‘servisi’, ‘poslovi’ ili druge relevantne pojmove.

EXACT, PHRASE ili BROAD? …u čemu je trik


Kako su širine obuhvata u pravilu različito skupe, najbolje rezultate postići ćete ukoliko upotrijebite sva tri oblika širine obuhvata u istoj kampanji odnosno Adgrupi. Pri tome treba paziti na činjenicu da će sustav prikazati najskuplju riječ u danom trenutku. Kako su oglašivaču najvrijednije ključne riječi koje tražitelji upisuju, cilj je svake kampanje doći do što više exact pojmova jer oni u pravilu dovode do najboljih CTR-ova, konverzija i daju dobru sliku tržišta. Da se ne bi dogodilo da se uvijek prikazuje broad na račun exact ili phrase obuhvata, mi koristimo funkciju AdWords Editora – Advanced biding options/increase bid tako da cijene za phrase obuhvat postavimo 12% iznad broad obuhvata, a exact 12% iznad phrase obuhvata. Tako dobivamo u vrlo kratkom vremenu odlične povratne podatke o tome što tražitelji traže i kako traže. Pri tome treba uvijek treba koristiti KEYWORD Search term izvještaj koji daje podatak o tome što su tražitelji upisivali u tražilicu PRIJE nego su kliknuli na oglas. Obavezno uz broad obuhvat treba koristiti i negativne riječi koje sprječavaju prikazivanje oglasa ukoliko netko traži ključnu riječ koja oglašivaču nije zanimljiva (Primjerice negativna riječ može biti -Gospić ako nas ne zanimaju oni koji traže knjigovodstveni servis Gospić. Negativne riječi pišu se sa znakom ‘-‘ ispred riječi i također mogu biti broad, phrase ili exact obuhvata).

UPDATE: Greška u tekstu. Kod phrase zakupa “knjigovodstveni servis” oglas se NEĆE prikazati za pojam ‘knjigovodstveni i računovodstveni servis u Donjoj Stubici’ jer je razbijen phrase pojam – Najbolje je zakupiti u obliku +knjigovodstveni +servis kada će oglas biti prikazan za pretragu knjigovodstveni i računovodstveni servis u Donjoj stubici.

Hvala Tareku Z., Borisu J. i Davorinu Č. na intervenciji

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU