Internet Marketing i Oglašavanje

08/02/2013

Blog, Google Adwords, Internet Marketing

3 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Google AdWords izbor riječi

ROI preko 9.181.566%. Jel’ moguće?

U Internet marketingu je sve moguće. Moguće je zaraditi na uloženu kunu 100.000,00kn. Ali, da bi to postigli potrebno je dobro poznavati ciklus kupnje, vrste ključnih riječi u raznim fazama ciklusa kupnje i način razmišljanja Vašeg tržišta. I morate dobro postaviti svoju kampanju!

ROI od 1 prema 100.000

ROI rekord – 1 prema 100.000

Najčešće greške u postavkama AdWords kampanji

Često kod pregleda tuđih kampanji vidim iste greške:

  1. Kampanje su postavljene da oglašavaju simultano u tražilici Google (Search network) i u mreži Google ugovornih partnera (GDN – Google Display Network ili oglašavanje na portalima).
  2. Kampanje imaju krive jezične postavke. Stoga savjet: U svim državama Svijeta je značajan udio uređaja na engleskom jeziku (osim u Francuskoj i Italiji). Ako oglašavate u Hrvatskoj, oko 2/3 korisnika ima namješten engleski jezik na računalu, u Srbiji još i više.
  3. Izbor ključnih riječi, oglasa i struktura kampanje ne vodi računa o ciklusu kupnje.

Ciklus kupnje i način korištenja tražilice

Kada postoji problem, vrlo često se koristi Google u procesu rješavanja. Istraživanja pokazuju da je jedan od najvažnijih koraka u ciklusu kupnje tkz. ZMOT (Zero moment of truth). Uobičajeno se ciklus kupnje sastoji od više faza koje se preklapaju:

  • informiranje,
  • istraživanje,
  • uspoređivanje,
  • proces kupovanja i
  • kupnja.

 

 

Sve češće i sve više se cijeli proces kupnje odvija online – ljudi za neke proizvode više i ne idu trgovinu. Ako i idu u trgovinu to je zato da ‘osjete’ proizvod koji će kupiti online. Najgore što Vam se može dogoditi je da kupac kupuje mobilnim uređajem kod drugog ponuđača dok stoji u Vašoj trgovini ispred proizvoda koji kupuje. To se naziva Showroom efekt i neke velike tvrtke su zbog toga propale. Ulagale su u offline oglašavanje, privukle su kupce u svoju trgovinu, a ti su kupci kupovali drugdje (možda je najpoznatiji primjer lanac trgovina Best buy).

Danas ljudi koriste tražilice kao neizostavni alat u svom ciklusu kupnje. U Hrvatskoj i u Europi je Google tražilica dominantna. Znajući sve te elemente, napravili smo kampanju u kojoj se to lijepo vidjelo.

Kako ostariti veliki ROI?

Ako Vam je guma probušena, počet ćete se informirati o mogućem rješavanju svog problema. To je faza koja se naziva informiranje i događa se u početnoj fazi kupnje. Iako ste kupac koji treba uslugu ne znate od koga je naručiti. Stoga koristite primjerice poziv prijatelju ili pretragu na mobilnom uređaju koja može biti ‘vulkanizer’. U toj fazi je svakom ponuđaču važna vidljivost – bilo SEO ili plaćeni oglas za ključnu riječ ‘vulkanizer’. Stoga treba biti prisutan i s ključnim riječima koje možda ne prodaju odmah, ali su vrlo važne. Prepoznat ćete ih u Analytics izvještaju ako pogledate First click attribution izvještaj.

Proces kupnje

Proces kupnje

Slijedeći korak koji kao kupac vjerojatno radite, istražujete ponuđače, uspoređujete cijene, provjeravate ima li neka akcijska ponuda (tražite primjerice ‘autogume na akciji’, ‘zimska guma Pirelli 165/70 R14’), popust ili mogućnosti dodatnih usluga (možda da netko dođe do Vašeg automobila). Ta je faza poznata kao faza istraživanja i uspoređivanja.

Iza faze istraživanja i uspoređivanja slijedi proces kupnje. Možda Vam neki ponuđač odgovara, ali nije napisao broj telefona ili je telefonski nedostupan. Tada ćete možda odabrati i nekog tko je u tom trenutku skuplji, ali je lako dostupan. To je faza kada se koriste vrlo ciljane riječi (‘vulkanizer Pero u Podsusedu’, ‘terenski vulkanizer Ante’ i sl.). Sama kupnja je neposredni nastavak i u tom dijelu je vrlo važno imati odlično postavljene korake kupnje/kontakta (tkz. buying funnel) ili lagano naručivanje (sitelink u oglasima koji ima broj telefona i sl.).

Ako su sve faze dobro prepoznate, ako su dobro optimizirane web stranice i ako je kupcu olakšano naručivanje, tada ćete prodati svoju uslugu ili proizvod. I nije važno da li ste u danom trenutku najjeftiniji. Upravo sve to se posložilo u primjeru s početka članka u kojem je za uloženih 6 lipa ostvarena prodaja od 5.509 kuna.

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Poštovani,
    prvo moram naglasiti da je članak veoma koristan i informativan, ali nije li stvar s ROI-jem izrazito senzacionalistički postavljena, jer ako ja dobro razumijem, riječ je o jednom uspješnom oglasu? U tom slučaju pretpostavljam da se radi o priličnom long tail keyword i koliko često se tako nešto dešava?



  2. Pozdrav Davide,
    hvala na komentaru!
    Naslov je malo senzacionalistički jer smo primjetili da onda ljudi radije čitaju ostatak. Nije glavna poruka članka ROI, nego važnost postavki kampanje i razumijevanja ciklusa kupnje. To se često zanemaruje i više bi ovaj ROI trebao poslužiti kao motivacija za istraživanje i testiranje (i čitanje ostatka članka).
    Nije u pitanju baš predugačak KW (3 riječi), ali svakako je dio long tail priče. Međutim, long tail je dio oglašavanja 🙂
    Da se tako nešto dešava često ne bih stavio u članak. Ako ima netko bolji primjer, objaviti ću ga bez ustezanja na mom dijelu bloga.

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio