Google AdWords Business Intelligence
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 23/08/2011, 4.9 minuta, 814 pregleda

Google AdWords Business Intelligence

Ili kako pomoću Google AdWords sustava doznati isplati li se ulagati u poslovanje, web trgovinu ili web stranicu.


Uložili ste novac u tvrtku, zadužili ste unučad zbog potrebnih strojeva i opreme, platili ste web shop, pokrenuli ste marketinšku kampanju i … ništa?


Telefoni ne zvone, faxovi stoje, e-mail sandučići su prazni?

Vjerojatno ste promašili tržišnu nišu ili ste na krivi način utrošili novac (što su lijepo opisale kolege iz tvrtke LogIT)


Zašto ne bi redoslijed preokrenuli?

Testirajte proizvode i usluge koje bi htjeli ponuditi prije nego što pokrenete proizvodnju. Čak prije nego što uložite u web-stranicu ili pak osnujete tvrtku! Mi to koristimo kad nam dođe klijent koji nije siguran u uspjeh svog poduhvata ili tržišni odaziv.


Zamislite primjerice da želite prodavati čajeve. Pokrenemo kampanju za pojam ‘čaj’ i ‘čajevi’ u broad obuhvatu i analiziramo što internet korisnici upisuju u tražilicu PRIJE nego kliknu (Keyword/Search term/All izvještaj u Google AdWordsu).

Search Query report kojim možete vidjeti što se tražilo u tražilici Google
Search Query report kojim možete vidjeti što se tražilo u tražilici Google

Za nekoliko stotina kuna, u razdoblju od 10 – 15 dana, možemo vidjeti što se trenutno traži na internetu (impresije, klikovi, CTR). Možda u našem primjeru nećete zasijati polje kamilicom, ako tržište više pije čaj od šipka. Nije to sveobuhvatno, ali je vrlo jeftino, brzo i upotrebljivo istraživanje (jednoj tvrtki smo tako pomogli da odabere kojim limenim ormarićima najbolje izaći na tržište Švicarske, Austrije i Njemačke). Možete koristiti i besplatni Google servis Insights.
insights primjer

Primjer kako koristiti Google Insights kako bi doznali volumen pretrage nekog pojma
Primjer kako koristiti Google Insights kako bi doznali volumen pretrage nekog pojma

1-P-W ili ONE-PAGE-WEB


Postoje velike tvrtke i ustanove koje testiraju novu uslugu ili proizvod putem takozvanog One-page-weba (1-P-W). Radi se naprosto o jednoj web stranici gdje je opisan novi proizvod ili usluga (nerijetko izvan korporativnog sjedišta). Izrada takve web stranice zna biti jednostavnija i puno brža od izmjene nekog složenog CMS sustava. Uz to je neusporedivo jeftinija, a rezultati se mogu odnositi samo jedno tržište ili nišu. Mjerenje odaziva je brže, jednostavnije i točnije.

Primjer 1-P-W za daad-stipendije.org
Primjer 1-P-W za daad-stipendije.org

Nemate domenu ni hosting?


Ako nemate svoju web stranicu za testiranje preporučam dva trika. Nijh možete koristiti ako nemate ni registriranu tvrtku. Znadete li što želite tržištu ponuditi, kreirajte na besplatnom Google servisu (sites.google.com) svoje web sjedište. Tada ćete na takvom web sjedištu ili kvazi web trgovini prikazati sliku svog proizvoda, cijenu, opis, prikazati svoj e-mail i broj telefona. Skoro sve kao da imate pravu web-stranicu. Ako je odaziv dobar isplati se ulagati u web-shop.

Ako Vam se ne da uložiti trud u izradu vlastite (besplatne) web-stranice, a ipak bi testirali što ponuditi na tržištu možete pokrenuti Google AdWords kampanju i ciljati svoje oglase na njuskalo.hr ili neki drugi oglasnik. Njuškalo se neće ljutiti što ga oglašavate (možda neće niti znati), a povratni podaci (impresije, klikovi, cijene klikova i CTR) biti će dosta dobar indikator internet potražnje nekog pojma. Internet potražnja je u uskoj korelaciji s ponašanjem na offline tržištu. Ako se na internetu tri puta više traži jedan proizvod od drugoga, preko 95% je vjerojatnost da će tako biti i u stvarnom životu. Možda ćete onda, uz čaj od šipka, ponuditi i čaj za mršavljenje i/ili kremu protiv celulita.

OPREZ!
Svako istraživanje je više ili manje točno. Ne smijete samo na temelju Google AdWords istraživanja odlučiti o uspjehu ili neuspjehu u budućem poslu. To ovisi o puno dopunskih faktora i Vašim osobnim odlikama. Ali pomoću Google AdWords istraživanja imate barem dobre polazne indikatore.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU