Internet Marketing i Oglašavanje

05/12/2011

Blog, Google Adwords, Internet Marketing, Zanimljivosti

1 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. An honest, funny and warm person with a wide range of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Google AdWords bug

Google AdWords bug

Opet topla voda?

Ako pratite naš blog, sigurno ste početkom ove godine uočili moje otkrivanje tople vode kada sam ‘otkrio’ Google AdWords bug. Da bi blamaža bila veća, moj su članak prenjeli portali i kolege, s blagom dozom ironije.

Ali sada je stvar ozbiljna. Stvarno je zanimljiv ovaj detalj koji sam otkrio (ne daj Bože, opet tople vode :). Kada je u Google AdWords sustav unesena mogućnost Broad Modified obuhvata ključnih riječi koji se označava tako da se uz ključnu riječ ili frazu stavi znak ‘+’, mnogi oglašivači su odahnuli. Konačno je proširen Phrase obuhvat na način da je pojam pretraživanja postao nešto šireg obuhvata, a opet dovoljno ciljan da omogućuje dobru segmentaciju. Kolege koje se bave ovim poslom (i ja) počeli su koristiti taj obuhvat kao jedan od najčešćih načina ciljanja tražitelja. Ali ima jedna zanimljivost …

Kada sam kopirajući ključne riječi u jednoj kampanji pomoću AdWords Editora zabunom kopirao i set ključnih riječi koje su bile označene Broad Modified obuhvatom u Phrase obuhvat, potkrala mi se greška. Zabunom sam obuhvatio i jednu ključnu riječ koju nisam trebao i dobio sam Phrase obuhvat za pojam “+invalidska +kolica”. Na prvu bi sam pomislio da ta fraza nikada neće ‘okinuti’ prikazivanje oglasa. ALI NE!

Greškom zakupljen pojam koji je Phrase - Broad Modified obuhvat

Greškom zakupljen pojam koji je Phrase – Broad Modified obuhvat

Pokazalo se to izvrsnom i jako korisnom pogreškom. Tako označen pojam postigao je puno bolji CTR uz nižu cijenu klika. Naravno da nisam stao na tome. Poslao sam svim kolegama, članovima udruge u nastajanju HUGO (Hrvatska Udruga Google Ovlaštenih Oglašivača) tu informaciju s pitanjem da li se i kod njih tako nešto dogodilo. Kolega Krešimir Drvar (predloženi predsjednik udruge u nastajanju HUGO) javio mi je da je imao slično iskustvo, ali nije obraćao posebnu pažnju. Odmah sam u slijedećoj kampanji to ponovo napravio, ali ovaj puta namjerno. Rezultat je opet bio odličan. CTR je bio 50% bolji, a cijena klika 4 puta niža od Broad Modified obuhvata. Onda sam experimentom paralalno testirao prema ‘običnom’ phrase obuhvatu:

Drugi primjer Phrase - Broad Modified obuhvata

Drugi primjer Phrase – Broad Modified obuhvata

Sada, nakon višekratnih testiranja i istraživanja znam pouzdano da je u pitanju nešto što bih mogao nazvati Google AdWords bug. Za Phrase obuhvat Google tvrdi da nije pod utjecajem korištenja znaka ‘+’ ispod navodnika:

No, the broad match modifier feature only works when used with broad match keywords. Putting a plus symbol (+) in phrase match or exact match keywords (e.g. “+tennis +shoes” or [+tennis +shoes] ) will not change their matching behavior.

In addition, putting a plus symbol (+) in front of the brackets or quotes around a phrase match or exact match keyword (e.g. +[tennis shoes] or +”tennis shoes”) will treat the keyword as a broad match keyword, where the brackets and quotation marks are part of the term.

Meni se pokazalo da paralelnim korištenjem Phrase i Phrase s Broad Modified imam bolje rezultate kada stavim ‘+’ pod navodnike. Da li je to slučajno ili ne, iskušajte sami! Pogotovo što sam kod svih testiranih riječi imao dobre pokazatelje (bolji CTR ili nižu cijenu klika):

Svidio Vam se ovaj članak? Pročitajte i ostale blog članke!

.

Autor članka Miroslav Varga

Miroslav Varga
Google AdWords i Google Analytics specijalista

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - kontakt@escapestudio.hr - S escapestudio