Internet Marketing i Oglašavanje

24/10/2017

Blog

0 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Filip Grgurić – Intervju

filip feat

Sa ovim postom nastavljam sa predstavljanjem naših kolega. Ovaj put je na moja pitanja strpljivo odgovarao Filip Grgurić. Ako ga želite bolje upoznati – pročitajte intervju.

Za početak – predstavi nam se.

Filip Grgurić, Key Account Manager i trkač na duge staze.

Kako je počela tvoj priča sa AdWordsima?

Tijekom studentskih dana jako me zanimao Social Media Marketing. Međutim, na zadnjoj godini fakulteta, početkom 2015. godine, kreirao sam prvu AdWords kampanju za jedan lokalni sportski klub i sve ostalo je povijest (smijeh). Odmah sam znao da se ovom vrstom digitalnog oglašavanja želim baviti u budućnosti. Iste godine sam s kolegama studentima (sada kolegama u Escape-u) Ines i Krešimirom sudjelovao na Google Online Marketing Challenge-u (GOMC). Bili smo najbolji tim u Hrvatskoj i među 5% najboljih timova u svijetu.

Sad bi se već moglo reći da imaš dosta iskustva na polju digitalnog marketinga. Nam možeš izdvojiti neke stvari koje si naučio?

U međuvremenu sam naučio puno stvari vezanih uz AdWords i Analytics, a svakom novom kampanjom unaprjeđivao marketinški način razmišljanja. Ono što smatram posebno važnim za uspjeh u ovom poslu jest da i account manageri i klijenti imaju široki pogled na stvari i da su konstantno spremni na testiranje novih, kreativnih ideja. Bez širine u razmišljanju i uz moto “radimo kako smo oduvijek radili” u današnjem promjenjivom i visoko konkurentnom svijetu osuđeni ste u najmanju ruku na prosjek, a smatram da prosjek nikako nije ono čemu treba težiti.

Zanimljiv opis situacije, ili bolje rečeno, mnogih ljudi. S obzirom na to što si rekao – kako se ti uspijevaš držati tih svojih pogleda?

Prije nego donesem neku odluku vezanu uz kampanju, pokušavam razmišljati “out of the box”. Također, smatram da bi osoba trebala biti spremna poslušati i razna razmišljanja drugih ljudi, čak i ona s kojima se možda ne slaže. Od svake osobe možete nešto naučiti što dodatno proširuje vaše vidike i način razmišljanja.

Jesi li razmišljao o tome što donosi budućnost tebi osobno?

U budućnosti se i dalje vidim u AdWordsu. Ali, osim u AdWordsu, svakako želim raditi i napredovati u Analyticsu i Excelu. Inače, kolege me zafrkavaju što volim tablice i Excel, a opće je poznato da nitko ne voli Excel (smijeh).

filip full

Spomenuo si Excel. Otkad traje ta „ljubav“ prema njemu?

Excel koristim već godinama, primjerice, za obradu podataka na atletskim natjecanjima. Koristim ga, između ostalog, i za vođenje dnevnika atletskih treninga – nakon treninga samo upišem koliko sam kilometara pretrčao taj dan, a Excel mi izračuna koliko sam odradio treninga, koliko kilometara pretrčao na razini mjeseca, godine, u cijeloj karijeri itd.

Excel je itekako koristan i za AdWords kampanje. Primjerice, od velike je pomoći već kod kreiranja kampanje – možete ju kreirati puno brže i jednostavnije nego u AdWords Editoru ili samom online sustavu. Također, u Excelu sam izradio i svojevrsni dashboard za sve klijente koje vodim, pa na jednom mjestu imam sve važne informacije – tablicu za računanje dnevnog proračuna, dnevnik važnih promjena u kampanji itd. Kad se uzmu u obzir i napredne funkcije poput onih za analizu podataka (npr. pivot tablice), mogućnosti korištenja Excela za potrebe AdWordsa su stvarno velike.

Moram priznati da si zaista postao „go-to-guy“ u Escapu za Excel pitanja. Kad bi dao neki savjet klijentima – koji bi on bio?

Razmišljajte dugoročno i vjerujte svojoj agenciji. Smatram da je međusobno povjerenje temelj za uspješnu poslovnu suradnju.

Što bi rekao osobama koje započinju sa AdWordsom?

Općenito svim osobama ili studentima?*
(* Escape drži predavanja na Ekonomskom fakultetu u Osijeku)

Recimo „mladim“ osobama – svejedno je da li su studenti ili ne.

Skupljajte iskustvo. Ako puno čitate o AdWordsu – odlično, ako polažete certifikate – odlično, sve je to veliki plus jer pokazuje da ste zainteresirani za to područje internet marketinga. Međutim, dok ne pokrenete kampanju online i vidite kako to sve funkcionira u stvarnosti, teško ćete postati AdWords stručnjak. Stoga, iskoristite svaku priliku da radite i učite na “pravim” AdWords kampanjama – bilo kroz studentske prakse bilo da sami pokucate na vrata neke tvrtke i upitate da im kreirate i vodite AdWords kampanju.

Koje sve certifikate imaš položeno?

Položio sam AdWords Search, Display, Mobile i Video Advertising. Također, certificiran sam i za Google Analytics.

cert 700 filip

Idemo malo promijeniti temu. Na samom početku si naveo da si „trkač na duge staze“. Možeš li nešto reći o tome?

U slobodno vrijeme bavim se trčanjem na srednje i duge pruge. U mlađim danima sam bio dvostruki viceprvak Hrvatske na 3000m u kategoriji mlađih juniora. Trčim i dulje dionice, primjerice, na humanitarnoj utrci Wings for Life World Run istrčao sam 33km. Inače, smatram da sport ima važnu ulogu u izgradnji osobe i njenog karaktera. Vjerujem da se radne navike koje se stječu redovnim treninzima pozitivno odražavaju i u drugim životnim sferama poput posla.

Kolege iz firme su isto “zagrizle” za trčanje pa smo kao ekipa dvije godine zaredom nastupili na poslovnoj utrci B2B RUN. Odmah prve godine osvojili smo 1. mjesto u kategoriji malih tvrtki.

b2b team

No, netko bi rekao da smo druge godine malo podbacili…

Hmm, ne bih rekao da smo podbacili – išli smo u sekundu isto vrijeme kao prošle godine (smijeh). Samo je bila jača konkurencija ove godine.

Za kraj, možeš li sa nama podijeliti neku anegdotu ili zanimljivi događaj koji ti se dogodio na radnom mjestu?

Obzirom da sve materijale, dokumente i bilješke pohranjujem u digitalnom obliku, na radnom stolu nemam gotovo ništa. Tako sam jednom prilikom nakratko napustio radni stol i otišao na sastanak, a kolege su odmah uslikale stol i objavile sliku na Escape-ovu Facebook stranicu uz komentar: “Kad mu je stol ovako uredan možete li zamisliti kakve su mu AdWords kampanje?”

stol 700 filip

 

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio