Internet Marketing i Oglašavanje

08/11/2012

Blog

3 komentar/a

AUTOR

Internet specialist for online marketing, statistical analysis and data mining. Customer relation manager and online marketing lecturer at several schools and institutions. Honest, funny and warm person with a wide field of interest. A big fan of online marketing, especially Google AdWords and Google Analytics play-toys. As far as I know, I'm the only Google AdWords Certified Trainer and Google Analytics Individual qualified grandfather in the market. Maybe not the brightest but probably the oldest and the one with most mistakes made so far.

Društveni mediji i hitna stanja

Društveni mediji i hitna stanja

Važno upozorenje: Oprezno sa željma! Mogle bi se ostvariti!

Cijela je priča započela lani gledajući akcije potrage i spašavanja koje je odrađivala ekipa GSS. Naprosto kapa dolje i svaka čast. Ali troškovi….
Kada se uzme u obzir da je sat leta helikoptera oko 7.500 – 35.000,00kn (ovisno o broju i tipu letjelica, vremenskim i ostalim uvjetima i sl. cijene mogu bitno odstupati), silan broj uloženih čovjek-sati i čovjek-dani u potragu pitao sam se: Može li to sve nekako jednostavnije?

Društvene mreže u potrazi za osobom

Prvo što mi je palo na pamet bile su društvene mreže. Da li bi se one mogle iskoristiti za bolje praćenje i veću sigurnost turista i posjetitelja naših nacionalnih parkova i parkova prirode? Primjerice, kupnjom ulaznice mora se like/join/check-in u neku društvenu mrežu ili unajmiti mobitel koji je već prijavljen u neku geolokacijsku mrežu (Google Latitude, Foursquare, Facebook places). Tada posjetitelj postaje prijatelj s community managerom koji upravlja s GSS page. Kada GSS dobije poruku da nešto nije u redu – kreće se u potragu prema koordinatama s mobitela. Ako je uključen GPS, točnost je u radijusu 2m. Ako je uređaj napunjen i čitav, mogao bi trajat cijeli dan. Ukoliko se nekome dogodi nešto, aktivira se neka predinstalirana funkcija koja onda šalje poruke svim mrežama da je vlasnik uređaja u nevolji (primjerice aplikacija koja regira na višekratno gravitacijsko ubrzanje koje se dogodi prilikom prevrtanja mobitelja).

google latitude

Google latitude u određivanju lokacije

Druga, manje efikasna, ali korisnički komotnija opcija bila bi da korisnici lajkaju GSS FB page ili se povežu s Foursquare profilom ili Google Latitude profilom GSS-a. Tada mogu tim putem javiti da imaju problema (zbog niskog edge ranka moglo bi doći do neprikazivanja ili gubitka poruke). Stoga bi turisti morali preuzeti obavezu barem svakih dva – tri sata odgovoriti na poruku poslanu od GSS comunity managera – Kako ste?

Prilika za testiranje

Kako sam htio sve to naravno testirati, čekao sam pravu priliku. Nisam želio baš biti kao onaj dječak koji viče: ‘PAZI VUK!’ pa da me nitko više ne doživljava ozbiljno. A nisam ni bio svjedokom nekog hitnog stanja u kojem bih to iskušao. I stoga sam pomalo zaboravio na tu priču.

Želja mi se ostvarila

Prekrasni ljudi, prekrasno vrijeme, prekrasan događaj – Biograd Boat show u organizaciji Ilirije dd. Naravno da se cijeli Escape uputio tamo. Nama je to ‘must be there’. Kako je bilo super, sjedili smo do dugo u noć, kao da je ljeto. I tako se deslio….
Plan je bio ostati 4 dana, ali nakon 2 dana tresla me takva temperatura da mislim da sam postigao personal best. Srećom nisam imao toplomjer. Odlučio sam krenuti put Zagreba zbog nekih obaveza. Kada sam stigao, sastavilo me propisno. Otišao sam u KBC Rebro na hitan prijem i tako je počelo.

Foursquare status + share na Twitter i Facebook

Prvi Foursquare status poslan je u 18:15, nekoliko minuta nakon toga stigao je prvi Foursquare reply:

 

Osvojio sam naravno i nešto bodova na Foursquare-u, ali saznao sam i glavne preporuke:

 

Saznao sam tko voli svoju šeficu više od moje temperature (da se razumijemo, i ja spadam u tu skupinu) i počele su stizati i prve povratne poruke putem drugih komunikacijskih kanala i telefonom.

 

Ukupno dvadesetak osoba u manje od 2 sata točno su znale gdje sam, što mi je, trebam li dopunsku pomoć ili intervenciju i da li je neki njihov prijatelj u blizini da mi pomogne. WOW!

Zašto koristiti društvene mreže kod hitnih stanja?

Možda je bolje pitanje: Zašto ne? Ako je uređaj ispravan, signal dovoljan i korisnik barem djelomično pokretan, s vrlo malo napora moguće je odrediti gdje je. Triangulacijom se mobitel može pronaći u krugu cca 1500m, ako je GPS uključen tada u 2-20m.


Ukoliko bi prilikom ulaza u park stajala obavijest da je povezivanje s GSS i slanje statusa svakih 2-6 sati važno za sigurnost posjetitelja, osim lakšeg pronalaženja unesrećenog imali bi dopunsku promidžbu tim putem.
Mislim da je takav sustav puno efikasniji, nego da se telefoniranjem traži pomoć.Primjerice, supruga i ja smo trebali oko 2 sata da se konačno nađemo pred ulazom u City Center one. Nažalost, u telefonskom razgovoru nije nikome od nas palo na pamet pitati drugoga East ili West 🙂
Ali ona i ja se koji puta teško razumijemo. Pitala me da li o svojoj bolesti moram pisati i tvitati?

Ja to ne doživljavam tako. Ako netko živi internet marketing onda koristi svaku priliku za testiranje svojh teza i ideja. I ovaj je test je pokazao da su geolokacijske mreže puno snažniji alat nego što ga mi dožvljavamo. Već sam o tome pisao za vrijeme posjete Parizu. Uzme li se u obzir da bi se mogli smanjiti troškovi spašavanja i ujedno promicati turistiške destinacije Hrvatske bez dodatnih ulaganja, odlučio sam – prijaviti ću ovo HTZ za gerila marketing prijedlog kampanje kako prijatelje posjetitelja naših parkova upoznati ljepotom i pozicijom tih parkova 🙂

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Hvala Tomislave na komentaru. S vrlo malo mašte, model se može proširiti na ambulante, hotele, restorane i sl.
    Npr. tko prijavi na Foursquare da je u nekom hotelu dobije kavicu dobrodošlice ili ako je kod zubara dobije na poklon četkicu ili sl .



  2. Odlični zaključci u članku, smatram da je geolokacija upravo u svojoj fazi ekspanzije, gdje turistička djelatnost može izvući veliku korist implementacijom i korištenjem navedenih alata (ne samo u promocijske svrhe) što ste prikazali u članku. Ipak smo turistička zemlja, korištenjem ovakvih alata pozicioniramo se kao (još) sigurnije odredište za posjetitelje

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio