Internet Marketing i Oglašavanje

24/10/2014

Blog, Yandex Direct

1 komentar/a

AUTOR

Google AdWords Specialist, bavi se internet marketingom od 2008 godine a posebno se specijalizirao za AdWords oglašavanje i optimizaciju postojećih kampanja. Od 2015. godine zadužen za nadzor i trening stalno rastućeg tima mladih marketinških stručnjaka.

Dodatne fraze u Yandex Direct kampanjama

Ciljanje dodatnih fraza u Yandexu je dosta slično sa AdWords načinom ciljanja sličnih fraza. Međutim, dok u AdWordsima više nemate mogućnost da isključite da se vaši oglasi prikazuju za slične fraze (fotograf – fotografija) u Yandexu i dalje imate opciju isključivanja takvih fraza.

Isključivanje sličnih fraza nam može biti od vrlo velike koristi. Uzmimo na primjer fotograf – fotografija = iako su ove dvije riječi dosta slične one zapravo označavaju sasvim različite pojmove. Ako ste fotograf vi se sigurno ne želite oglašavati ako netko traži “fotografije golih dama” 😉

Osim toga, ako imamo ograničeni budžet mi se ne želimo oglašavati za one pojmove i fraze koji nam ne donose dovoljan povrat sredstava. Na svu sreću, za razliku od Googla, Yandex nam daje mogućnost da isključujemo ne samo slične fraze (sinonimi, greške u pisanju) već i fraze “koje su u vezi sa našim ciljanim riječima”.

Popis svih vrsta dodatnih fraza koje možemo uključiti (i isključiti) u Yandexu:

  • sinonimi (mobile phone – cell phone)
  • prijevodi (u pismu i u govoru => world resort – ворлд резорт)
  • greške u pisanju riječi (phone – pjone)
  • fraze u vezi sa ciljanom frazom (hotel Concorde – Egypt hotels)
  • slične relevantne fraze (caribbean world – caribbean world resort soma bay )

Isključivanje svih dodatnih fraza je dosta jednostavno. Sve što trebate napraviti je da u postavkama svoje kampanje isključite (maknete kvačicu) za određivanje koliko budžeta će sustav dati tim frazama.

Yandex phrases activating

Ono što odmah primijetimo je opcija koju Google nikad nije imao – određivanje koliko točno budžeta želimo dati tim dodatnim frazama. Ovo se određuje u određenom postotku u odnosu na cijeli budžet. Zanimljivo je da možemo dopustiti sustavu da potroši do 100% našeg budžeta na dodatne fraze (zadnja opcija je neograničeno).

Yandex phrases percentage

Postoje i tri opcije na osnovu kojih će sustav odlučiti za koje fraze će se naši oglasi prikazati:

  • Minimum = samo osnovne dodatne fraze i očite greške u pisanju
  • Optimal = najčešće dodatne fraze na temelju naših ciljanih riječi
  • Maximum = sustav određuje sve moguće dodatne fraze na temelju naših ciljanih riječi i pokušava maksimalno ciljati sve

 

Yandex phrases modes

Ukoliko se već odlučujemo da ćemo ciljati dodatne fraze u Yandexu predlažem “optimalnu” opciju koja u pravilu donosi bolje rezultate. Ukoliko nam je budžet ograničen predlažem upotrebu “minimalne” opcije kojom se osiguravamo da ciljamo barem osnovne i očite greške u pisanju. Treba imati na umu da sustav konstantno dodaje nove relevantne fraze (kako se one događaju) ali i isključuje one koji nemaju dobre pokazatelje!

Cijena klika na dodatne fraze u pravilu ne bi trebala biti veća nego što smo stavili bid na ključnu riječ koju ciljamo. Na primjer ako ciljamo riječ “riječ1” i dajemo bid od 2 yandex unita onda relevantna dodatna fraza “rijec1-relevantna-fraza” ne bi trebala imati CPC veći od 2 yandex unita.

Da bi vidjeli koje relevantne fraze su uzrokovale klikove na naše oglase dovoljno je da pokrenemo izvještaj za relevantne fraze. Potrebno je da odaberemo za koju kampanju (iz našeg računa) želimo taj izvještaj a zatim i za koje vrijeme.

Yandex phrases reports

 

Izvještaj se napravi u xls dokumentu i potrebno ga je skinuti na svoj kompjuter. On sadrži popis dodatnih fraza za koje su korisnici kliknuli na naše oglase. U popisu se navodi broj klikova na svaku pojedinu frazu te njihovu cijenu klika.

Yandex phrases download reports

 

Ponekad je dobro imati uključene dodatne fraze ukoliko niste dovoljno dobro istražili ili neznate koje sve fraze su relevantne za vašeg klijenta. Ipak, u svakom slučaju je potrebno da ih imamo uključeno radi grešaka koje korisnici rade u pisanju ciljanih riječi. Nemojte zaboraviti i povremeno pregledavati izvještaje 😉

Komentirajte

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Provjera korisnika *



  1. Google je glup što je ukino ograničenje okidanja oglasa. Sada za ključnu riječ ‘zidovi’ i ‘Židovi’ ide oglas koji glasi:

    Smetaju Vam Zidovi?
    Uspješno uklanjamo sve Zidove.
    U Stanovima ili kućama. Zovite!

Newsletter

Primajte svježe internet marketing vijesti u Vaš e-mail sandučić.

Želim se prijaviti!

Escape d.o.o. HR-31000 Osijek - Krapinsko naselje 18 - T +385 31 209 951 - F +385 31 209 952 - info@escapestudio.hr - S escapestudio